V75-6 Åby 17/10/09
Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Min Narkissos - Kihlström Ö 22005 12,7a
2 Sharapova* - Goop B 30112 12,8a
3 Juan Carlos - Bergh R 03d11 13,9a
4 Imola November - Kolgjini L 46270 13,8a
5 Having Said That* - Lindhardt C 50132 10,9a
6 Mighty Value - Olsson D 22355 13,3a
7 M.T.Buffett - Uhrberg T 23414 12,3a
8 Hanoi* - Adielsson E 2d110 12,0a
9 Brian Key - Svensson K 42005 12,0a
10 Tom Raider - Persson F 53d32 12,1a
11 Nouvelle Pontus - Falsig B 10260 12,4a
12 Cash Winning Vita* - Svanstedt Å 11631 10,7a

dagens första läxa: nya i Silver vinner 3% av loppen, detta omfattar följande hästar: Sharapova och Hanoi.
kanske är det dags nu eller vågar man lämna bort någon av dessa??
jag kommer iaf att chans och ta med Sharapova, vilket egentligen går emot mina egna tankar/statistiken i detta fall.
Hästen har ett bra läge och är en avslutare av rang. sticker till spets,sedan kan Björn välja att släppa till Robert Bergh eller Ludde som ska dansa barfota med Imola November för första gången, vet dock inte om det ger någon effekt(enligt stallet iaf)?!
Stall Bergh låter lite "luriga" med Juan Carlos. förra året den här tiden hade hästen runt 200lax på kontot och är en riktig klassklättrare(hatar det ordet) men kan mkt i ljusare stunder. samt att motståndet inte är såå allvarligt denna gång. har möt tuffare!
sedan kan man inte låta bli att ta med Åkes Cash Winning Vita trots dettråkiga utgångsläget. sitter han bra till brukar han kunna gå riktigt repor med sina hästar. har gjort så många gånger i år med sin hästkull.
Statistiken då:
1-2:a rankade på strecken har ritkigt bra chans, vinner i snitt 2 av 3 lopp. sedan är det jämt mellan 3-5 streckade hästarna, med fördel för 3:e rankade som faktist vunnit 6 av 25 lopp i år på V75.
så ett förslag är att strecka 1-3 på strecken eller välja bort favoriten och endast ta med 2:an och 3:an. kan löna sig.
1-5 har iaf en träff% på 90% chans.
skulle favoriten bli stark (ca 75%) är normalt segerchanserna 60% men från spår 7,8,11,12 sjunker dom till 50% infrielsechans
blir favoriten streckad runt 50-60 är chansen ca 40% dock sämre från spåret som favoriten har.
Silverdivisionen, Försök 2 2140a
Jag chansspikar Cash Winning Vita. Denne nioårige valack är inte rädd för att arbeta i blåställ och jag tror han rundar hela gänget. Kunde inte hänga med Iceland och Skully Gully näst senast och starten innan dess och det är förlåtligt. Barfota
Vid garnering, så låser man loppet på tre….enligt brutalens recept…. Sådeså!!!
mvh
Bertil

härligt Bertil!! var inne på att spika Åkes häst, men jag tänkte om när %:en ger bra betalt eftersom Cash W ska vinna från ett tufft läge. Imola ger bra betalt, 8% idag. kommer som ett ton tegelsten och drämmer ner på 88% av bongarna. hoppas jag iaf. -;)
Jag kör 3 hästar här som jag anser är låst och klart
Juan Carlos
Imola
Cash winning

jag med, samt en 3%:are Sharapova. hoppas jag har fel…
Chansspiken satt… nu har jag sex rätt ;-)
mvh
Bertil
Bertil, vad har du i sista loppet? :)
fem st inklusive Triton Sund :-)
mvh
Bertil
Grattis till Vinsten :) blev väl en 30 tusen?
Tack freddiv… dryga 45000 blev det med lite sexor och en massa femmor.
Fin början på lördagskvällen.
mvh
Bertil

statistiken håller i sig. Ingen silver debutant vann denna gången heller…
grattis till vinsten Bertil. hoppas att det blir skumpa för dig och resten i ditt sällskap…
Det är ofta skumpa på helgerna, men idag blir det nog en Bollinger RD 1990. Ytterst god och fullmogen.
mvh
Bertil
Tack förresten!
mvh
Bertil

alltid jätte roligt när någon på TiF vinner och det är lite utdelning iaf. 45lax är gött. men det var inte det systemet som du postade här på TiF som du vann med?
Hann inte posta mitt system. Lämnade ganska nära inpå första start och eftersom jag spelar Joker, så fick jag jäklas lite med att få ner kupongpriset till >3kr/kupong.
mvh
Bertil

Grattis Bertil och hoppas att skumpan smakar :).
Tackar som frågar continue… Jodå, bubblorna kittlade lite mer än vanligt.
mvh
Bertil

Grattis kompis!