Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 721 ggr
Rickard007
0

Reflektioner V75 6/1

Har inte sett V75 1 och 2 så där får ni hjälpa mig!

V75 3: Criks Hurricane startade bra och sedan hände det inte så mycket, Favorit spurtade bra.

V75 4: Ett på förhand öppet lopp som Örjan lekte hem, Swedish Tealight borde hållt bättre än så. Demi Du nord Gick br aemellan hästar dte sista..

V75 5: Elias tyckte jag var slagen men kontrade. finns inte så mycket mer att säga, Lome Kongen var trots allt bra. Clay såg ut att ha lite sparat.

V75 6: Som väntat susade Whytill spets, men lite hjälp av att Maggies Boy sjabblade med travet, Toroid fick en drömstart, Goop fegar ner i 3:_e inner. Örjan sätter sig fast med Blue Canoyn ( 5 inv) kommer dock ut cirka 900 kvar… Alf Eme från 2:e ytter tyckte jag inte var ngt speciellt. Why skulle ha vunnit.. Toroid var ju nästan skyldig att vinna… Blue Canyon spurtade bra i sedvanlig stil.

V75 7: Cooper Pedy sorgligt att den inte får vinna, 3:e spår i 1100 meter och är slagen med en halv längd. Sun Power C.G spurtade vasst, och drömoddset 9 på palts. att Groves Ben inte skulle vinna fattade ju vem som helst, ( iofs bara jag på forumet). Mirelle Ås tappade grymt mycket på sin galopp i början, STÖRTDÖK till en 4:e? plats… grym prestation. Davidov som gjorde en bra prestation ifrån dödens…Fältets bästa häst var ju **dock Cooper Pedy/Mirelle Ås..

Passas nästa gång:

Favorit, Clay, Mirelle Ås, Cooper Pedy.

**Mina 2 DD lappar såg ut såhär:
DD1: 4,6,8
DD2: 4

DD1: 6
DD2: 12

Kul att se att man har den moraliska vinnaren… åkte ju dock i första..

Har försökt förklara att bakspår vinner oftare än vad Nijo tror går ju tydligen inte hem… Goop vann med spår 11 och 12…. Var 2:a med en 12 och trea med en 12… Han körde ju in över hela  250.000 med bakspårs hästarna..

Rickard007
0

Måste bara tillägga:

**Örjan Kihlström - 5 segrar
Björn Goop - 4 segrar
Per Lennartsson - 1 seger
Torbjörn Jansson - 1 seger
Ulf Ohlsson - 1 seger

**Det är bara våra topp kuskar som vinne rinom V75…Det lönar sig att ALDRIG ha med päron som *Mikael Lindmark.*

ZenoX
0

hur såg du på travet atg live elr ??

ThomasH
0

Rickard. nu är du ute och cyklar lite, vem var det som sa att Groves Ben inte har någon vinnareskalle!!, och att han ska garderas!!

Nijo
0

Grove's Ben tog ledningen som jag lovade, synd att han vek sig. Men hästen har en fruktansvärt hög talang och kan gå riktigt långt om han får ordninge på huvudet,,, kanske bara kan gå bakifrån. Kapacitetmässigt är han överlägsen detta gänget. Knappast trött i mål.

Du är ju en riktig nisse Rickard. Bakspår vinner kanske 5-10% av loppen i brons, silver och gulddivisionen, är det värt att gardera med en massa bakspårhästar då??? leta upp din jäkla statistik om du vill din nisse!

värda att passas,

avd1: Zoogan borde kanske ha vunnit, men kommer nog allt mer med fler lopp i kroppen.

avd2: ingen?

avd3: Ima Super Crown hade vunnit om inte Goop backat och täckt igen luckan, fick inte upp farten sedan när Gopp sprintade sista biten, fanns dock krafter kvar! Flying Young gick snabbt över uploppet också.

avd4: Värt att notera här är att Demi du Nord troligen gjorde sitt bästa lopp någonsin bakifrån, är en frontrunner annars men visade upp en ny sida nu. Finns mycket att hämta hos den hästen! 

avd5: inget

6: Staro Washington såg väldigt fin ut tills Charles tvärnittade framför i sista sväng, kom tillbaka hyfsat sedan. Är en häst med toppform och kan ganska mycket.

7: Davidov gick mycket starkt, Torbjörn hade sgat att det finns absolut ingen chans att jag kan besegra en sådan häst som Grove's Ben,hehe. Får se hur det går i framtidne med den hästen,,, kanske bara går att köra bakifrån, är iallafall en häst med stora uppgifter framför sig om han får ordning på sin skalle.

Nijo
0

med tanke på att 9 av 10 kuskar som kör är proffskuskar så är det ju ganska stor chans att någon av dem också vinner……Lindmark gjorde ju inget fel i loppet med carolina,, har inget val såvidare han inte vill sätta sig 3:e invändigt och ge upp loppet eller hoppas på en JÄVLA TUR, en sådan som Goop hade med Toroid.

Fanns väl bara en "sämre" kusk som kanske körde borde bort sitt lopp och det var C.Sjöström som missade starten totalt med Timtom O.

så själva ideen med att inte slösa streck på "päron" förstår jag verkligen inte. är som Walmann sade när alla lyfte Johan Untersteiner till skyarna efter att ha vunnit lopp från dödens "att vinna lopp från dödens kräver ingen skicklighet, det kan jag också". (kanske inte exakt refererat)

Rickard, att säga att det var solklart att Grove's Ben inte skulle vinna är ganska dumt sagt enligt mig, du sade även att Mirielle Ås lätt skulle ta ledningen och att Grove's Ben inte skulle ha en chans på den. Läs på istället så fattar du hur startsnabb Grove's Ben är och hur stor talang den hästen har, du ska inte vara så säker på dina saker alltid om du inte vet vad du pratar om.

MVH Nicklas

Nijo
0

Maggies boy vinner om Lennartsson inte sätter sig bakom Carolina utan i vinnarhålet, Lennartsson sade att han vinner med 20m annars. Trolig spik vid nästa start!

Peach princess, why, grove's bensara lu hanover, madame amok fick alla helt fel uplägg och kan vara värda att passa då dem besitter mycket fina fartresurser vid rätt löpning.

Bergh sade att han gjorde ett misstag genom att sätta rycktussar på Zoogan och effekten blev motsatt när han drog dem, vinner annars?

ThomasH
0

Nijo, en häst som saknar vinnarskalle är det svårt att få ordning på. Jag tycker verkligen att Grove's Ben saknar förmågan att vilja vinna, han viker frivilligt ner sig på upploppet, så att säga tvärtom mot Elias som så besegrad ut, men har en skalle som få och vägrar att ge sig

brovve
0

fast och andra sidan så höll väl uffe bara igen lite med elias för att vara säker på travet, och hade hela tiden allt under kontroll? hade t.o.m krafter kvar i mål. Håller absolut med dig om Grove´s Ben thomas, ingen vinnarskalle alls, då är det svårt när man börjar komma upp sig i klasserna även om det säkerligen finns mkt kapacitet i hästen.

Och Nijo…lugn snälla du…givetvis har inte Rickard rätt i alla sina analyser, inte jag heller inte någon annan heller, och många av dina analyser är även dem riktigt felaktiga.

Ha en fortsatt trevlig lördag.

Nijo
0

är ju lite upp till resorna den får till viss del, ledning eller dödens är ju inte bra då den inte vill kämpa. Men han har ju verkligen visat att han kan vinna och gå riktigt fort då han fått anfalla bakifrån. Även 2 segrar från ledningen också???

nah, jag är absolut inte beredd att ge upp hoppet på denna kanon, får väl hoppas att han blir streckad mindre nästa gång då jag spikar han, Uhrberg och Lädherkorpi lär knappast köra han i ledningen igen.

(Angående Uffe så stannade Elias på uploppet för första gången i sin karriär, men han fick igång han igen och Elias var inte särskilt trött i mål)

Dagens humörhäst var karlängselden som såg ut att gå mot en säker 4:e plats när han kom i 3:e spår, men av någon anledningen så tvärnitade han på uploppet och gick sedan i mål, hehe. Gjort så några gånger innan också, jäkla typ asså^^,,,Roland trodde jag en del på när han kom fram snabbt, men han vägrade också idag.

brovve
0

enligt uffe själv så var det han som höll igen honom lite bara för att han travade lite taskigt in i sista sväng, vilket inte är första gången. men hade som sagt ändå allt helt under kontroll hela upploppet.

Nijo
0

ok, så står det inte på travnet iallafall.

brovve
0

du kanske inte såg på ATG live….?

ina-scot
0

Ska du spika Madame Amok nästa gång med nijo jag tycker hon var riktigt dålig idag

Rickard007
0

#5, Huvusaken är väl att man vet att inte hästen vinner?

brutalaccent
0

det verkar onekligen som så att det hästar som kommr till spets inte vinner idag. förutom Criks och Elias(inte förvånad över att Elias vann från ledningen dock, men Criks vart jag lite förvånad över, eller rättare sagt att ingen annan kunde göra något åt honom. var flera hästar som fick bra löp i detta lopp)

skulle vara skoj att testa spela efter detta resonemang. ingen av det tänkta draghästarna skall spelas, spets-stridsvinnar-hästarna med andra ord. skulle bara på det pricka in säkert 4-5 st rätt. fick ju skämas idag med mina 2 rätt på verkliga systemet. var verkligen felkalkylerat!

Rickard007
0

#15, Många som misslyckades idag!

Farsan lirar ofta V3, Denna vecka gjorde han indet det. Den gav  ju hela 776:- Jag had ehaft 2 tipsettor inom V3 + Husar Tilly på 2. Arghh!

Bertil
0

Jag fick en femma på mitt reducerade…dock inte pengarna tillbaka

mvh
Bertil

Nijo
0

Madame Amok lirar jag nästa gång Ina-Scot, för det första har hon ju mött motstånd som är mycket bättre än det var i detta loppet, sedan har hon väl aldrig fungerat i ledningen. Går bäst med lopp på rulle och en vass speed till slut.

hade väl räknat med att Myra mejl tog ledningen och Madame amok andra utvändigt, men tycker faktiskt att hon skulle ha presterat bättre i ledningen.

en del hästen går inte där alls, Why och Grove's Ben är exempel på det också. Hög kapacitet, men kan inte prestera från den positionen.

Rickard007
0

Madame Amok var inte så bra tyckte jag..

Nijo
0

tyckte inte jag heller som sagt, men hon kan mycket bättre och är kanske beroende av att ha lopp på rulle och anfalla bakifrån. Är en av de bättre i sin kull när hon presterar rätt.

Rickard007
0

#20, Inte top10 i alla fall.