V75-1 Romme 24/10/09
Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Rubberman - Frick K 21441 12,4a
2 Ryan Trot - Lindblom Å 71105 11,4a
3 Master Danchip - Svanstedt Å 31247 13,4a
4 Chakir - Ohlsson U 41233 12,7a
5 Sunnan Tibbe - Johansson J-O 11115 14,4a
6 Magic Space - Kihlström Ö 011d1 11,2a
7 Pandoro - Sjunnesson J 52130 11,0a
8 Manhattan Sassy - Goop B 36203 12,7a
9 Einar Celeber - Karlstedt T 20204 12,4a
10 Sahara C.Four - STRUKEN
11 Super Khan - Olsson D 12d34 13,2a
12 Simb Tyrant - Bergh R 0247d 13,6a

måste faktist säga att detta är nog det jämnaste Bronsloppet jag någonsin sett. har suttit o kollat på startlistan 45 min och jag kan verkligen inte hitta en enda Vinnare! för att vara nöjd skulle man nog strecka iaf 8-10 av alla 12. egentligen är ingen i detta lopp chanslös…
statistiken i detta Bronslopp över 2140m auto säger:
1-5 vinner till 90% loppen, men om man tittar på det lopp där det faktist har vait en vinnare inom de 10% har det varit i finaler detta år. de har då varit rankade 8 och 9:a.
Tycker att man ska se upp för min hemma häst från Umeå: Chakir som faktist var den enda som presterade bakom Åkes hästar(Lamborghini S.T. och Power Nap förföra veckan på V7.
fler ideér kommer under vecken, men nu är ni/vi igång iaf…
Peace Out…
Årstiden talar för Einar Celeber? :)

Som man väntat på Einar på slutet……
#3 Agree, får hoppas att strecken + oddset blir någorlunda bra denna vecka då är han helt klart spelvärd :)

Ryan trot lät väl bomba till spets i vanlig ordnig iaf.
Sen lär den i rygg få rlucka eller bli fast. Råååååååååååååååmes upplopp är rätt utslagsgivande, vet jag.
Sunnan Tibbe och Rubberman kan vara två bubblare som Bertil brukar säga :)

frågan är bara hur långt Sunnan Tibbe (diggar hästen som f*n annars) duger i detta sällskap. inte helt avsågad, men är egentligen bara stark och mindre svag. att göra jobbet själv mot detta motstånd blir nog tufft.

På Romme brukar det kunna skrälla i det lopp man minst anar av tradition,,,,
Ofta stora favoriter som torskar titt som tätt..
Bronsdivisionen Försök 3, 2140a
Magic Space spikas nog på många system och visst har han, efter ett mediokert fjolår, hittat hem hos Wahlman. Själv lurar jag på att garnera honom eftersom han nu möter värre bävers än normalt. Barfota fram ryktas det om.
Einar Celeber känns som ett givet motbud, vilket också nämns ovan. Raden på slutet har mkt mer att önska, men han var godkänd efter vila senast och det bör ha gjort honom gott. Läget är ingen direkt nackdel, då han är en avslutare av rang. Barfota fram.
Master Danchip är härdad och får en fin resa härifrån även om han knappast kan knäppa Ryan Trot på mulen när det gäller spetsstriden. Visserligen har han varit ledig och druckit paraplydrinkar på melass och gröpe, men Åke verkar ju ha allt i god författning… t.o.m. sågbocken på hans vewdbacke skulle jag ta med ifall den ställde upp.
Ni som är generösa med strecken, glöm inte Rubberman, Sahara C.Four, Super Kahn och Chakir.
mvh
Bertil
Sahara C.Four - STRUKEN

10 Synd på mitt Avslag hade ej med den ens;)
Jag sätter en slant på Manhattan Sassy som gör bra lopp hela tiden och som inte går att glömma bort..