Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 515 ggr
ThomasH
0

V75-7 Gävle 6/1-07

V75-7. DD-2. **Tvilling
****1640 A
**1 Rebecka - Olsson D 33200 12,7a
2 Grove's Ben - Uhrberg T 64k42 12,9a
3 Sun Power C.G. - Sundberg H-O 10304 12,9a
4 Mireille Ås - Kihlström Ö 132d5 12,3a
5 Black Canter - Adielsson E 416k3 12,2a
6 What a Man - Lennartsson P 45235 13,1a
7 Sea Striker - Sjunnesson J 15542 12,6a
8 Zoccer Mickey - Pettersson T 11105 13,7a
9 Davidov - Jansson T 31001 12,6a
10 Taylor Made - Nyström C 11461 12,6a
11 Toy Ball - Wallin K 16162 12,4a
12 Coober Pedy - Goop B 02123 12,4a

Nijo
0

2 hästarslopp, som jag ser det så finns det bara 2 med chans på vinst om loppet blir normalt.

Grove's Ben har nu fått lite lopp i sig och närmar sig formen,, riktigt kapable häst som säkert kommer vinna mycket pengar 2007.

Mireille Ås, fick lite småsvårt lopp senast, galopperar väl inte nu då jag inte tror hon kommer laddas. Segerstrider garanterat här.

fidus är Sun Power C.G. från ledningen, vinner alla sina lopp vid denna årstiden och går bra i ledningen.

Rickard007
0

Mirelle Ås 1:a häst på gamla meriter? Formen är väl bara sådär eller? Fast den bord eju vara hyfsad eftersom Walmann väljer att starta så.

Bakom nyss nämnde är det ett extremt öppet lopp tycker jag.

Nijo
0

Mirelle Ås behöver ingen toppform för att vinna detta^^

Rickard007
0

Nej, det är möjligt men absolut inte klar om sisådär form,.

ThomasH
0

Ja, men vi ska veta att  Rebecka är en frontrunner och har läget då hon är mycket raskt ut

Rickard007
0

Oja Tomas helt riktigt Rebecka missar ALDRIG spets här om Olsson kör för den, men förmodligen kör han bara till så han får ett vinnarhål. Eller?

Nijo
0

tror knappast dem kör i ledningen med Rebecka här,, har inte fungerat så bra i år direkt(förra året), ändå klasskillnad jämfört med Mirielle Ås och Grove's Ben-

ThomasH
0

Vi ska inte heller glömma Black Canter som kan allt när han vill och tar i

Rickard007
0

Stått inne länge eller vrf kvallopp Tomas?

Nijo
0

vek sig senast totalt från ledningen, måste visa bättring för att kunna besegra detta motståndet

Bertil
0

Rebecca tar förhoppningsvis komandot och då kan Davidov komma bra till…Zoccer Mickey trodde jag en del på senast och kanske är det dags nu…Cober Pedy håller igång på ett bra sätt. Visserligen är spåret lite trist och det måste nog till en del tur för att det ska lösa sig…meeeen "Lill-Goopen" kan ju inte vara helt ur form bara för att han avstod styrningar till förmån för bäverhojt på Nyårsaftonen

mvh
Bertil

Nijo
0

Zoccer mickey är totalt chanslös såvidare det inte blir mycket överpace eller några galopper så han kommer ner i andraspår,,,tror knappast zoccer mickey är tillräckligt bra för att vinna från spår 8.

Rebecca kan väl aldrig köra i ledningen här? har inte visat något senaste tiden, släpper väl till första o bästa.  T.Jansson är en BRA kusk och just därför tar han rygg på grove's ben och inte Rebecca, då förlorar han nästan alla chanser att vinna loppet om rygg på rebecca.

Rickard007
0

Jag säger ju det…Rebecka körs såpass så hon får en bra häst framför sig.

ZenoX
0

rabecka till ledning eller ?? släpper nog sen antagligen till grove`s ben eller till Mireille Ås

Nijo
0
Rickard007
0

#15, Olsson kan väl inte släppa till Sun Power C.G?

Nijo
0

Blir väl en spik på Grove's Ben här, tror loppet står mellan den och Mirielle Ås och den sistnämde var inte bra senast och har sämre spår denna gång. Tror att Uhrberg vågar ladda med Grove's Ben och kanske tar ledningen eftersom han har troligen råd med en lite het häst då det är kort distans denna gång och han har en häst med betydligt högre kapacitet än övriga i loppet(förutom Mirielle Ås)

Hannna
0

Tränaren vill abslout inte att Grove's Ben ska gå i ledningen. Han blir alldeles för het och ger sig direkt om han blir utmanad till slut.

brutalaccent
0

bara nu inte Thomas går ner i rygg på ledaren som Björn så kommer detta att ordna sig för Grove´s Ben känns som en vettig spik i denna kluriga V75 omgång..

annars så finns väl en fin halvfidus i detta lopp. Black Canter 38% i nu läget. fått två lopp i kroppen och höll bra i senaste loppet. möte då lite sämre hästar senast, men kommer Erik till spets med denna startkatapult så borde han kasnke ha okej chanser ändå. erik kan ju som sagt fuska bort lopp. spetsade från spår 7 senast, nu spår 5.

spets slut, någon som säger emot?? -;)

Hannna
0

haha, jag;) Hästen har varit borta nästan 1 år pga av gaffelbandsskada och lär inte vara mogen för v-75 vinst här. Var 3:a sist i ett riktigt skräplopp.

Nijo
0

Black center var 3.a senast efter att ha gått i ledninge, fått lopp i sig och det är väl klart det kan bli vinst nu. MEN Uhrberg har valt att köra Grove's Ben, troligen pga den har bäst vinstchans.

Uhrberg kan mer elr mindre välja vart han vill sitta här pga sitt spår och en startsnabb häst, lär komma bättre till än Mirielle Ås såvidare den inte tar ledningen. Men jag blir inte det minsta förvånad om Uhrberg sätter sig i ledningen eftersom en het häst kan riskeras mot detta motstånd och på kort distans. Grove's Ben vinner ändå om han så måste varva under 1.10 tror jag, kapacitetmässigt så ska han klara det på denna distansen mot detta motståndet.

blivande topphäst som säkerligen lägger detta på rygg,, och bättre spikar är inte lätt att hitta i denna svåra svåra v75 omgång.

Rickard007
0

Den enkla och förmodligen den bästa lösningen är att spika Örjan!

LarsM
0

Kom ihåg att Grove's Ben stött på kanoner under sin 4-årings säsong, Farma Currit, Jetstile, Order by Fax, Intoxicated, Giant superman, Noa Savoy… ser absolut ingen av den kalibern i detta löp.

Var bara sådär sist då han vart akterseglad av Beddinge boy som fått bestämma i ledningen, dock gjorde Groves Ben en rejäl sista långsida(11.0 mellan 700 - 200 kvar), gick sista varvet på 13.7 i andra spår… Med 2 lopp i kroppen och ett bra spår/kusk tror jag att detta är dagens säkraste vinnare….

Rickard007
0

#23, Men om Örjan får bestämma allt i ledningen blir det svårt för de andra, förmodligen för svårt.

Nijo
0

Tror helt klart att Grove's Ben kan besegra Mirielle Ås om han får andra utvändigt. Sedan tror jag knappast att Mirielle Ås får ledningen, ska nog en hel del till för det eftersom hon är inte snabbare än någon av de 3 hästarna invändigt från start.

Nah, borde vara bra chans för Grove's Ben, 2 lopp i kroppen nu och formen borde vara ganska bra, troligen veckan bästa spik.

Rickard007
0

Örjan bara mascherar till ledningen.

Nijo
0

lev du i din jäkla drömvärld, Nisse^^

Mirielle Ås har lika stor chans att ta ledningen som Thai Tanic har att bli Årets häst,,, ru kan räkna ut själv hur liten den chansen är.

Rickard007
0

#27, Nu blir jag förbannad. Rebecka spetsar först., släpper sedan till Mirelle Ås. Lika stor sannolikhet som att Going Kronos blir årets häst. ( 99%)

Bertil
0

Varför så hård ton i argumentationen?

mvh
Bertil

LarsM
0

#29 Bertil

Det är bara unghästarna som skall ut på grönbete….Flört

Rickard007
0

#29, Var ju Nicklas som komemr med ett fullständigt korkat argument.

Nijo
0

hmm, var det inte du som började med att Mirielle Ås kommer spetsa?

läs på istället och kom tillbaka påg.,, Uhrberg kommer ladda och det finns ingen chans att Mirielle Ås tar sig förbi Grove's Ben om den laddas.

Sedan är dte klart Mirielle Ås kan vinna loppet, men inte från ledningen!

Bertil
0

Ur skrivreglerna

Undvik personangrepp. Elektronisk kommunikation gör det lätt att reagera spontant på ett sätt som du aldrig skulle göra i ett vanligt samtal med personer som du inte känner. Tänk därför noga igenom vad du skrivit - "sov på saken" - innan du skickar ett inlägg till en diskussionsgrupp eller ett e-postmeddelande som är kontroversiellt eller innehåller personlig kritik.

mvh
Bertil

Nijo
0

kk, Men jag vet att Rickard inte tar illa upp, liksom att jag inte tar illa upp för hans oförskämda ord! hehe.

Men jag ber om ursäkt ifall andra blir sura eller tar illa upp på något sätt.

MVH Nicklas

ps: Thai Tanic blir inte årets häst och Mirielle Ås tar ikke ledningen^^

ThomasH
0

Nog om detta, för spetsar gör utan tvekan Rebecka, men släpper hon? Vi ska minnas att hon alltid gör sin bästa lopp på Gävletravet. Black Canter har nu fått ett lopp i kroppen och även han är en blixt från start. Visst har Grove's Ben mötte de bästa, men jag tycker att han saknar lite av vinnarskalle, har svårt att sticka nosen först, det är en favorit som jag tror faller.

Rickard007
0

#33, Sorry.
#34, Ne precis, vi vet hur den andra tar det hela = Inte så allvarligt!

brutalaccent
0

trav är trav! "dom är 5 och vi är 5!" det kan lika gärna komma sig som så att någon eller några av startraketerna gör bort sig och hoppas i starten. eftersom det är starten som omnämns så flitigt.

sedan tycker jag det är bra att folk står på sig när det gäller sina argument. det är ju det som skapar frågetecken för oss andra eller till och med bland dom man tar upp saken med. jag har ändrat mig flera gånger efter att ha varit helt säker på min sak till att faktist hitta en vinnare bland ågon utav de hästar vi pratat om här. då är det ju bara att tacka o ta emot.

som min farfar alltid sa: "- det är aldrig förenst förän man makurelrat färdigt!" *hehe*

LarsM
0

I mina ögon är både Rebecka och Black Canter helt chanslösa att vinna detta lopp, oavsett position, de kan endast vinna om de bästa gör bort sig. Black Canter avslutade sista 1000(i ledning) som 3:a på 16.7.. det håller inte någon dag i veckan. Rebecka spurtade visseligen snabbt senast från invändigt läge men vart akterseglad av Mireille Ås med 2-3 längder senast.

Näää mina vänner,,, välj en spik eller kör ett 2 hästars lås på Grove's Ben - Merielle Ås

ThomasH
0

Black Canter gjorde ju sitt första lopp sedan i mars, så han kommer att gå framåt med det loppet i kroppen. Men, en häst som vunnit 2ggr de senast 2 åren, har ingen vinnarskalle, även om han mött tufft motstånd. Nej, det behövs flera än två hästar i detta lopp, anser jag och garderar med Black Center och Rebecka som stormtrivs i Gävle.

LarsM
0

Thomas.. så du tror att det räcker med 1 lopp innan för västen för att vinna ett V7 lopp(Black Canter)???. Näää sista 1000 på 16.7 (över kort)senast i ledningen säger allt…. BORT!!

Rebecka, kan med max flyt vinna, dvs fuska bort ett varv i spets. Men jag tror inte detta är troligt då Uhrberg har en häst som är sjukt mycket bättre än BC och Rebecka.

ThomasH
0

Håller med, men är det en favorit vi ska fälla så är det Grove's Ben, jag är tveksam till hans vinnareskalle.

ThomasH
0

Samtidigt ska vi veta att senast Grove's Ben vann ett lopp var i augusti 2005. Efter det har han gjort 9 starter utan framgång, det är inte en spik på mitt system, även om han på pappret har en kapacitet som vida överskrider de övriga

Rickard007
0

#38, Precis, men du kan singla Örjan!

ThomasH
0

Skulle jag kunna göra, men tycker att Mireille Ås har svårt att göra lopp själv, är alltid beroende av ryggar under helaloppet för att spela ut sin speed.

Rickard007
0

Men om hon kommer till spets så är det bara vinden som drar henne, om den ens gör det ;)

brovve
0

verkar som ni missat en av vinnar kandidaterna totalt, varför skulle inte What A Man kunna blåsa förbi detta gäng? lär bli körning innanför, Lennartsson kan krypa ner i andra ytter å släppa av honom över upploppet.

Rickard007
0

#46, Inte otänkbart men tror inte det blir något tempo.

brovve
0

Nej, men tror inte det behövs något monster tempo för att han ska gå snabbast över upploppet ändå. tycker det är en lite rolig luring. Men förmodligen är väl Groves Ben bara bäst.

Rickard007
0

#48, Hmm tror du Groves får ledning? Han körs inte där.

Nijo
0

tempo kan det helt klart bli om Grove's Ben blir lite het i ledningen, men isåfall lär ju verkligen Mirielle Ås vinna och inte What a Man, klasskillnad mellan dem 2.

Troligen vinner ändå bästa hästen och det är Grove's ben.

är ett 2 hästarslopp detta, positioner avgör troligen. Rebecka kan jag aldrig tänka mig kommer försvara ledningen.

Bertil
0

Jag har med Rebecca på bongen för första gången på länge…fråga mig inte varför - nåt' me' magen…de som följt mig att jag inte gillar den här hästens förmåga att leverera

mvh
Bertil

Rickard007
0

Om vi ska jobba in en skräll så,  Cooper Pedy!

Bertil
0

CP har jag givetvis med :-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

#53, Låter fint det ;)

Hannna
0

Så, Grove's ben går inte från ledningen, han kämpar inte. Nu vet alla det hädanefter..:P

akeb
0

Var tog dina ideer om Davidov vägen Bertil man ska hålla sig till första tanken

//akeb

Rickard007
0

#56, Efter torbjörns uttalande?

Bertil
0

Davidov var med på bongen som 3:e rankad….

mvh
Bertil

Rickard007
0

#58, Det är strongt… Men det låter ju tokigt..;)

Nijo
0

låter ju inte särskilt tokigt, bakom Mirielle Ås och Grove's Ben var det ganska öppet och Davidov har som sagt gått riktigt bra innan+hade en mycket bra rygg i från start.

Rickard007
0

#60, Efterklok som vanligt.

Bertil
0

Kolla även spikmästaren där akeb som ende tävlare hade davidov

mvh
Bertil

Nijo
0

jepp, är ju bra spelat, inte snack om saken. Hästen vann ju välförtjänt efter ett bra lopp.

Rickard007
0

#63, JA men han var ju inte bästa hästen i fältet…

Bertil
0

Att vinna är viktigare än att vara bäst…hur svårt kan det bli ;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

vadå inte bäst? han vann ju? visst, Mirielle ås hade kunnat vinna om hon inte galopperat och grove's ben hade kunnat vinna om han inte haft ledningen eller om han bara hade haft lite vinnarskalle.

Davidov gjorde ett mycket bra lopp, vann och var bäst för dagen helt enkelt.

Rickard007
0

#65, Sant ;)

#66, Cooper Pedy , anser du att ngn i fältet var bättre än han i det loppet? Då sjunker dina tips till under ytan hos mig.

Nijo
0

han vann ju inte, såfall kan man lika bra säga att Mirielle ås gjorde en liknande insats då hon tappade mycket i galoppen och sedan gick mycket bra som 4:a.

inte mycket att snacka om, släpper ämnet.

Rickard007
0

#68, Kan du ng tom trav?`Han gick ju 3:e spår hela sista varvet. Visste inte du att inte bästa hästen vinner jämnt?

Nijo
0

killen, frågar du mig om jag kan något om trav? har du någonsin haft fler rätt än mig när vi tippat?? snacka inte skit här, detta handlar enbart om att vi värderar prestationer på olika sätt och det har inget att göra med om jag kan något om trav eller ej.

släpp ämnet! som alltid kommer vi inte att komma fram till något.

Bertil
0

Vi släpper här…..

….för att återkomma i en annan sträng ;-)))

mvh
Bertil

Rickard007
0

#70, Haha ja det har jag haft!
MEn du är otrolig jag hatar dina argument…

#71. Jaja

Bara så¨ni vet så vet vi hur vi tar det här, inte allvarligt alls!