V75-6 Jägersro 31/10/09
Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Classic Tile* - Malmin K d0211 13,2a
2 Skully Gully* - Adielsson E 11113 10,2a
3 Quito d'Aveze* - Verbeeck J 14d11 11,8a
4 Year in Review - Svanstedt Å 21015 10,6a
5 Infatti November - Kihlström Ö 12110 12,7a
6 Minos Vang* - Nordström P 12155 10,8a
7 Magic Sisa* - Takter J 00130 12,6a
8 Bobtail - Goop B 10034 12,0a
9 Harpers Joker* - Jansson T 10403 10,7a
Här är veckans andra bank…
mvh
Bertil
#1 och det är? :)

…Skully Gully? du är det kanske bara att fylla på i resten av loppen då.
Jag tror också att Skully har bra chans att knipa detta,
javisst, var det Skully Gully som åsyftades…. vad trodde ni ;-)
mvh
Bertil
Vi får akta oss för att bli för mycket blågula i vårt tänkande. Nu pratar vi om Quito D`Avenze en makalös häst som jag sett ett par ggr live. Inte lätt att tampas med den inte. Vår Skulli Gulli är bra men nu är det inte läge att Gulla längre.
Skully Gully har ju snabbt vandrat genom klasserna och jag tror att nu stöter han på problem min bubblare är en annan Stig H, häst, Infatti November, bli ju mycket intressant med Gubben i lådan i sulkyn,
Detta är ett lopp som kan jämnställas med att det är helgard. räcker med 2 3 4 9 alla övriga är statister inkl. Infatti N.
V75 International för 4- och 5-åringar, 2140a
Ingenting bör kunna stoppa Skully Gully. Jag spikar en rejäl häst där senaste fadäsen läsas "Erik sover". Hade hon kommit loss 50m tidigare, så hade hon vunnit nu senast också. Ingen kan snuva henne på ledningen och då vill det till om någon ska kunna plocka ner henne.
Resonemang: Det är alltid mkt snack om fransmännen och jag tycker att det varit allt för lite verkstad nu på slutet. Infatti November har haft tävlingsuppehåll i nästan tre månader och jag tror att han behöver detta lopp… minst! Year In Review har också vilat ett tag, men kan iofs duga bra här. Han är ju ändå van att möta ligistbävers. Harpers Joker står illa till och jag tror inte att han kommer i slagläge för sin fina spurt.
mvh
Bertil

Skully i spets och en pressande felfri? Fransmann.
Har ni glömt bort vem som avslutade sylvasst på solvalla i april och hämtade in standpoint…..
Den kan bli streckvärd…….
Jag spikar ej Erik blir för stor favorit, kan vara formtapp där.
Funderar starkt på att dra en spik på QUITO D'AVEZE , Hästen ser ruggigt fin ut..
Hej där!!
Jag tror Skully Gully tar/får spets, sen kommer monsieur Verbeeck upp och "maler" ner SK till en trött pålle 500 kvar…Vem kommer längst ut banan om inte vår lille Tobbe Trollkarl och sätter dit en 10%………Det ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INFANNTI NOVEMBER ÄR STENKLAR :)
freddiv… nu har du SKRIKIT ut tre hästar som kommer att vinna, kanske läge att läsa på lite och komma med en liten analys ;-)
mvh
Bertil
haha jag har faktistk inte haft någon ork denna vecka :) , Kanske kommer med en vettig analys imorgon :)
VINDRICKAR ekipaget skulle köra tills spets nås!!! kan häxa för Skull Gully då… om han får köras inv eller gå ut i dödens… Allt bakom denna e intressant framför allt då 3 & 4 o vem vet kanske Minos Vang blixtrar till i "ny" regi!!!!!!
Intressant, tanken på Minos Vang har faktiskt också föresvävat mig… Meeen nu har har jag hittat ett riktigt rövarsystem där enda spiken just råkar vara Skully Gully. Så för min del blir det inga garneringar i detta lopp ;-)
mvh
Bertil
Jag tar 5 hästar och missar Bobtail, jäkla skit :)

haha. samma här, men vad ska man göra?! Ska ju vara Björn till att alltid sabba mina system.
alltingen som bommar han med någon bra häst eller så sätter han dit en helt "chanslös" häst.
haha, Jag hade 5 i detta lopp och 3 i sista, sumpar båda loppen och därmed kamma jag hem 0 denna helg igen.. Jag fick ifall 7 rätt på vår spikmästare (Stolt)
Jag tar en häst och missar Bob Tail, MEEEN jag missade inte att dizza fransamannen enligt #9 citait: Resonemang: Det är alltid mkt snack om fransmännen och jag tycker att det varit allt för lite verkstad nu på slutet.) … vilket jag är oerhört nöjd med :-)
mvh
Bertil
erik körde bort Skully Gully igen…
mvh
Bertil
#22 Hur menar du att Erik körde bort Skully Gully? Tycker inte Erik gjorde så mycket fel i detta lopp.. Det är inte lätt att få en Jos Veerbeck över sig. Och hade Erik kört emot Jos så hade knappast någon av dessa hästar varit med på upploppet..
Jag sade INTE att det var fel av Erik att släppa!!!
Jag menar att om man har seger i åtanke, så måste man gå ut i andra spår när man väl givit bort ledningen, innan man blir instängd på innern. Erik testade ju denna taktik i föregående lopp och vis av erfarenheten, så borde han agerat annorlunda denna gång. Han ger ju i princip inte hästen en chans. Han kanske inte hade vunnit från andra ytter heller, men då hade möjligheten i varje fall funnits… nu gjorde den ju inte det.
mvh
Bertil
hade lopp förloppet klart för mig #16 … men missar oxå Bobtail på 5 kameler.. inte lika kul o få 5 6or …som 7 direkt!!!