V75-4 Jägersro 31/10/09
Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Noah V.V. - Svanstedt Å 2d211 15,1a
2 Ygold van Ranum* STRUKEN
3 Saida Gold Wing - Zackrisson T 12022 13,4a
4 Prince L. - Adielsson E 22211 13,3a
5 P.A.Surprise - Stolt K 10142 15,6a
6 Excellent Step - Untersteiner P 51016 15,5a
7 Safir Brick - Pöllänen R 15214 13,8a
8 Tipp Tapp Tull - Svensson C B k1111 15,7
9 Sebastian K. - Kolgjini L k4116 16,0
10 Ekets Patrik - Lönborg M 20110 13,4a
11 Evil Jagg - Takter J 11104 16,3a
12 Rhodiola Rai - Ingves P 12011 15,4

Prince L. var en riktig dyring. Kurt Wijkmark ropade in Prince L. för 700.000 kronor på kriteriauktionen 2006, finns alltså en massa att "önska" av honom. ska egentligen vara drömhästen med Varenne som pappa och Queen L. som mor.
kanske bara vinner detta lopp?!
Klass III - "Tulpan- och träskolandets" Pris, 2140a
Ett bra klass III lopp där man som brutalen är inne på kan spika. Antingen väljer man klasshästen Prince L eller så tar man Ygold Van Ranum. Om sistnämnde är återställd efter sina skavanker, så tror jag inte att Prince L snuvar honom på ledningen. Å andra sidan var ju Prince L mäktig senast då han öppnade förtsa halvan under 1.09 och ändå kunde spurta sista 700m på 1.11.5!!! Båda dessa herrar slänger tofflorna.
Garnerar man, så ska man inte blunda för Saida Gold Wing då han nog är den av framspårsbävrarna som tar spets. Barfota enligt stallet. Snabb start kan även Åkes Noah V.V. uppvisa och då är det frågan var de s.k. favoriterna hamnar. Stallet har fortsatt form och man räds varje lopp där "svanen" startar ett av sina djur. Barfota.
Jag bubblar med Tipp Tapp Tull även om lägen kunde ha varit bättre. Detta är startsnabb 3-åring och med lite list och flyt kan han som i ett trollslag hamna långt fram. Dessutom har han en fin speed att tillgå och jag tycker inte att han ska vara helt borta här.
Puros hästar struntar jag i… rätt eller fel??? Vi får se ;-)
mvh
Bertil
Enligt tränaren Hans A. är Ekets Patrik att jämställas med Princen, när jag har studerat loppet framträder inte Princen som någon spik. Här finns ett par tre andra att tänka på som är vinstaktuella.
jag har heller inte valt att spika i detta lopp
vi ska notera Bertils bubblare, då Tipp Tapp Tull är en häst för derbyt, och är ju obesegrad
Ygold van Ranum* STRUKEN
tycker där e bra spelvärde på 11 Evil Jagg till 9%

det här loppet är lika enkelt att lösa som avd.3.
dom ni har pratat om: Tipp Tapp Tull och Evil Jagg är ju belönade med der tråkigaste spåren. Hur ska dom kunna rå på Prince L.??
kommer att sitta i spets och sedan är detta lopp slut, brukar ju tendera att bli lungt tempo på "lunken"…
Enligt #1 och #2, så visst var det spikläge på Prince L. Angående Tipp Tapp Tull så undrar man vilken kvalitet det varit på det havre han ätit.
mvh
Bertil
Varför KÖR ingen mot favoriten när den sett så uppstresssad ut i provstarter!!!!! Määääärkligt!!

#10 - men efter omstarten och inann att bilen släppt så såg han ju ut som han brukar se ut - som en vinnare! -:)