Hitta häst...?
Kanske lite fel ställa att lägga den. Men ni lär ju veta mkt om trav och trav sidor m.m. så jag hoppas det är ok.
Detta är väl att rota efter en nål i en höstack men det får vara värt ett försök.
Jag har ju som sagt en liten oäckting här hemma i hagen.
För 10 år sedan fick jag ta över ett 2 månaders hingst föl från ett stort stuteri. Jag fick veta vem pappan var och halva mammans namn.
Peewee växte upp och regades som korsning med okändstam eftersom han aldrig skulle startas.
Vi vet inte häller hur det ligger till med betalningar till hingsten m.m. och det är verkligen ingen billig hingst. Så vi hade ingen lust att regga honom som travare, efter hingsten om vi skulle åka på några otrevliga kostnader.
Tro mig så sjuk som denna föla vad har han kostat oss skjortan endå.
Nu är det så här att jag ändå bara för skojskull alltid velat veta vem mamman är.
Jag vet att hon hete något med queen. Tror det var något med s eller s-ljudad i början och så queen. Hon dog år 1999.
Och söka på något så vanligt som queen på atg's sidor m.m. ger alldeles förmånga träffar. Särskillt som alla inte är reg. när dom gått bort.
Jag brukar inte häller gå ut med stuteriets namn, det var väldigt stort då men efter rykten jag hört har dom tydligen åkt dit regält för x antal årsedan. Och de är som bort blåsta från internet och travbanor.
Som sagt tror ni att ni själv ev. vet vem jag pratar om eller vet hur jag ev kan leta upp henne, skriv här eller PM:a mig. Vore verkligen jätte kul.
Jag vet vilket stuteri hon stod på (förmodligen uppfödd där också). Hon heter någon med queen (förmodligen något på s) tror jag kan känna igen namnet om jag ser/hör det.
Jag vet när hon dog och eftersom jag letat runt mkt förr låter det som om att hon var väldigt framgångsrik i sin tid på banan.
(bild klipp på min underbara oäckting, lite lik sin far, kul å se vad han fått från sin mor)
Www.Travsport.se och sök sportinfo. Brukar funka för mig ;)