Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 1183 ggr
madde89
0

Torvald palema och åke svanstet ägde elitloppet.

jag har aldrig sett en sådan lycklig kusk som åke i dag. Han körde ett imonerade lopp med Torvald. Ett stort Grattis till Åke och kretsen kring hästen.

Mwn även försöken uppskattade jag med sahara dynamits seger i f  1 .

och jeded seger var också bra. Grattis till steffan hultman till seger heat 1 , 2 f 1 och 2a i finalen-,

Ett sort grattis till alla i dag

vi älskar elitloppet och jag längtar till 2010

Bertil
0

Grattis till Åke, självklart!

Starkt gjort att kunna koncentrera sig och vinna i det "utredningsklimat" som råder i stallet,

Sedan kanske jag inte är den som önskade att just Åke skulle vinna helst av alla…. MEEEEEN, det är ju mitt problem!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

ja, han var lite underdog i finalen. ingen man riktigt tog tag i innan loppet. men hästen gjorde det verkligen bra. ingen jag hejjade på när det nalkades final. men grattis Åke och Torvald Palema.

sedan var ju iaf Sundon Gift en rolig prick veckorna innan loppen, men när det nalkades kval var denna inget att hänga i julgranen. fanns ju många andra svenska hästar som hade kunnat ha hans plats istället.

Musse-Pigg
0

Grattis till Åke & Torvald Palema Glad

De var jättebra

divansson
0

Den enda enligt mig som var värd en seger i Elitloppet 2009. Underbart!

Grym häst, grym kusk, grym tränare.

Skrattande

Arthur_Dent
0

Vill inte var någon dödgrävare men tycker att Åkes seger lämnar en lite besk eftersmak.

Jag vet, Åke är anklagad inte dömd för något.

Men jag undrar i vilken annan sport en misstänkt för ett kraftigt regelbrott med så pass starka anklagelser mot sig  skulle hyllas av publiken efter en stor seger?

Vet inte om det innebär att travpubliken är väldigt sportslig i en positiv bemärkelse eller om man helt enkelt väljer att blunda för det tråkiga med misstankar om djurplågeri (mao fusk)  tack vare att Åke trots allt är en så pass duktig hästkarl, tränare och kusk.

Tycker hur som helst att STC snarast måste ta ställning i fallet oavsett utkomsten av den civila rättegången för att travsporten ska kunna behålla sin trovärdighet. I vilken annan sport inväntar förbundet civila rättegångar för att avgöra straffsatser för utövarna. Den som slåss på en fotbollsplan får sin gärning bedömd och blir avstängd oavsett vad det civila rättsystemet tycker om saken.

Fegt av STC att gömmas sig bakom åklagarens utredning. Anser man att Åke gjort det han anklagas för ska han straffas hårt. Anser man honom oskyldig ska man gå ut och offentligt stödja honom oavsett vad rättegången leder till. Lite ryggrad tack, för sportens skull.

Som sagt tycker jag Åke är en fantastisk tränare vilket hans resultat bevisar. Det är dock inte det det handlar om.

Tovig
0

Jag har inte funderat så mycket över vad #5 säger, däremot tycker jag att årets Elitlopp var otrevligt på så sätt att två hästar inte var fullt fräscha men ändå startades. När det är på den nivån, och hästarna är så fina, tycker jag man ska vara mer rädd om dem.

Bertil
0

Det är banveterinärens uppgift att ge klartecken till start.

mvh
Bertil

Tovig
0

#7 Självklart, men det händer väl inte så ofta att de plockar bort hästar? (Vet inte riktigt hur de är på banorna längre söderut, men här uppe i norr händer det ytterst sällan) Då ska det se riktigt, riktigt illa ut.

Vet man som tränare att hästen inte är 100% och att den troligtvis blir sämre av starten så tycker jag man kan avstå. För Svanstedt lönade det sig ju att starta ändå (beror ju förstås på hur man ser på saken), men Sahara Dynamite fick ju verkligen inte göra sig själv rättvisa.

Tycker att Torvald gjorde en fantastisk insats, och det var även kul att se så många andra svenskar i toppen! Glad (Jaded! Kyss )

Junction
0

Själv gillade jag Scarlets Aino! :)
Mycket synd på omstarten, undrar hur det gått för honom annars?

Freeda
0

Välförtjänt seger!

[Chayar]
0

Det är fantastiskt att se alla hästar som Åke förvandlat så. Stort grattis till han!