Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 318 ggr
Bertil
0

V64-5 Solvalla 10/1/07

*Lopp 7. V64-5. DD-1. Tvilling. Auto.*2140:
**1 Ymers Amber - Adielsson E 412d0 13,4a
2 Texas Hellfire - Frick J 22k46 12,3a
3 Champagne - Jansson T 02005 14,4a
4 Mablelin - Sjöström C 05340 14,1a
5 Queeninthefamily - Kihlström Ö 3132d 14,1a
6 Photo Nowa - Ohlsson U 25222 14,3a
7 Shakira B. - Sundberg H-O 00140 14,0a
8 Justice for All - Lennartsson P 33405 15,5a
9 Strands Star Way - Goop B 1d333 15,4a
10 La Fiori - Frick K 0d015 14,3a
11 Aquarelle Elegance - Eriksson H 00443 15,4a
12 Vanessa Boko - Witasp L d43d4 13,7a

Nijo
0

Queeninthefamily lirar jag alltid, tycke rom hästen mycket då den besitter allt, styrka, skalle och speed.

Champagne gick mycket bra senast och blir farlig om spets denna gång. Ymers Amber är också en mycket bra häst, väldigt tidig om adielsson lyckas försvara ledningen.

Bertil
0

Jag också de två du nämner samt Strands Star Way

mvh
Bertil

Bertil
0

En liten bubblare kan vara Photo Nowa som hamnar långt upp i prislistan var och varannan gång

mvh
Bertil

Bertil
0

En liten bubblare kan vara Photo Nowa som hamnar långt upp i prislistan var och varannan gång

mvh
Bertil

Nijo
0

mycket möjligt, men har ett dåligt spår. Är kanske värd ett streck om hästen är startsnabb, annars ligger den illa till Har iallafall en kusk som är på gång, hehe.

brutalaccent
0

ja Champagne fick ju öppna i 1.08 tempo sist och vart lite stum sista 100m in till mål. hoppas att det loppet inte sitter i benen så kan det vara spets o slut i detta lopp. spik på 23% kanske?! låter bra för mig iaf.

Queeninthefamily har fått vila lite över en månad nu och borde nog vara i god form. en månad i stallet och lite träning gör det nog gott. vann ungeäfr vid denna tidpunkt förra året efter en lite längre vila.

Ymers Amber har varit ifrån ett tag nu och det känns lite osäkert. verkar vara en häst som tävlar bättre på Sprinterdistansen också så jag tror att jag törs lämna bort den på onsdag.

Bertil
0

Då har vi alla med andra ord eftersom Bubblet är femma på min rank….ja, ja ni får den här: 5-1-9-6-3

mvh
Bertil

Nijo
0

hehe, "bubblet", trevligt namn:)

Tyckte texas hellfire var riktigt kass senast, men han var nog inte riktigt tränad inför loppet och dödens var väl inte rätt melodi. Men enligt stallet ska han kunan gå 1.14 tid över medel och det är starka papper. Kanske borde ge han en chans till att visa upp sig. spår 2 är helt perfekt nu.

Arthur_Dent
0

Jag var inne på Champagne senast. Torbjörn körde väldigt optimistiskt men fick offra allt krut för att pressa sig till spets första 500. Tvåhundra kvar var det tomt vilket inte var så mycket att säga om med den öppningen. Får hon gynnsammare löpning här tror jag hon är att räkna med.

brutalaccent
0

#8 jo jag var o lite besviken på Texas Hellfire senast. kanske att hon får ett bättre löp denna gång från en mkt bättre utgångsläge. men det tar emot lite att hon är en amrikan. men man kanske får ge henne chansen, får la se hur hon är på värmningen. sist var hon okej iaf.

Rickard007
0

Quueninthefamily har jag fått för mig av någon anledning att den alltid kommer 2.a, räcker nästan till varje gång men inte riktigt. Tror på en seedvanlig 2:a plats här.. Vinnaren då? `Champagne?

Nijo
0

Queeninthefamily är det lite nedåt på från stallet eftersom hon har problem med sin hov och har fått stå över lite träning, kanske måste gå med skor till loppet nu, ikke bra alls tror jag.

Ymers Amber har tränar bra och ska kunna prestera direkt enligt reijo,,,personligen tror jag hon spetsar eftersom hon är ganska startsnabb och det finns ingen startkanoner utanför. I stolopp som detta så betyder ledningen mycket och lägg därtill att detta motståndet är svagare än detta Ymers Amber brukar möta,,,spets o slut???

brutalaccent
0

spets o nästanslut, för bakifrån kommer…vilka då???

Rickard007
0

#13, ser onekligen svagt ut på den fronten?

brutalaccent
0

får en lite feeling av att Ymers A kan sitta i spets. men kommer Champagne att sitta utvändigt och pressa så tror jag att Erik släpper ledninge. eller jag hoppas på detta, för då får jag bort två hästar i detta lopp. för när man tittar närmare på startlistan så kan det komma bakifrån som jag verkligen tror att det kommer att göra i detta lopp: Photo Nowa som nu slipper Kontio i kärran. Uffe är en lurig som kommer att ligga o passa på ett bra läge att dra iväg över upploppet eftersom han kommer att sitta 3-4 utv. hästen sägs ha toppform och gillar att gå bakifrån. behöver det serverat och jag tror/hoppas att han kan få det. 26% just nu. honom ska vi ha!

Bertil
0

Photo Nowa har jag också med i planerna. Kanske uppträder det ett bra läge för VP-spel…vi får invänta loppstart…

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jag tycker att det är en intressant häst i sammanhangen iaf. V/P-spal på honom passar nog mkt bra.

Bertil
0

OK, vi håller koll på oddsutvecklingen i anslutning till start

mvh
Bertil

Nijo
0

Torbjörn tror jag knappast vill satsa så hårt med champagne denna gången också, kommer väl troligen satsa på ett mycket snällare uplägg denna gång???tror han får det svårt annars, klarar väl inte en till urblåsare…..

photo nova är startsnabb och är väl den enda som kan snuva ymers amber på ledningen???om den laddas då vill säga,,,,behöver en smygare till 300kvar och sedan försöka speeda sig till vinst, kan gå. Men vem vill sätta upp tempot här???