V75-7 Solvalla 26/12
V75 7 **DD-2
****Klass I, Final.
**3-åriga och äldre svenska i svensk träning.
2140 m. Autostart.
Pris: 190.000-95.000-47.500-24.500-17.000-9.000 (6 priser)
Lopp 10 Solvalla (S=05) Må Auto 2140
1 QUATTRO KASH -v6- Goop B (Med Ch)a2 FOXTROT -s4- Johansson S H3 GIANTS CAUSEWAY -v5- Uhrberg T (Läh Ka)4 ACTION DOT -v6- Jensen F5 VÄSTERBO MONTOYA -v5- Bergh RSTAR RUNNING -h4- Kontio J (Sal Pe)7 MADE IN FRANCE -v6- Adielsson E (Sim To)a8 STARS'N BARS -v4- Malmqvist R (Ber Ro)9 SLOWSTARTER G. -v5- Jansson G10 JAMES BOND -v6- Kihlström Ö (Sel Mi)11 SQUEEZE BOX -v7- Svanstedt Å (And Hå)a12 RANUNKEL* -v5- Ohlsson U (Lar TL)
Turordning: 1-9-12-4-7-10-6-8-3-5-11-2

Här ser det ut att kunna bli Quattro Cash runt om - spets och slut, om inte Slowstarter G kan få vinnarhålet med lucka på upploppet. Då blir han vass som senast och plockar de flesta på speed.
Made In france var duktig senast från 2:a utvändigt, nu sitter Erik upp igen

Det är sant, men då hade Made In France 3:e spår i volt. Nu har han 7:e med bilstart. Tror han får svårare med positionerna denna gången även om han satt på min spikrad senast 
Jag tycker mitt scenario ovan är högst troligt och skulle jag gå kort i detta lopp så skulle jag nöja mig med QC och SG.
Fast SQ behöver tempo för att komma till sin rätta, det var det han vann på senast.
Jag tror då mera på Västerbo Montoya som onekligen är den bästa hästen, men har han visat rätt form på slutet?
Quattro Kash blir en riktig kommunalare. Tänk på att han vann ett väldigt ihåligt försök!
Håller visserligen med, men han kan leda hela vägen runt. Jag vill varna för James Bond som är den bästa hästen, Välkommen föresten Nixlas, mycket roligt med ny debattör.
mvh/Thomas

Den av Stig H´s hästar man minst tror ska kunna vinna ska man nog passa just av den anledningen - strecka Foxtrot!
Hade förhoppningen att slippa strecka Flemmingekipage denna omgången
men jag vågar inte Action Dot med tanke på guldläget här.
När ögat nådde startlistan så gjorde Giants Causeway mig orolig får se vad som sägs imorgon hurvida oron ska tas på allvar
och så är frågan vad man ska göra med Ranunkel?
Made in France ska balansen däremot kollas på först.
Bergh´s då tja har ingen känsla för hans alls men det kanske jag bör?
Quattro K kan nog rinna undan nu också då gänget inte är vassare denna gången och ingen med tokform heller.
Jobbigt lopp detta 
Nu ska det bli godistillverkning och köttbullsrullning 

Det är lite intressant att titta på vinnarspelet redan nu även om det bara spelats 5-10 tusen pår lopp.
Quattro Kash t ex står 2,8 ggr pengarna och 72% på V75
Västerbo Montoya 54 ggr pengarna och 47% på V75
Slowstarter G 2,8 ggr pengarna och 8% på V75

#9 Slowstarter således
//Lise-Lotte
Det är väldigt lite spelat på vinnarspel och på V75 just nu, så dra inte för långa slutsatser.

nejdå -inga slutsatser förrän vi har ett underlag och jag påbörjar från och med idag tre dagar före tävlingar och runt 20.00. Nu är det ju dessutom en speciell helg där många kanske tar en paus i spelandet/ett senare - men starten går nu i alla fall 
//Lise-Lotte

1 Quattro Kash väntas lätt ta spets och kanske hålla runt om. Från Robban Berghs stall är man inte lika övertygade. Dvs Robert själv pratar ner chanserna för 8 Stars'N Bars ungefär som Flemming Jensen gjorde för Viktor På Äng. Däremot tror hans lärling Björn Karlsson att SNB är stallets bästa chans och att han är tillräckligt snabb för att få spets om han är med vid vingen. Dessutom kör Roger Malmqvist som är känd för att vissla på rätt bra från start om han tror han har en chans att spetsa. Väl där kan han ju faktiskt leda runt om och då riskerar QK att sitta fast hela loppet. Om det blir mest en speedkörning om spets så kan 4 Action Dot komma till sin rätt som är mer stark än speedig.
Örjan har inte kört 10 James Bond på ett tag, men han tippar sig själv i ett gäng på 6 hästar i loppet. Faktiskt den enda häst han själv kör som han har med kuskarnas V75-Cup tips.