V75-3 Solvalla 26/12
**V75 3
****Gulddivisionen, Final (Gr II Int.).
**3-åriga och äldre.
2140 m. Autostart. Högst 10 startande.
Pris: 300.000-150.000-75.000-40.000-25.000 (5priser)
Lopp 6 Solvalla (S=05) Må Auto 2140
1 SPRING RAY -v5- Goop B (Olo Hå)
2 FLYING HERKULES -v6- Hanné T
3 CARAMBA HALL* US -h5- Sjunnesson J (Adi Ha)
4 GENERAL DU LUPIN* FR -v11- Kihlström Ö (Hul St)
5 FOREIGN CURRENCY -v8- Frick K (And Gö)a
6 JOYAU D'URBAIN* FR -v8- Frick J (Mel St)
7 VICTORY TILLY -v10- Johansson S H
8 DIGGER CROWN -h8- Adielsson E (Joh SH)
9 TUNK NAFETS -h5- Widegren D
Turordning: 1-6-4-7-8-3-2-9-5
Det ser onekligen bra ut för Flying Herkules, men vi ska jobba bort oärliga Tommy Hanné. Jag håller inte som otroligt att Caramba Hall tar spets och släpper till Victory Tilly och som även denna gång får Spring Ray på utsidan, dessa låser in Flying Herkules invändigt, och Victory Tilly eller Spring Ray vinner.

Caramba Hall tar inte spets av Flying Herkules om Tommy vill ha ledningen, men han släpper säkert till Victory Tilly. Spring Ray har ju lärt sig öppna rätt hyggligt då och då, men riskerar att bli instängd. Sedan beror det på vad fransoserna hittar på också. Dvs om någon får ligga still i spets eller utsätts för tryck.
Nej, jag tror inte heller att Caramba Hall tar spets från Flying Hekules, men jag vill hitta ett scenario där Tommy Hanné inte kan vinna. Men, det är möjligt att Tommy Hanné släpper till Victory Tilly och räknar med att få lita med i ryggen. Inte kommer Spring Ray att kunna ta spetsen från Flying Herkules heller, risk att han blir instängd.

Caramba Hall struken vilket underlättar för för Victory Tilly helt klart däremot vågar jag nog inte spika. Spring Ray bör vara bättre denna gången men samtidigt är man orolig för formen men ska slipas i jobben. General Du Lupin tror jag inte att jag vågar lämna heller brukar göra bra lopp med tid mellan löpen. Å så Flying Herkules hästen gillar jag skarpt.
Vi får se hur de sista rapporterna på ekipagen låter hurvida det spikas eller ej.

Struken 3 Caramba Hall

Rödnäsan är tveksam om han kan komma förbi 1 Spring Ray. Det låter som om han bara försöker hålla sig kvar i andraspår och köra på rulle då han räknar med att Stig-H ska köra om spets med 7 Victory Tilly. Om SR kan hålla ut VT så släpper han inte och då tror jag inte VT står pall. Då kan tom 2 Flying Herkules lyckas med sin smygresa. Men antagligen så kommer Örjan att avlösa i dödens med 4 General Du Lupin, så vi får se vilket löpningsscenario som är troligast.