Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 332 ggr
Bertil
0

V64-4 Solvalla 10/1/07

**Lopp 6. V64-4. Tvilling.
****2140:
**1 Simb Rouge - Frick J 00146 17,2
2 Word Xing - Eriksson L 50603 18,0
3 Pappniak Laday - Lennartsson P d2243 17,0
4 Victory Drew - Lindblom C-E 24030 17,6
5 Axel Sign - Blomqvist M 21405 17,8
6 Don Gentle - Eliasson T 122d0 18,0
7 Chicago Piano Run - Wallin T 0210d 17,0
8 Hovsnabben - Sundberg H-O d1605 17,4
9 Staro Almab - Witasp L pk312 17,1
10 Lars Palema - Kihlström Ö 15d05 17,1
11 Itchy - Lång G 76625 17,7
12 Access Sign - Hassborg R 04454 17,7
**2160:
**13 Energy Launcher - Alsén O 63030 16,3
14 Ace of Heart - Goop B 20003 14,8
15 Mr Tempest - Jansson T 40432 15,6

Bertil
0

Här har jag inga bra idéer i nuläget förutom att här ska streckas…frågan är bara vad…alla med udda nummer…eller bara primtalen ;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

tror Don Gentle blir min förstahäst här, bra stam på hästen och har gjort det bra vid tidigare starter, tar troligen ledningen här och blir svårplockad då.

Nijo
0

Hmm, utan att behöva kolla på de andra hästarna i loppet så mycket så spikar jag troligen Don Gentle, vet att det är en mycket bra häst som vann lätt för 4 starter sedan(lirade han då), loppet efter gick han dödens hela loppet och plockade ner ledaren för att bli besegrad av en smygkörd, senast loppet han kom 2:a hade han en omöjlig uppgift från spår 12 då hästar från 20m tillägg var förbi vid första kurvan, tror han vandrade sista 1000 i 3:e spår och hela sista sväng i 4:e spår och kom 2:a(slagen med huvud)

kan även nämna att han är mycket snabb ut med springspår i volt och jag tror knappast han missar ledningen,,,kan dock finnas några kanoner här, dem får ni andra leta upp åt mig då:)

hur strecken blir har jag ingen aning, ska dock bli intressant o se.

Bertil
0

Men hästar utan pengar brukar bli svåra lopp att sia om…det är ju ungdjur det här ;-))

mvh
Bertil

Nijo
0

japp, och min troliga spik har galopperat i de 2 senaste, men som vanligt får man väl ta ställning i lopp som dessa,,,1 eller alla? och sedan jag är en fattig påg som råkar ha fastnat för Don Gentle så får det nog bli spik,hehe.

Bertil
0

Japp, detta dilemma är vi bekanta med ;-))))

Jag har fyra bastarder i nuläget där Staro Almab får tipset före just Don Gentle…sedan följer Hovsnabben och Simg Rouge. Troligen bereder jag utrymmer för herrarna Goop och Adielsson, då jag räknar med att någon av dessa borde ha en bäver i god författning

mvh
Bertil

brutalaccent
0

Don Gentle och Staro Almab kommer att slåss om detta eftersom ingen av dessa kommer till spets. då körs dom bakifrån och vinnaren finns då enligt mina tidigare resonemang.

Nijo
0

hehe, tror du har rätt i att dem 2 kommer att slåss om det, men du kommer troligen ha fel i att Don Gentle inte kommer till spets. Don Gentle är startsnabb och har spetsat flera gånger från springspår,,,,,,vem hade du tänkt skulle spetsa annars brutalaccent??? (kanske missat en startsnabb häst???)

Don Gentle kommer väl troligen ligga i spets eller dödens tidigt, där han går bäst.

Staro Almab verkar väl vara den bästa hästen kanske?? fin stam och har gjort ganska bra lopp tidigare.

Bertil
0

Misstänker att brutalen kanske tänker sig Simb Rouge försvarar innerspåret…men det är volt och jag är inte helt säker på hur bra han klarar det….

Tycker att brutalen är lite charmigt mystisk…det verkar vara något han grunnar på ;-)))

mvh
Bertil

Nijo
0

hmm, simb rouge vet jag inte hur startsnabb den är, har dock hört att pappniak laday ska vara ganska snabb ut. Men jag tycker snabba hästar från springspår alltid brukar spetsa, är en ganska stor fördel med just det spåret. (sedan är en del upp till kusken också)

brutalaccent
0

det är inte hästen Don Gentle jag satt o grubblade mest över, utan kusken i detta fall. han skall visst vara en rätt så duktig lärling. men ack så orutinerad om man jämför med många andra i detta sällskap(ändå född 1966). det var det jag var inne på (börjar låta som Rickard). hästen är ju faktist jätte duktig, men verkar ha fungerat bäst på sin hemmabana där även Tony kört honom. kommer Tony bara iväg med honom så får han säkert överta ledningen eller så blir det att vandra i dödens. hur man ska ställa sig till detta, det vet jag först imon. -;)

Nijo
0

hehe, men han har kört hästen mycket och känner den väl, sånt är alltid positivt,,,har prickat flera starter fint från springspår också.

Tony är dock inte rädd för dödens, hästen har gått bra där tidigare och klarar säkert av det nu också. Krävs inget geni fr att vinna från dödens, det kan alla kuskar göra^^

Nijo
0

avslag på Don Gentle som kanske måste strykas pga varit sjuk i veckan…….blir väl till att måla lite då^^

brutalaccent
0

finns väll bara en kvar då? Staro Almab borde ju vara klar!!

eller så kommer Mr Tempest när alla hästar på 2140m snubblar och traslar med travet?!

Nijo
0

staro almab har fortfarande ett dåligt spår och är orutinerad,,mycket som kan hända där. Gått sina lopp i ledningen också.  Pappniak Laday kan bli farlig om spets eftersom ingen lär väl sätta upp tempot här???