Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 388 ggr
Bertil
0

V64-2 Solvalla 10/1/07

**Lopp 4. V64-2. Tvilling.
****3140:
**1 Bries Office - Sundberg H-O 5d200 16,8
2 Roger Qui - Lennartsson P 53255 16,3
3 Jesper Burge - Wiman J d0414 16,7
4 Tibbe la Rimm - Olsson D 4002d 16,4
5 Thack Thack - Pettersson R 25dd5 16,5
6 Spjutbo Heavenrace - Widell K 03d00 16,7
7 Follow the Rules - Eriksson K d0740 16,7
**3160:
**8 Min Narkissos - Goop B 2121d 16,9
9 Axel Esskå - Adielsson E 324d3 16,5
10 Poirot - Hanné T 07300 15,5
11 Super East - Jansson T 60221 16,5
12 Zacka Zober - Kihlström Ö 607d5 14,8
13 Pegasus Hornline - Eriksson S 04040 15,2
14 Flying Twister - Jonsson J 24350 15,6
15 Mr Rose - Eskilsson C 50500 15,2

ina-scot
0

Diskad nr 8 min narkissos och Björn Goop han klarar inte 2140m hur ska han då fixa 3140 han lär ju hålla samma tempo i början eller vi ägarna ha revanche . annars mycket öppet lopp

Nijo
0

3140m är ju alltid lättare att hålla sig i trav på, de flesta som har osäkra hästar startar dem över längre distanser pga minskad galopprisk.

Oftast kommer galopper när det blir tempoökning eller minskning, över 3140m så är det jämnt tempo hela vägen vilket underlättar allt för hästen. Senast galopperade Min Narkissos enbart pga banan och det fanns fler hästar som hade problem.

i vilket fall så har Min Narkissos råd att galoppera 2ggr här och ändå vinna, troligen.

ina-scot
0

det jag har sett av Min Narkinssos så drar han bara iväg inte lätt att köra snyggt med och risken är väl ganska stor för dåligt väder. sveriges sämsta bana eller ?tror inte ban personalen har så mycket med det att göra. konstigt att dom inte tar ett studiebesök på jägersro och tittar vilket matrial som behövs för att få en bra bana eller är det pengarna som styr

Nijo
0

Jag håller helt och hållet med dig om det Ina-Scot,,,, troligen viktigt att kolla upp banans skick först eftersom en dålig bana missgynnar Min Narkissos kraftigt, är den kladdig får han inget fäste och är den hård så måste han gå med skor vilket han INTE fungerar med.

Jägersro är troligen sveriges bästa med att hålla sin bana i bra skick, har personal av toppklass och sedan hämtar dem grus från ett särskilt ställe och det är toppkvalité på det.

Rickard007
0

#1,2,3,4 - MEn de måste ju få till travet någon gång. Starta den inte isåfall. Litar på Björn…

ThomasH
0

Nå, visst har Min Narkissos råd att galoppera ett par gånger för att vinna. Men, jag är tveksam till att Korpen startar honom igen om han inte fått ordning på bakstället. Det har inget med banan att göra att han slår sig lite i bak och tar sig et galoppsteg lite då och då. han galopperar inte och tappar inte så mycket mark. Men, räkna med att måldomarna sitter med kikarna klistrade mot honom på upploppet, ett felsteg igen har har verkligen inte råd med, då måste Korpen fixa balansen.

Rickard007
0

#6, Det har han nog gjort med hoppas vi!

Bertil
0

MN måste vara åtgärdad innan jag spikar. Nej, det får bli lite garnering av denna tårta ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

#8 Fegis ;)

Bertil
0

Ingen garnering synes än…MN är ensam på mitt system just nu

mvh
Bertil

Nijo
0

Axel Esskå, är inte den värst mot om Min Narkissos gör bort sig??? känns väl som det tycker jag…..

Bertil
0

men AE lyckades ju inte vinna något lopp förra året…Jag kompletterar garneringsförslagen med Jesper Burge och Super East

mvh
Bertil

Nijo
0

tror det var mycket på grund av de usla spår han fick,,, dåliga förutsättningar i nästan alla lopp, dåliga spår+fel distans, galopp osv osv. Är en bra häst som säkert kan vinna detta, kan faktiskt inte se några andra utmana MN.

AE har varit ute mot ganska tuffa hästar också, de flesta i detta loppet är lite b-aktiga av sig,hehe.

Bertil
0

Kanske bara bli MN ändå trots mina dubier ovan…man måste ju ha ett par bra spikar också och det ser kärvt ut i de senare avdelningarna

mvh
Bertil

Rickard007
0

#13, Jo men varför startar dom hästen om fel distans då? Skitsnack.

Nijo
0

många som gör det, antingen för att hästen ska få lopp och tempo i kroppen, eller för att det helt enkelt inte finns något bättre lopp för tillfället. Måste kanske åka långt för att tävla på rätt distans eller måste möta för bra motstånd i just det loppet.

Rickard007
0

Okej, köper det inte.

Nijo
0

behöver du inte, för att så är det bara^^

vet att flera tränare gör så, även vi gjorde det när jag o familjen hade travhästar igång.

Rickard007
0

Bra att du vet det då!

Nijo
0

Min Narkissos ska tydligen gå med skor nu(enligt kari) så nu måste han garderas enligt mig,,,tror att han får stora problem med skor och om banan nu blir lös.

Axel esskå och Super east är mycket tidiga, gått bra senaste tiden och är väldigt distansgynnade.

bakom dem 2 är det svårare att hitta motbud…..kanske roger qui???

brutalaccent
0

så han ska gå med skor?? är det sagt om det är tyngre skor eller bara med aluminium pjuckar?? kanske är så att han blir stablilare i travet nu. och då spelar det ingen roll. för kapacitetsmässigt är han väl 2 långder före det andra i detta lopp?

Nijo
0

han bli ju knappast mer stabil eftersom då hade han gått med skor innan också. Anledningen till att han inte använt skor innan är eftersom hästen travar ännu sämre då,,,enligt Kari för några veckor sedan så sade han att Min Narkissos knappast kan vinna med skor på. (stod i programmet att han hade sprungit barfota och vunnit tidigare i karriären)

Nu verkar Kari har ändrat sig tydligen och tror på vinstchans ändå eftersom hästen är så pass bra,,,,,jag vill dock se han trava med skor innan jag spikar den hästen,,,, dåligt väder nu också???tror inte banan blir så fin.

Både Min Narkissos och Go On Pale är kraftigt överstreckade tycker jag,,, 85% är helt för mycket för 2 väldigt galoppbenägna hästar.

brutalaccent
0

jodu! det kan man lätt säga att dom är. det är två lopp jag kommer att garnera i. är lite inne på spikar i 4:e 9 Staro Almab och i 5:e Ymers Amber : det är en som jag tror kan komma att hålla i spets. bara inte Erik sätter henne i rygg ledaren och hoppas på lucka in på slutet

men vi får återkomma med slutgiltiga svaret. vill se lite värmningar först.

Nijo
0

jag tror på ymers amber också,,,,men erik verkar inte så optimistisk då det är 2140m,,,,,frågan är dock vem han släpper till isåfall,,, finns ju ingen häst i fältet som är bättre än ymers amber,,,hoppas verkligen att han förstår det, annars får Stig H banka in lite sunt förnuft i pågen! :-)

någon annan spik kan jag inte hitta i omgången,,,,,möjligtvis Real ås då som också kan spetsa och vinna. /vågar nog inte lämna Pine yankee utanför´.