Spikmästaren V64 10/1/07
Nu är helgerna över och vintern kommer….kanske….men vem bryr sig ;-)
Detta är 1:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till såväl anda som bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 13 deltävlingar. Den observante noterar att vi tjyvstartade förra veckan, MEN det finns gott om tid att hinna ikapp.
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 19:00 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Nyårslöftet
3: Betsel-Hilda
4: Tomtesnörvel
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller
Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 19:00 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.
Gnägg På Er
Bertil
Flyttar upp strängen
1: Real ås
2: Min Narkissos
3: Versace boko
4: DOn Gentle
5: Ymers Amber
6: King of Shogun
Nijo är som alltid först!
Japp, Nijo är snabb ut…och det ska vi komma ihåg när han startar på V75 ;-))))))
mvh
Bertil
någon måste väl börja med en rättningsmall??? därför jag lade in detta systemet så snabbt. Nu är det bara till att skriva av boys :)
nah, men orkar väl inte direkt lägga ner så stor vikt vid tippsettorna, mycket ångest i det,hehe.
Ångesten kan väl ganska tydligt avläsas i ditt record….nä nu var jag elak…Sanning att säga - jag tycker det är kul att du deltager i vår fina tävling, Kompis…verkligen!!!
Faktum kvarstår, att konsensus av tipsen från hela vår panel ändå kommer fram till lösningen av minst fyra avdelningar gåg på gång och detta oavsett hur svår omgången är…Minns också att det aldrig rör sig om några helgarderingar i konsensusraden…långt därifrån
här finns en kompetens som vi kanske borde accentuera i långt större utsträckning än vår ödmjukhet bjuder ;-)))))
mvh
Bertil

1 7 Go On Pale
2 8 Min Narkissos
3 8 Lage
4 6 Don Gentle
5 6 Photo Nova
6 8 Vicky du Ling

1: 4 Real Ås
2: 8 Min Narkissos
3: 7 Tamil Image
4: 6 Don Gentle
5: 5 Queeninthefamily
6: 3 Veron Boko
1. 4 Real Ås
2. 2 Roger Qui
3. 8 Lage
4. 3 Pappniak Laday
5. 6 Photo Nowa
6. 3 Veron Boko

1: Rite on Dirt
2: Min Narkissos
3: Vieri Boko
4: Lars Palema
5: Quueeninthefamily
6: King of Shogun
1: **Go On Pale
**2: **Min Narkissos
**3: Tamil Image
4: Ace Of Heart
5: Strands Star Away
6: King Of Shougun
Gör som förr veckan, går på sveriges bästa kusk!
Men varför har du streckat Goop då???hehe :)
- 7 go on pale
- 8 min narkissos
- 8 lage
- 6 don gentle
- 5 queeninthefamily
- 3 veron boke

Judgement Day!
- Real Ås
- Min Narkissos
- Lage
- Staro Almab
- Ymers Amber