Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 501 ggr
Bertil
0

V64-3 Solvalla 10/1/07

Lopp 5. V64-3. Tvilling. Auto.**2140:
**1 Surprise Laday - Olsson D d1140 16,5
2 Versace Boko - Brandt K 55645 15,4a
3 Vieri Boko - Ohlsson U 10031 13,1a
4 Digital Marquee - Redén D d22d4 14,9a
5 America's Dust - Untersteiner J 40050 13,2a
6 Sea Shore - Jansson T 33225 16,3a
7 Tamil Image - Goop B 011d1 14,4a
8 Lage - Hedin O d3111 15,6
9 Energy Ås - Kihlström Ö 102d1 14,5a
10 Vargtand - Adielsson E 3d436 16,4a
11 Lass Heathrow - Lennartsson P 65105 14,7a

Bertil
0

Vieri Boko gillar framspår och kan komma fint iväg vilket borgar för att mycket är vunnet…men jag inte säker på att "mycket = hela loppet" utan garnerar med med ett par rackarns bävrar av typen Tamil Image och Energy Ås där besättningarna har toppsnurr. Bakspåret grumlar möjligheterna för Lage men öppnar sig möjligheterna så kan han vara långt framme igen…ni minns väl min postula inför senaste starten ;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

Spets tar troligen Tamil Image, väldigt starsnabb och har varit mycket bra vid segrarna.

Lage överraskade mycket stort senast, måste räknas trots läget.

Versace boko lämnar jag aldrig utanför ett system, förhoppningsvis har vila gjort hästen bra nu. Kan mycket som säkert alla vet.

Bertil
0

Tackar för tipset…tar in Versace Boko på ramen

mvh
Bertil

brutalaccent
0

Lage tycker jag verkligen gått från klarhet till klarhet det senaste gångerna. "- honom skall vi ha!" stark och rejäl häst som inte är oöm, det kan bli något som klättrar i år. går från alla lägen! nu höjer jag han till skyarna, men man börjar ju få förhoppningar om honom iaf.

Versace Boko diskuterade vi mkt senast hon var ute på 64:an. var inte riktigt bra då om jag får säga min mening. men streckvärd och iaf platschans denna gång. 8% i dagsläget kan bli en farlig fälla för många.

annars så är väl Vieri Boko och America´s Dust hästar som borde komma med. V.B verkar ju trivas i ledningen så det är väl en av spetskandidaterna iaf. vad gäller America´s D så han denna häst onekligen varit ute mot stenhårt motstånd. inte gjort så bra ifrån sig, men ändå varit okej! kan denna vara streckvärd??

Nijo
0

vet inte riktigt hur startsnabb vieri boko är,,,,,men går det verkligen att svara ut tamil image???den är väldigt snabb ut och har spetsat ganska lätt samtliga gånger den kommit till ledningen och vunnit.

vad gäller hårdhet så måste väl nästan versace boko rankas högt här, har varit ute mot hårt motstånd hela förra året, ska bli intressant att se hur det går nu, bra läge också.

faktiskt ett lite småsvårt lopp eftersom flera hästar har inte startat så mycket eller testats mot så hårt motstånd tidigare, blir nog ett intressant lopp detta.

frågan alla ställer sig är hur bra Lage verkligen är? kan ju bli rena uppvisningen här:),,,,,,

brutalaccent
0

om det blir det av lage då lovar jag att spika honom. -:D

får kolla lite bilder av Vieri Boko o Tamil Image imon när jag har tid. blir det en ev. körning mellan dessa så kommer båda att åka bort från min bong. jag ska inte ha med någon spetshäst i detta sällskap iaf. (kör stengårt med min teori i detta lopp)

ta en titt på America´s Dust´s motståndare under förra året. har knappast kunnat sätte emot dom något, så går det att göra det i detta gäng?

Nijo
0

du testkör taktiken inför lördagen nu?? :)

Tror väl inte att fege Goop ger sig in i en hård körning,hehe.

Brandt verkar dock nöjd med Versace boko och hästen har tränat fint under frånvaro från tävlandet, trots han har varit borta en tid så tycker k.Brandt att hästen borde ha en hyfsat bra chans här mot detta motståndet och från detta läget. Får kan se den gamla Versace Boko nu? (den jag trodde skulle nå kulltoppen) Han tror asså att Versace ska visa sig från sin bästa sida nu efter vilan och då får fanemaj de andra se till och vara bra tror jag. ,,,,ska gå barfota bak för första gången också.

Bertil
0

Inför onsdag menar du

mvh
Bertil

Nijo
0

han testkör sin taktik inför lördag med att testa den på onsdag. förstår du nu??eller är dte jag som är förvirrad??hehe

brutalaccent
0

jag kommer att testa detta nu på onsdag redan.

• 2 lopp där ev. spetssegraren kan vinna skall med.
  • 4 lopp där jag kommer att plocka bort spetsfavoriter/favoriterna helt och garnera med hästar som verkligen kan anfalla bakifrån.

blev så irriterad igår när jag spelade DD. hade spik i första och han åkte dit på målsnöret mot en bakomspringande häst(målfotoslagen av Mr Playstation) och i DD2:an satte jag finfina Räser Sune som var 3-4 handare i loppet på 2 hästar.

det var som att bägaren rann över där. så jag testar detta imon på 64:an. ni kommer att få se raden imon så får ni själv se hur det går.

Rickard007
0

#10, Kul berätta hur det gick sedan!

Bertil
0

Japp, jag är med :-)

intressant

mvh
Bertil

Rickard007
0

Versace Boko har inte levt upp till mina förväntningar. För tufft.

Bertil
0

Vilka förväntningar då? Han har ju inte sprungit in färre pengar än loppets övriga 4-åringar, har platsprocent på 50, tiderna han gått är i paritet med övriga också…
- Dock kanske han generellt sett har sprungit några fler lopp än merparten och där kanske du finner honom lite trög i utvecklingen?

Även om du har väntat dig mer av hästen, så kan han ju ändå ha en lämplig uppgift här, eller hur

mvh
Bertil

brutalaccent
0

någon som jag hittade i detta lopp nu när jag satte mig ner med en kopp kaffe och slappnade av lite var 5%:en Sea Shore.
var med i en klass III final för ett litet tag sedan på V75. han var då bäst av alla skräphästar i det loppet och långt efter vinnaren Diamond Viking. kanske att han duger gott i detta sällskap?

Nijo
0

2-7-8-9 går in på systemet.

Versace boko är ju stor till kroppen och det är säkert en av orsakerna till den inte kunnat prestera som du velat under förra året rickard. Växer till sig hela tiden så jag tror på ett betydligt bättre 2007.

Kollat upp energy ås också, imponerade faktiskt en del med sin senaste dödensvinst och den måste med på systemet tycker jag.

Bertil
0

AD är med som 6:a på ramen i ett välgarnerat lopp totalande 7 bävrar

Bertil
0

nämnde jag tidigt ovan och det är kul att du också hittat positiva argument för denne…jag har också honom som 3:e rankad, men din rank är väl inte m.a.p. prioritet utan rent nummerellt?!?!?

mvh
Bertil

Nijo
0

hehe, min ranking har ingen särskild ordning för vilken jag tror mest på. Det vet jag inte själv faktiskt, tycker att alla 4 hästar har övertygat och verkar väldigt bra. Svårt att plocka ut någon särskild med bättre chans,, bästa hästen kanske har ju sämst läge(8).

men hjärtat säger väl versace boko,,,gillar hästen mycket trots att den svikit den senaste tiden. Tror uppehållet gjort gott och ny balans med barfota bak kanske får igång han?? bäst läge också av alla.

Bertil
0

Nej, jag förstod det…ranking är en skada som jag åsamkat mig själv i det att jag spelar reducerat…där blir ranking desto viktigare och valet av hästar på själva ramen av lite mindre betydelse…

Din "ögonsten" är fortfarande med på ramen och verkar så förbli :-)

mvh
Bertil

Nijo
0

jo, kan väl säga att strecken på 7% just nu??? är ju ett riktigt skämt, hästen har en mycket bättre chans än det. Kan säga att om Versace har en bra dag och fungerar helt så SKA han lägga detta gänget på rygg,,,,,kanske inte Lage då som kan vara en riktig kanon(tiden får utvisa).

Början av sin säsong gjorde han mycket starka lopp,

Bertil
0

Det är nog lite tidigt för de seriösa systemen, vilka troligen börjar rull in fr.o.m. sen lunchtid imorgon…men visst är det en hint

mvh
Bertil

Nijo
0

kollat igenom alla loppen med energy ås, man får lite av samma känsla som när man såg verdi sund i början av dens karriär,,,,hög kapacitet men förstår inte vad det går ut på riktigt och springer bara på halv maskin.

Tror att O.Hedin har tagit ut segern lite för mycket i förskott, han har ju redan gått ut och sagt att han ska ha en mycket bra chans och om han varit spelare så hade han spikat Lage.

Versace boko kommer laddas mot ledningen nu, om  Brandt kommer ditt så blir han garanterat svårslagen, styrka vs styrka då när Lage kommer fram. Men vad jag förstått av Energy Ås så måste mer elr mindre örjan köra i dödens för att hålla jämnt tempo, hästen verkar vara stark och ömtåligt för tempoökningen då han kan galoppera.  

jäkligt intressant lopp detta!

brutalaccent
0

någon bakifrån?! *tjatar hål i huvet på alla andra*

Nijo
0

bakifrån…..tror stenhårt att en av dessa 4 vinner, verkar helt klart vara klasskillnad.

Den som är mest speedig av dem alla är Tamil Image och vad jag kan se är det den enda hästen som kan komma snabbt bakifrån och avgöra, bra häst för klassen som Goop värderar högt. Men det är även mycket möjligt att det blir ladning och spets, isåfall finns det 3 väldigt starka hästar som kommer sätta hårt tempo och kör hårt sista varvet. Versace, Lage, energy ås,,,,vem av dem som sätter sig i dödens först vet jag ikke. 

Min erfarenhet av att följa Versace är att han inte är så startsnabb som tränaren tror och hamnar troligen 2:a,3:e utvändigt,,,.Tamil Image verkar betydligt snabbare från start,,,,men även möjligt att nya balansen med barfota bak fixar snabbheten hos versace.

hur mycket jag än försöker så kan jag inte hitta någon som kan besegra dessa 4 hästarna.

Rickard007
0

Det var synd åt Versace.. Han var den moraliska!

ina-scot
0

han gör bra lopp men ingen vinnare skalle

Nijo
0

lägg av, det var mycket lågt, även från dig ina-scot. Vinnarskallen var det absolut inget fel på! Versace gjorde hela loppet på egen hand, går undan och blir sedan avslagen sista meterna från en smykörd som åkte med i rygg,,,,,det har absolut inget att göra med om hästen har dålig vinnarskalle eller inte.

du är väl bara sur för att du inte trodde versace boko hade en chans, eller är det bara för att jag varnade för den här i forumet????

ina-scot
0

nix jag är inte sur  men när vann han senast sen vem som varnar för vilken häst spelar ingen roll är det intressant så kollar man lite extra i startlistan

Nijo
0

Versace Boko har varit ute mot de bästa i kullen ofta och går nästan alltid i dödens,,,det handlar inte om vinnarskalle utan om att ha fått möta stenhårt motstånd. Detta var första starten efter vila och att knäcka dessa hästarna på detta sättet var verkligen bra,,,,vad visar en bra vinnarskalle då??en häst som vinner alla starter???finns inte många med vinnarskalle då.

brutalaccent
0

*hihi* men det var ändå jag som skrev något om detta tidigare. tyvårr fick jag ju på pälsen själv så där försvann skrattet. men jag varnade för bakomåkande-hästar-teorin. inte många hästar som vann från spets. Min Narkissos och Pappniak Laday det andra åkte dit på smygande hästar. så har det varit ett bra tag nu. det är svårt att tipa 6 rätt idag ännu svårare med 7rätt.

Rickard007
0

Grejjen med att Nijo reagerar så starkt på ordet vinnarskalle när man kommenterar hans drag är att han TROR verkligen att alla hästar vill vinna. I detta loppet var det kusken som skiljde.. Sätt upp Goop/Kihlström och de förlorar ALDRIG det loppet med Versace Boko

brutalaccent
0

vad skulle Goop/Khilström gjort annorlunda med VC Rickard??

Nijo
0

skitssnack, jag har sett goop och örjan förlora 1 miljon lopp från dödens,,,men det ser du aldrig rickard??måste blunda då va?? Jag köper inte teorin om att en häst som går i dödens, besegrar ledaren och åker ditt mot en smykörd  häst har dålig vinnarskalle.

ina-scot
0

En häst med vinnare skalle vinner inte varje gång men han kämpar lite extra ju närmre mål dom kommer men V B startade 5/11 4a på 15.7 mot bra hästar 22/11 5a på 17.5 mot halv ljumit motstånd skillnad på 1.8 sek det är en med hängare han håller sin fart men ökar inte

brutalaccent
0

fråga alla kuskar hur stor del av segern med hästen som är kuskens förtjänst. du skulle få ett genomsnitt på ca 10% resten är hästen och kanske till viss del spelarna.

Rickard007
0

Men dom vill ju hela tiden ställa hästen i Fokus… (Snajsigt jag fick in det dära iFokus ). Dom kan hålla igång hästen på ett annat sätt. Kolla Örjan när det nalkas målgång.

SKITSNACK att hävda ngt annat!

Nijo
0

i stort sätt alla kuskar säger alltid 5-10% är deras egen förtjänst,,det hör man ständigt.

Vad gäller vinnarskalle eller ej så kommer jag aldrig köpa den teorin på en häst som besegrar ledaren från dödens,,,,

ina-scot
0

den kuse vinner inte många lopp i år kanske ett tränare bytte kan hjälpa inget ont om k brant

Nijo
0

kk, då losar jag väl mycket lopp för att jag tänker spika versace boko även i framtiden.

Rickard,,,,vad sägs om kuskar som är experttippare då? Bosse eklöf är experttippare nu och han har också sagt att kuskens förtjänst är bara 5-10%,,,det har han nämnt i samband med sitt tippande. Men visst, du vet säkert bäst!

"SKITSNACK att hävda ngt annat!"

Rickard007
0

#40, Men om någon skulle gått ut och säga att det var 45 % av förtjänsten skulle han få mkt kritik. Dom vill inte göra sig ovänner.

Räcker att jag vet, så förlorar ni andra på det :D

Nijo
0

varför skulle dem få kritik?? det är ju bara bra om tränarna tror att kuskarna gör 45%,,, då behöver du ju knappast behöva träna hästarna,, gäller bara att få tag i den bästa kusken.

om det varit på det sättet så hade ju knappast någon tränare kört själv efetrsom då hade dme varit chanslösa på förhand.

Rickard007
0

Jaja, du kommer aldrig förstå ;)