Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 445 ggr
ThomasH
0

V75-4 Gävle 14/11-09

Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling. Auto. 2140:

1 Barals It - Untersteiner J d3022 13,3a
2 Marshal Hackstable - Svensson C 06112 13,1a
3 Daytona Ås - Kihlström Ö 11120 14,6a
4 Alvena Pampas - Lennartsson P 12221 14,3a
5 Noah V.V. - Söderkvist S d2112 14,9a
6 Rulle Ru - Linderoth P 11d1d 14,3a
7 P.A.Surprise - Stolt K 01424 15,0a
8 Sally Sea - Svanstedt Å 11123 14,0a
9 Roach - Degiorgio C 52111 13,9
10 Makes People Talk - Bergh R 82220 15,6
11 Excellent Step - Untersteiner P 10163 15,0a
12 Gills Abbe - Uhrberg T 0d21d 14,5a

Bertil
0

Klass III Final, 2140a

Hugget som stucket mellan Roach och Alvena Pampas. Förstnämnde slipper tofflor enligt stallet, men jag tror att det endast är framtill. Tillyttermeravisso, så passar det honom fint att attackera bakifrån. Hursomhelst är det en klar fördel. Alvena Pampas spikas nog på många system och vem är jag att döma? Ser dock många bra emot.

Rullle Ru har en hög högsta nivå och någon säkerhetsstart kan han inte tillåta sig denna gång. Felfri är han i segerstriden precis som bångstyriga Sally Sea, vilken väljs av Åke själv.

Marshal Hackstable brukar vara kvick iväg liksom den utifrån rännande Noah VV.

Både Roach och Noah VV kommer att glömmas av många spelare, inklusive flera av er här på TIF… Meeen inte av mig ;-)

mvh
Bertil

ThomasH
0

Visst är Alvena Pampas bra och Per Lennartsson har fullt snurr på stallet, men i mitt tycke är loppet öppet. Senast fick han stryk av Rulle Ru, som är mycket kapabel när han håller sig till rätt gångart. Roch är en seger staplare och sådana ska alltid respekteras, och jag vägrar att lämna Gubbe i lådan utanför kupongen när han kör åt Walmann,Daytona Ås . Sedan vet vi ju att vi närmar oss Karis årstid och med Tomas Uhrberg allt oftare i hans jolle så ska vi aldrig räkna bort Gills Abbe. Jag bubblar dessutom med Claes Svesson och Marshal Hackstable, som kanske får leda hela vägen runt

staketkusken
0

NEJ gubb skrällen måste bara få avbryta er och Snacka lite!
Kram på er ;)

brutalaccent
0

Thomas U varnade för Gills Abbe i hans kåserier denna vecka.

Men det är som ThomasH säger, ett öppet lopp i mina ögon osså.
Roach fick en turlig seger senast, emn bra hästar har tur - som man brukar säga.

streckar man 1-5 brukar man få in ungefär 80% av loppets troliga vinnare. tittar man på det senaste finalerna så hade vinnarna varit streckade som: 5, 1, 5, 1, 1

Vilket talar för statisiken, men vill man ha med hästar som Roach och Gills Abbe streckar man på lite mer… det kommer jag att göra.

Bertil
0

Bra Thomas! Visst blev det ledning hela vägen runt, även om vi inte fick det fullständiga svarte i.o.m. att Alvena Pampas och Roach gungade direkt efter start.

dessutom varnade Thomas för Gills Abbe (liksom brutalen)och Daytona Ås.

mvh
Bertil