V75-6 Gävle 14/11-09
Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling. Auto. 2140:
1 Rubberman - Frick K 44123 12,4a
2 Lark Kronos - Untersteiner J 00440 11,6a
3 Magic Space - Kihlström Ö 1d131 11,2a
4 Smash Express - Söderkvist S 66415 11,8a
5 Chakir - Ohlsson U 23345 12,7a
6 Super Khan - Olsson D 2d345 13,2a
7 Simon Starlight - Goop B 11206 11,8a
8 Pandoro - Adielsson E 13062 11,0a
9 Speed Demon Love - Kontio J 5d246 12,7a
10 Sweden Lundbäck - Jensen F 25114 12,9a
11 Master Danchip - Svanstedt Å 24712 13,4a
12 Lamborghini S.T. - Lennartsson P 42123 12,9a
Bronsdivisionen Final, 2140a
Jag har vurmat för Mr Danchip tidigare och denna gång är inget undantag. Han är oöm för positioner och verkar strunta i vilka djur som är runt omkring. Jag tyckte att han skötte sig med den äran mot Beani MM och det var först på slutet av upploppet som orken tröt, vilket måste vara honom förlåtet. Han är ju ändå en bronsdivisionshäst! Läget talar för grovarbete, men det klarar han. Åke brukar inte vara defensiv när chans uppstår och hästen visar sig vara spänstig för dagen. Han kan klösa ner mot 1.12 sista tusingen och vem ska haka på då???
Jooo, jag vet en…. Lamborghini ST och om Lennartsson är vaken, vilket han ofta är - han har ett fint flyt för dagen - så kan han hänga på när tåget går.
Har man råd tar man med Magic Space, men det gäller att han sätter fart från början annars är det troligen kört. En favorit i fara, om ni frågar mig.
Tre bubblare som kan vara en trevlig krydda är: Super Khan, Lark Kronos och Simon Starlight.
Jaaa, just det jag glömde ju en bäver också… vem kan det vara???
mvh
Bertil
Min bubblare här blir utan tvekan Rubberman som gått bra hur många gånger som helst och förtjänar att vinna, om bara Kajsa kan smyga med på ett bra sätt så blir Rubberman svår att stå emot på slutet =)
Kram freddiv!!!!
:-)
mvh
Bertil
haha jag gissade rätt, wooho! - Nej men skämt å sido så hade jag 6 rätt efter 6 förra veckan och hade spikat Rubberman i sista loppet , Tyckte att han hängde med bra bakom Chimallen och trodde att det bara skulle smälla på upploppet , men då var Chimmalen för bra helt enkelt. Vad jag ser så finns inga Chimall T.T eller Fisher King med i detta lopp? Vinner inte Rubberman bara? :)
PANDORO STRUKEN ! Ville bara tillägga det :P
Tycker nog att Kung Åke kommer att sitta på leken här, för nog har Master Danchip, varit ute mot lite tuffare motstånd än detta

Lurar Super Kahn eller Simon Starlight dem från spets i detta lopp?
Khilström tjurkörde ju sönder Åkes häst…meen Åke körde väl inte vackert i den tidiga fasen heller…
Jäkla otur jag hade i mitt första val, meeen jag hade Lamborghini ST som absolut hetaste utmanare till bra vints- och platsodds.
mvh
Bertil

Super Khan ska ju verkligen passas i framtiden.
Hästen har minst på kontot i detta gäng, vilket är starka papper efter endast gjort 3 lopp i Brons - och alla lopp i fin stil. Nu vart han överflyglad av Åkes häst och fick ett bra lopp trots allt. Avslutningen var finfin och gav honom 55lax på kontot.
Passa framöver… kommer att stå kvar i klassen ett tag till och vi får förmodligen fortsätta att se denn Gotlands-QC i Bronsförsök och Final en gång till under vintern om man inte plockar tar han till vintervila. Men han fortsätter nog att tävla hela året runt.
Så jävla dåligt kört av Åke … Jag hade både spikat och lirat Super Kahn på vinnarspelet, sen ser man den där jävla "kungen" köra som han vill, fattar han inte att han inte kommer förbi.. Jag förstår Danne Olssons vrede för Super Kahn hade varit 1:a i mål utan den incidenten, det är jag helt säker på.. Aja man ska inte gräva ner sig men tycker att böterna i Sverige är så jävla ynkliga.. 5000kr fick han i böter, hans häst vann och fick väl 125 000 och Master Danchip kom 2:a och fick väl en 50 000.. Inte fan bryr sig Åke om 5000 då…
Måste hålla med om att det ska svida mer i plånboken om man inte håller sig till reglerna, även om inte man blir diskad så bör det handla om helt andra belopp. Hade med alla i detta loppet så som tyckare är jag opartisk i detta fall.