Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 259 ggr
Bertil
0

V75-7 Bergsåker 13/1/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.**2140:
**1 Royal Snix - Adielsson E 1d010 14,8a
2 G.Moll - Uhrberg T ddk54 13,7a
3 Born to Dance - Kihlström Ö 11133 14,7a
4 Thelsey Boko - Lundberg P 56141 13,4a
5 Rambo Rollax - Goop B 03133 13,5a
6 Staro Unplugged - Eriksson U 31415 13,3a
7 Totti Bob - Wallin M 20334 12,4a
8 Le Garcon Soleil - Lindberg L 33623 14,1a
9 Bowie Mant - Gustafsson P 30271 12,1a
10 Simb Lucille - Bergh R d01d1 14,0a
11 Easy Broline - Ohlsson U 53122 14,4a
12 What a Topgun - Lindqvist O A 12313 14,3a

Nijo
0

Royal Snix fastnar invändigt, den plockar vi bort!

G.Moll och 2 lopp i kroppen och är väl bara bäst här?? borde vara överlägsen kapacitetmässigt, personligen vill jag nog se han vinna först innan han spikas(gör inte om samma misstag som med Grove's Ben)

Born To Dance står bra till det med sitt spår och kan säkert få sitt lopp i draget, eller rent av ledningen där jag vet att han är grym!

Totti bob, bara flög till ledningen senast från spår 7, blev fanemaj chockad av den öppningen! Sedan gick han faktiskt riktigt bra och kan vara ett segerbud här om han når ledningen,

roligaste draget, (liksom alltid på bergsåker) är själva Mr bergsåkerhästen Easy Broline! blev bortkörd senast pga Uffe vill ge han ett snällt lopp andra utvändigt och lågt tempo. Spår 11 nu avskräcker säker många och det är gött, men vad gör spår 11 om han ändå alltid hamnar i dödens?? Denna häst klarar av att göra allt jobb själv och om det blir en tung bana så får de andra fanemaj kämpa liver ut sig om de ska vinna.

brutalaccent
0

G.Moll har ju oneklign varit ute i det tuffaste sällskapen i detta gäng. 2005-års 3 åringskull (Jaded, Kung Lavec m.m.) var ju inte att leka med. förra året blev det ju inte mkt av(skador eller?!)

samma gäller väll Born To Dance också.  verkar ju han ha vuxit in i sin kropp först förra året och gjort det mkt bra. sedan är det ju för dagen ett verkliget kuskplus han har, eftersom Örjan verkligen är inne i ett stim för tillfället. mötte lite övermäktigt motstånd sist, men nu får han väll verkligen ses som en stor segerkandidat.

en "se-uppare" måste vara Royal Snix som är hur bra som helst…när han går felfri. törs man sätta streck på en sådan?!

Nijo
0

inte från spår 1, säkert en 80-90% risk att han antingen galopperar eller blir fast invändigt. (royal snix)

G.Moll borde väl vara stenklar om den bara presterar någorlunda i detta loppet, är väl mycket startsnabb också? dock svårt att veta vart hästen står för tillfället och gardering kan vara smart. Stor chans annars att anting G.Moll eller born to dance vinner. (låsning på 2 hästar)))

brutalaccent
0

det är ju lite det man är rädd för om man spelar på honom. skulle vara skoj att ta med honom. han kan ju bli lite spelad, och från spår 1 kan han hitta ut i lagon tid - kanske! 12 galopper av 26 körda totalt och från spår 1 har han 75% risk till galopp. inte kul att vara delägare till denna ösäker herre.

jag har o funderat på 2-3 st i detta lopp. G.Moll, Born to Dance och Rambo Rollax som nu får B.G i förarsätet eftrersom Kontio är på bastu/spitdrickar-sem. i Finland. hehe

Rickard007
0

Rambo Rollax! Spets och slut?

Rickard007
0

Rickard007
0

Nijo
0

att rambo rollax ska besegra 2+3 har jag mycket svårt och se,,, sedan mycket osäkert om han når ledningen, tror inte han tar 1 längd på 2+3 och annars såg vi senast hur mycket snabbare ut Totti bob är, dem startade med liknande startspår senast? då flög totti bob förbi i starten.

Rickard007
0

#8, Och du tror att M Wallin svarar mot Goop ? Tjena!

continue
0

G.Moll, Born to Dance, Royal Snix och Rambo Rollax har tre saker gemensamt. Bra lägen (kanske inte Royal Snix, men det kan lösa sig!), bra kuskar och inte minst är de bra hästar. Blir mycket förvånad om vinnaren finns utanför denna kvartett!

Nijo
0

Tror inte wallin bryr sig ett skit om det är Goop utvändigt, varför skulle han? krävs inget geni för att vinna med en bra häst från ledningen.

Easy broline glömde du continue.

brutalaccent
0

Royal Snix galopperar mkt. ca 50% av löpen han ställer upp i och från spår 1 är det 75% risk till fel gångart.

men…men! hållar han sig och får spara speeden till slut så kan han bli farlig!

Rickard007
0

#11, enda som talar för Easy Broline är banan.

Du evt ingenting om kuskarnas respekt hör jag.

Förresten när började du tro på bakspår?

Bertil
0

Born To Dance och Easy Broline känns ju mkt klara på bongen

mvh
Bertil

Nijo
0

jag tror alltid på bakspår när det gäller klasslopp och det är klasskillnad mellan hästarna vilket det ofta är.

I detta fallet råka jag tro på en bakspårhäst eftersom den klarar av att göra det jobb som behövs för att vinna, han kan vandra i spåren länge eller gå fram o sätta sig i dödens och avgöra på egen hand. MYCKET sällsyn egenskap hos hästar som klarar det i lopp efter lopp, men Easy broline klarar verkligen det. Blir inte det minsta förvånad om Uffe sätter sig i dödens och sedan plockar ner detta gänget.

Jag tror dock aldrig på hästar som inte kan göra jobbet och har spår 11,12 i brons-silver och guld,,,,på kort distans brukar jag plocka bort alla med bakspår såvidare det inte är en mycket bra häst.

ThomasH
0

Easy Broline går jag bara bar på sin hemmabana, men fick ju ge sig mot Simb Lucille som var oväntad bra. G.Moll är väl den överlägset bäst hästen, men hur är det med formen? Royal Snix kommer med på min på min bong, räknar med att Erik hittar ut och han har ju verkligen styrkan som sitt vapen, Born to Dance får också plats på bongen ,även om han behöver ryggar för att vinna

Rickard007
0

G.Moll kan ju inte ha form nu, och utan form vinner man int inom V75!

Nijo
0

vänta nu lite Rickard, vem och vad betecknar en bra form då??? Att ha bra form är ett väldigt stort område då det kan skilja sig väldigt mycket. G.Moll behöver KNAPPAST ha toppform för att vinna detta loppet, han har 2 lopp i kroppen nu efter vila och borde ha börjat komma igång nu. Möjligt han kanske behöver 1 lopp till, men det är väl något som Kari får bedöma med hur hästen känns i träningen.

Davidov kom tillbaka efter ett uppehåll enbart pga han tränade mycket bra och tränaren ansåg han skulle ha riktigt bra form då, vilka spelare trodde hästen skulle vinna direkt efter ett uppehåll?? formen kan inte vara bra då, eller? Som ni minns så krossade Davidov allt.

utan form kan man vinna V75 om hästen är betydligt bättre än de andra i loppet.

Thomas, vad gäller Easy Broline så är den ursäktad och förlorade inte pga simb lucille var den bättre hästen, nä han förlorade enbart pga Ulf satte sig andra utvändigt och lätt SImb Lucille varva på 1.18 och fuska bort halva loppet, sedan kunde denna urstarke häst inte plocka ner ledaren(trots det var mycket nära över mål) Tempot i detta loppet blir troligen högt och ledaren kommer inte få fuska bort loppet eftersopm Ulf måste köra tidigt.

Hannna
0

G.Moll spurtade strålande sist, 11 sista 800m. Hamnade sist i fältet pga att han kan inte öppna för 5 öre. Hans spurt kommer bita bra om han håller sig på benen.

Rickard007
0

#18, När senast vann en häst utan form V75? Har aldrig hänt?

Nijo
0

jaha, och vad menas med form då? kan jag säga, när vann senast en häst v75 som hade bra form???

bara för att en häst inte har vunnit tidigare lopp så kan ändå formen vara bra och formen är mer en signal från hur den tränar än tävlar.

Folk kan säga att en häst har ingen form och när den sedan vinner loppet så har den helt plötsligt bra form, kom från ingenstans då???

huruvida G.Moll har bra form elr ej kan du omöjligt veta, men om du ska analysera lopp så måste ju G.Moll ha bra form efter den senaste prestationen då han spurtade snabbt, eller??

Nijo
0

hmm, kanske måste vinna ett lopp innan man får ha en bra form, är det så du menar rickard???

Rickard007
0

Ja men, en häst utan form vinner ju inte V75. Tror inte G.Moll har så bra form.

Tack för nya sågningar!

Nijo
0

jo, men en del av dinna kommentarer är ju bara löjliga och har ingen grund alls. Ge dig inte in på saker som du inte har en aning om, en häst kan vinna v75 om den är mycket bättre än motståndet och ändå inte har någon bra form, men alla tar för givet att den måste ha bra form bara för att den vann. I verkligheten så kanske hästen inte presterade i närheten av vad den kan, motståndet var bara så dåligt så den vann ändå.

Vad gäller form elr ej så vet i stort sätt bara tränarna dett eftersom det är dem som tränar hästarna och det är där till störst del man ser om formen är bra elr ej.

brutalaccent
0

nu tycker jag att det är dags att tagga ner lite på attityderna här i forumet. allt är inte svart och vitt när det gäller travsport. så enkelt är det!

sarkasm och ironi kommer man inte heller långt på. stå på er med era ev. hästar och fin lösningar på problemen och var öppnare när der gäller andras åsikter. det gäller att ta några djupa andetag och tänka över att det man skriver. även att det låter bra när någon annan läser. bara så att man tänker på detta!

Rickard007
0

Hehe jo men vi tar det inte så hårt som ni tror.

Form slår klass?

Nijo
0

är relativt till hur hög kapacitet hästen har i förhållande till de andra.

det är mitt svar och tolka det hur du vill.

Tag the devil i toppform slår aldrig conny nobell i dålig form, skiljer för mycket i kapacitet och klass mellan dem 2 hästarna. Bevis fick vi se 2 ggr på 2 veckor i 2 olika lopp.

Bertil
0

Minns inte riktigt, men var det så att Nobell var ur form och Taggen hade densamma i zenit vid dessa två tillfällen

mvh
Bertil

Nijo
0

Tag The Devil hade varit igång och startat mycket+gjort flera bra prestationer precis innan han gick upp mot Conny första gången som kom tillbaka efter 2 månaders uppehåll och var bara lugnt tränad sade Gooparna. Conny vann ändå trots tag the devil hade ledningen.    Veckan efter? så kördes Tag the devil mot conny och tog sig väl inte ens i mål då?? det var connys andra start,,,Tag the devils start efter det gick han mycket bra som 3:a efter en stark spurt och visade att han fortfarande hade form.

finns det mer att tillägga???

Rickard007
0

Haha skämtar du? Att om Conny har kass form och Taggen bra form. Hur kan du ens tro på Conny seger då?

Kolla på Prime? Form slår klass! Och smygkörda;)

Nijo
0

jag tror inte, detta är fakta.

En häst som vilat i 2 månader och inte varit så mycket jobbad inför ett lopp har inte bra form, även goop sade att formen inte var toppad utan att han skulle startas igång. Taggen hade hållt igång under dessa 2 månaderna och gjort bra prestationer i v75, därav var han bra förbered inför loppet och förlorade ändå trots loppet.

Sedan går Conny ut och krossar tag the devil fullständigt då han inte ens tog sig i mål, loppet efter gör Tag the devil att mycket bra lopp igen=måste ha haft form och likväl sade alla inklusive Goop att conny inte var som bäst för dagen.

Fallet med prime, han var smykörd och allt klaffade för han medan allt gick emot conny, behöver jag säga mer? Ett normalt lopp hade Prime aldrig besegrat conny, kvittar om conny stått sidan om banan i 1 år och käkat godis, hade ändå gått ut och krossat prime sida vid sida på lika vilkor.

Rickard007
0

Vem fick bäst lopp av Conny och Taggen då?

continue
0

Jag tror Tag The Devil kommer bäst till sin rätt då den får en smygresa, som fallet var då den spurtade bra på V75 nu senast. Dödens och ledningen är kanske inte hans likör och det kanske var därför han inte presterade max i de 2 starter som han fick stryk av Conny N. Men vad vet jag…..

Nijo
0

I det första mötet fick taggen bäst lopp från ledningen och i det andra var det ju sida vid sida ganska länge, Tag the Devil gav ju upp tidigt efter körningen, så att säga att conny fick bättre lopp än Tag The devil är knappast rättvist då Conny var mil förre vid mål.

Hannna
0

Många glömmer det att Prime också var med i den tuffa öppningen, lika mycket som Conny och Taggen, visst han fick lifta med i rygg sedan resten av loppet men det var ju bara första 500m som det var körning. Hans seger "glömdes" nästan bort då allt fokus var på Conny att han förlorade mot ett sådant silvergäng:P

Rickard007
0

#35, Bra sagt!

Rickard007
0

EDIT: Nu är vi i helt andra lopp, vi håller oss till detta loppet nu, V75-7!

ThomasH
0

Nijo och Rickard, även om ni känner varandra så är jag orolig att den råa attityd som ni använder när ni sågar varandras åsikter kan skämma bort andra att skriva om sin åsikter i detta forum. Försök hålla er till sakfrågan och racka inte genast ner på alla andras tips.

mvh/Thomas

Bertil
0

i enlighet med #38

så blir FARFAR (läs undertecknad) lite oroad för hur hur nytillkomna kan tänkas uppfatta forumet när de möts av detta hårda språk och anda. Vidare så strider det mot skrivreglerna, vilka vi alla har skrivit på innan vi tillåts registrera oss.

Och hur tar alla övriga medlemmar och ev. nytillkomna det…VI VET INTE, men vi har ett ansvar gentemot andra också och inte bara mot oss själva…vore det så enkelt att vi skulle kunna strunta i de lite mer sporadiska medlemmarna så skulle vi kunna slimma ner verksamheten till de tio flitigast skrivande personerna…och bara skriva för oss själva…jag anser inte att TIF är ämnat för denna provinsiella företeelse…jag vill att vi växer och blir, om inte bäst, så i varje fall så bra som möjligt men viktigare än då…respekterat!

Om ni ber thomas, så kan han bilda en sluten grupp där ni kan puckla på varandra utan att någon annan behöver läsa det ni skriver. Då får ju alla precis som de vill, så ingen kan muttra över detta förslag.

Jag är ledsen över att mitt inlägg blev behäftad med lite hårda ordalag och förmananden, men jag har med all önskvärd tydligt angett mina synpunkter tidigare…men det har inte riktigt hörsammats.

Nu är tid för skärpning!

mvh
Bertil

Rickard007
0

#38,39 -, Jaja vi får göra det över msn. Men Nijo kan ju för det sluta såga andras ideér så mkt…

Rickard007
0

#38,39 -, Jaja vi får göra det över msn. Men Nijo kan ju för det sluta såga andras ideér så mkt…

continue
0

Lutar mer och mer åt en spik på G. Moll.

Nijo
0

tror det står till stor del mellan 2 hästar, G.moll och born to dance,,,,,,känns väl som att man borde spika en av dem??hehe.

Born To Dance blir livsfarlig från spets, men med minsta tempo så lär väl g.moll flyga förbi allt över uploppet???

känns lite som fifty/fifty just nu. Örjan kanske får fuska bort loppet i ledningen då jag inte direkt kan hitta någon som vill pressa i dödens. Uffe sade att han tänker köra på ryggresor, sedan finns det väl ingen annan som pallar att gå i dödens här, eller???

continue
0

Spets tar väl Totti Bob eller? Jag vet inte hur startsnabb Born to dance är, någon som vet svaret?

Nijo
0

ja, han är tillräckligt startsnabb för att ta ledningen om Örjan vill, och örjan deklererade i sin krönika att han helt klart var intresserad av spets.

sett Born to Dance spetsa från spår längre ut på vingen flera gånger,,,Totti bob körs aldrig i ledningen över 2140m, om han laddas till ledningen så släpper wallin.

rambo rollax är värst mot i spetskörningen, men det verkar lite osäkert från tränarhållet om spets är aktuellt, upp till Goop annars. Tror inte han tar en längd på Born to dance.

Jag tycker Born to Dance har gjort några av sina bästa lopp i ledningen, sett fruktansvärt fin ut vid de vinsterna.

continue
0

Ok, bra info! Kanske garderar med Born To Dance ändå.

brutalaccent
0

jag säger så här. Born To Dance får gärna släppa Totti Bob till spets för Totti vinner ändå inte. men Born To Dance kan sitta i dödens och sedan kommer garanterat Björn att komma med Rolax och sätta sig i dödens(hoppas iaf) och ge en bra rygg åt både BTD ocg G.Moll och sedan står det mellan dessa in på mållinjen.