V75-5 Bergsåker 13/1/07
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Stensro General - Uhrberg T 10111 15,2
2 Gomatic Berich - Lundberg P 50332 16,2
3 Stella Rico - Karlsson M 43001 15,8
4 Hertig Erik - Nygren P 33514 16,8
5 Freud Broline - Lindberg L 51211 16,5
6 Zoogan - Kihlström Ö d0013 15,9
7 Best Defence - Bergh R 210d2 17,0
8 Mi Victor - Eriksson U 01013 17,4
9 Elit Vox - Pettersson T 01205 16,7
10 Squirtle Countach - Goop B 24411 16,7
11 Timotejs Potter - Larsson F B 12204 15,9
12 Kanextry Mile - Jansson T 22110 16,7
får väl se om man vågar hålla sitt ord nu? råkade lova farsan att Zoogan ska spikas om han skulle starta denna lördagen. Bergh kör inte?? kanske är för att han är delägare i Best Defence? skitsamma, Örjan är en bättre kusk ändå :)
Jag är ganska övertygad om att Zoogan förlorade senast pga Bergh hade utrustat han med örontussar som gav motsatt effekt när han gick på. Bort med örontussarna nu och sedan 1 lopp till i kroppen(hade inte många lopp i kroppen inför förra starten), han krossar allt. Han gick väl ändå helt ok senast, fick gå först i 3:e spår och blev slagen av en som smög med i ryggen,,,, kanske blir ledningen här???vann ju överlägset därifrån senast han gick där.
Stensro general vill väl ha smygresa? behåller nog inte ledningen om han kan det???
Freud Broline var riktigt bra senast från dödens, hur klarar han spår 5 i volt?? hårdare motstånd nu och trolig tappstart.
Freud Broline med världens finaste kusk o tränare blir mitt naturliga förstaval. Vågar inte spika, så det blir till att leta garnering
mvh
Bertil
finaste? tycker inte han ser så fin ut, kan väl sträcka mig till "helt ok". Men en bra kusk är han väl………
du är för ung…du har inte sett…här finns hjärna….och omdömme…även om han inte vinner så många lopp nuförtiden
Men du behöver inte ödsla tid på mig och mina åsikter, någon spik är det väl knappast ;-)
mvh
Bertil
Zoogan, nu eftersom ett betydligt bättre läge?
Zoogan nu eftersom han har fått ännu ett lopp i kroppen och går framåt med det+inte kommer använda örontussar denna gång. Startspåret vet jag väl inte direkt hur han kan använda, är iallafall bästa tänkbara för en felfri avgång och det är viktigast. Travade dock bra senast och såg inte osäker ut alls.
#6,, Spik?
Får lyssna på bergh först om vad han har att säga, men troligtvis en bra spik.
intressant att veta hur Uhrberg ska göra bakom stensro general som också är startsnabb, kommer han behålla ledningen? och kan Zoogan besegra den från dödens om det behövs?
tror personligen Uhrberg vill smyga med Stensro general och tar vinnarhålet, hyfsat bra chans att han får luckan då också eftersom Zoogan är mer stark än speedig och troligen kommer dra i ett bra tempo.
Zoogan ska nog garderas med Stensro General och kanske mycket duktiga Squirtle Countach, även om distansen kanske var bättre för honom senast
#9, Det är dock inte lätt att rada upp bakspårs segrar i V75, men Goop är Goop, eller hur var det? Trav är Trav kanske ;)

Mitt tips går här till Stensro General.
Squirtle Contouch är lite trög i starten, men får han en bra resa så är han med där framme, att Björn sitter upp gör ju inte saken sämre.
Freud Broline gillar distansen och har ett bra läge, skall med på kupongen. Så även Zoogan, mest för att det är Örjan som kör
Ola!!!!
Freud….KRAM På Dig!!!
:-)))
mvh
Bertil
Tror att jag låser loppet på 1 Stensro general och 6 Zoogan,,,, känner mig nöjd på det. Blir 2 låsningar i omgången, detta loppet och det sista där jag låser på 2+3.
Stensro tar troligen ledningen och blir väl hästen att slå där, frågan är väl dock hur han klarar sig utan att få loppet serverat och får lite tryckningar mot sig…..viker sig då????
Zoogan tycker jag är bästa hästen och jag räknar med att örjan kör ett perfekt lopp som nästan alltid^^,,,tror han går framåt till detta loppet.
Har ingen ram i nuläget, men Freud ser jag som en av Lasses chanser i omgången…och då blir det för svårt att stå emot mitt hjärta…hehehe…
mvh
Bertil
Jag har heller inte ramen klar, men letar en spik att komplettera Elias med, kanske Zoogan får chansen igen? Nu med Örjan i jollen, kan vara intressant
Huga Thomas…HUGA…jag hoppas att din ande står dig bi ;-)
mvh
Bertil
Jag vet det är med andan i halsgropen, då Nestor menar att hans bästa chans i omgången är Freud Broline, får fundera några dagar i Berlin, dit jag åker under morgondagen.
OKI, har inte läst Nestors utsagor…åsikterna jag nämnde har jag resonerat mig till själv…
Vi får kolla med ficklampa efter spik nr 2…
mvh
Bertil
Zoogan var tillräckligt bra senast tyckte jag så jag "chansspikar" denna vecka.