Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 849 ggr
Bertil
0

V75-2 Bergsåker 13/1/07

**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2140:
**1 Charlotta Hits - Rosén T 52122 16,2
2 Like Me Victory - Svensson A 12307 15,2
3 Nova Fairway - Adielsson E 50021 15,6
4 Velvet Sund - Larsson F B 03334 18,0
5 Classic Runner - Jansson T 01420 16,2
6 Mon Amie Ness - Gustafsson P k1111 17,5
7 Hashed Brown - Eklöf B 02105 17,3
8 Martellina - Kihlström Ö 20011 18,7
9 Zippy Chilly - Eriksson U d0311 17,1
10 Ema Lilly - Lindqvist O A 21511 17,3
11 Superior Dust - Untersteiner J 23251 16,8
12 Sahara Hothoney - STRUKEN
**2160:
**13 Stenes Jonata - Wickman P 54010 15,3
14 Madame Swing - Eriksson J 10361 17,4
15 My Thrust - Lindberg L 52425 15,6

Nijo
0

Sahara Hothoney har varit grymt bra hittils i sverige, kommer säkert gå lång och ska ha en hyfsad segerchans trots spåret.

Mon Amie Ness ska även ha övertygat i sina starter? 4 vinster av 4 möjliga och springspår nu.

Men den häst som jag rankar först blir nog My Thrust som är riktigt bra ibland, kan säkert gå runt detta gänget. Var bland annat 4:a i E3 revanschen förra året.  Har gått bra i V75 tidigare med och har hårdheten i sig tillskillnad från alla andra i detta loppet.

Bertil
0

Finns ju fler aspiranter…typ Martellina, Zipp Chilly och Ema Lilly bara för att nämna några…form samt förmågan att vinna är högt prioriterat hos mig…och inte sällan före klass…

mvh
Bertil

Nijo
0

ok, där är vi olika isåfall. Jag lirar bara hästar med bra kapacitet, bryr mig inte det minsta om  hästar är i sitt livs form om dem sedan inte har så hög kapacitet.

måste finnas en bra balansgång där, ofta svår att hitta också. Men i lägre klasser vinner ju oftast hästar med hög kapacitet som sedan klättrar fort. Sahara Hot Honey är troligen en sådan häst.  Men jag känner faktiskt inte till så många i detta loppet så kan inte riktigt uttala mig om det finns fler kanoner här.

brutalaccent
0

första tanken: " -unga och orutinerade ston!"

det flesta iaf. kommer att bli mkt skrivande i denna tråd tror jag. för här kommer jag att behöva hjälp tror jag. blir att titta många av dessa lopp på lopp-arkivet.

Rickard007
0

#4, Precis,,

Nijo
0

japp, blir till att slösa några timmar på detta loppet, liksom man gjorde till lopp 4 på v75 igår.

men på förhand så kan man ju säga att dem som har bakspår i första volten har ju ett ganska stort underlägge eftersom hästarna från 20m bakom kommer vara ikapp mycket snabbt och dem ska ju vara bättre. (värt att notera)

Bertil
0

Japp…vi tänker inte alltid lika

;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

12 Sahara hothoney struken!

Då blir det väl till att spika loppet nu, 2 hästar med bra chans, Mon amie ness som är obesegrad och vunnit alla sina lopp med flera längder, eller Martellia(e.pine chip) som övertygat de 2 senaste starterna.

Mitt val blir till stor sannolikhet en spik på Martellina, blivit mycket imponerad efter de 2 senaset starterna och hon har knappast varit trött i någon av sina vinster då hon krossat sitt motstånd från dödens. Mött betydligt bättre motstånd än mon amie ness också, verkar vara en riktigt högkapable dam. 

Min amie ness riskerar kraftigt att bli hängande från sitt springspår då hon är dålig från start och inte går att ladda med pga galopprisk,,,senast från spår 6 i volt så blev hon hängande i 3:e spår och kom sedan ner med tur i 2:a spåret,,,,,mött väldigt dåligt motstånd i sina starter och lär får det betydligt svårare här.(blir överstreckad?)

Får se vad örjan säger i sina krönika i travronden imorg……

Bertil
0

12 Sahara Hothoney - STRUKEN

Nijo
0

Ema Lilly verkar besitta fina fartresurser och kan säkert spurta ner detta gänget med en fin resa, värd att se upp med…..

brovve
0

Nu blev det genast ganska öppet. och systemet helt förstört :) attans

Nijo
0

blev ju öppet för dem som tänkt spika sahara hothoney, själv hade jag inte någon tanke på det eftersom jag inte trodde så mycket på den.

Tvärtom, nu kan man ta mod och spika istället.

Rickard007
0

Mon Amie Ness har ju tämligen imponerat det sista, kanske förstahandsvalet i loppet. Tills man såg kusken?

ThomasH
0

Snacka om öppet lopp, jag streckar nog hela fältet om plånboken räcker så långt

Nijo
0

imponera kan de flesta hästar göra mot rätt motstånd, mon amie ness har mött väldigt dåliga hästar,,,,stor vingelrisk här och denna gången kanske kusken inte har sånt flyt och kommer ner i 2:a spår utan måste avancera till dödens elr backas sist. Möjligt Mon amie ness är en mycket bra häst, såfall är det upp till bevis på lördag, går dock inte att bedöma så nog på de andra segrarna.

Nah, jag tror Örjan har detta packat och klart om han bara kommer ut vilket jag tror på stor chans till, orutinerade hästar som galopperar, annars kan han backa lite då inga hästar kommer bakom förren efter 20m. Vill tro att Martellina vinner detta hur hon än körs, troligen avancemang till dödens liksom de 2 senaset segrar och sedan bara och sedan sitter örjan bara och småskrattar mot de andra för att jogga undan till säker vinst.

Siggelina
0

Har en viss magkänsla på Charlotta Hits, var ute i klass III i lördags. Satt i rygg på vinnande Husar Tilly och slutade tvåa.

En "tokhäst", just nu streckad på 6%. Stolopp med låg klass brukar det ju skrälla i.

Bertil
0

Intressant!

CH satt 3par invändigt men kom ut vid upploppets början och tryckte på bra, men Husar Tilly regerade….ska kanske passas för här är det inga ärkebävrar som hon möter

mvh
Bertil

Rickard007
0

#16, Kusken kunde doc vart bättre!

Bertil
0

du kan ju inte ha goop på alla hästar!!!

Nijo
0

jo, men richard nöjer sig med 2 rätt i varje omgång, därför kör han safety med goop.

Hashed brown är intressant från ledningen med Bosse, om det blir problem för de 2 bästa hästarna så kan han säkert hålla undan.

akeb
0

Mina streck blir

6,3,8,9,10,11

Nijo
0

har kollat in Zippy chilly en del och blev faktiskt imponerad, gjort flera starka lopp och kan helt klart vinna detta! avkomma till zoogin också, intressant:)

Nah, här ska pengarna fördelas och favoriten däckas! avstår spel på Min ami ness, hästen verkar vara lite tokig och värdelös från start, enligt tränaren så vet dem inte ens om det går att få iväg hästen i rätt riktning, den tänka förstakusken vägrar köra hästen då den sär lite crazy. Senast från spår 6 i volt gick den inte iväg alls och blev hängande,,,låter ikke bra!

tror en hel del på 8,9 här,,,

continue
0

#16 Håller med dig på Charlotta Hits. Har visat att hon duger bra på v:75 (2:a förra veckan), bra spår nu, streckad just nu på 6 %. Tre bra anledningar till att hon kan värd ett streck.

brutalaccent
0

Hashed brown verkar vara ett ämne. satt här i mina fantasier tidigare idag och fantiserade om spik…

Rickard007
0

#23, Ett stort minus till att hon inte är ett bra streck. Kusken vinne rinte V75 varje år direkt. NEj utanför min bong p.g.a det. Nu får jag mycket kritik. Men man tjänar på dte i längden.
Han har vunnit 10 lopp på 4 år.. (2003,2004,2005,2006) och snittar då givetvis 2,5 vinster per år. Inte så ofta en kusk vinner 50% av sina lopp inom rikstoton!

Men tror ni på hästen-  följ era egna tankar bara min tanke!

Nijo
0

kollat lite på hashed browns starter, tycker den travar lite dåligt och är osäker av sig,,,ingen kämpe direkt. Den avstår jag från.

Rickard007
0

#26, Tycker såfort Eklöf startar inom V75 är dte en relativt osäker häst väl?  Händer ganska ofta?