V75-3 Bergsåker 13/1/07
*Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto.*2140:
**1 Bar Code* - Adielsson E 31154 13,2a
2 Self Timer - Ohlsson U 21142 10,7a
3 Quick Rose - Larsson F B 43300 12,4a
4 Arnie Somolli - Kihlström Ö 31111 12,4a
5 Eli Sea - Lindberg L 53503 11,3a
6 Favorit - Uhrberg T 53464 12,7a
7 Ima Super Crown - Eriksson S 43352 12,9a
8 Flying Herkules - Hanné T 30235 11,8a
9 Bertuzzi - Bergh R 03600 13,2a
10 Palmer Zonett - Eriksson U 2d000 12,0a
11 Lucky Dream B.L. - Eriksson P 50142 12,4a
12 Lukas Lupin* - Goop B 41601 10,9a
Jiiiiiippppppppppppiiiiiiiii DUNDER SLUT årets säkraste ARNIE SOMOLLI Eller hur Nijo din favorit häst är ute . P Y hade nog inte poäng så det räckte till för start eller så vågar inte stig h möta ARNIE fler gånger ( kanske i elitloppet ) ha ha ha ha ha
Denna gången är inte Arnie Somolli med på lappen, sorry men denna lördagen på bergsåker så kommer Arnie Somolli förlora. Lär väl bli stor favorit och stor del av svenska folket kommer att gråta, men inte jag! NÄ, jag kommer sitta kvar och ha chans till 7 rätt, en av få.,,,,,,,Vilka är med mig här på TiF??? :-)
Kan säga att jag blev riktigt glad när jag såg att Ima SUper Crown och Favorit var med, tror en hel del på dessa 2, och sedan har vi Bar Code från spår 1, ser väl inte ut att finnas några kanoner som kan snuva han på ledningen???? super låsning på dessa 3, möjligt att bertuzzi kommer med på lappen om Bergh varnar för att denna kapable kille har tränat bra och kan vara på gång igen, är trots allt en av de bästa i sin årgång, bra startrygg också.

nu tar sagan slut för Arnie Somolli slut. med ett bra löp för honom så kommer han kanske att sluta på penningplats eller kanske platschans. och som 9:o skrev så kommer han att bli mkt spelad. vilket gynnar oss andra.
själv gillar jag gamlingen Self Timer som kan komma att bli lite streckad. Bar Code givetvis som kommer att passa bra in i detta skrala sällskap. efter hans senaste insatser kommer han att vara mindre streckad och dett kan man få degen på. Lukas Lupin kan komma att få en bra löpning, synd på det dåliga utgångsläget. men Björn Upp nu så då kan det bli bra utdelning.
Mr nijo jag bara flippar med dej ,men att ödsla pengar på FAVORIT och BERTUZZI nej inte en chans snacka om att dra i handbromsen när målet närmar sej .3-5 tar ledningen men släpper. SELF TIMER såg jäkliigt taggad ut senast men kunde inte ta sej förbi Face the evil men det gick fort till slut. ARNIE är inte bort räknad sämst 3a han har inte visat allt i nu och ÖRJAN kör i dunder flyt + ARNIE är före FAVORIT och BERTUZZI i mål
Arnie Somolli - kan med maxklaff vinna detta loppet. Den ska inte räknas bort som vissa skriver här… Har ni aldrig sett en bra
klassklättarare?
Bar Code* - får man hålla högt här, vet dock int ehur han löser det kniviga innerspåret?
Favorit - Spurtade med bravur senast, varför inte denna gång?
Lukas Lupin - Vad lärde vi oss förra veckan? Det går inte plocka bort Goop på¨ett par hästar!
Tycker nog att ARNIE har visat bästa toppformen och MORALEN av dessa blötdjuren
hehe, jo, men som alla klassklättrare så tar resan slut efter en tid rickard :)
Jag tror att Bar Code försvarar ledningen och är troligen en bra spik i denna omgången. Tror inte self timer tar en längd på han från start, sida vid sida och sedan ser jag inte direkt några andra startkanoner som kan ta en längd på Bar Code här.
Favorit är en riktigt bra häst i grunden och har börjar fungera nu igen, kan väldigt mycket! värmde mycket bra senast och har gjort 2 bra lopp i rad nu, på gång??? sedan om det räcker till vinst här vet jag inte, kräver nog lite klaff,MEN hästen kommer bli underskattad för att han kan som sagt mycket i grunden.
Om lukas lupin vinner här från spår 12 med auto och i guld, elr nej, det finns inget om eftersom det gör han ALDRIG. Så bra är han knappast eftersom hästen klarar aldrig att gå fram i dödens och att han ska spurta igenom detta fältet i 3:e, 4:e spår när det går snabbt på uploppet finns det knappast någon chans till. Ni kan kalla mig för Tomten då:-)
#7, Trodde du att Toroid skulle vinna?
#7 Det gör vi redan hi hi hi
Men toroid var inte ute i ett guldlopp och hur stor är chansen att lukas lupin hamnar 3 invändigt för att sedan få lucka??? i brons-silver-guldlopp så händer det MYCKET sällan.
att få lucka eller vinna från spår 12 i ett vanligt klass 1 lopp är mycket enklare än det är att få lucka eller att vinna i ett guldlopp från spår 12. Hästar stannar inte bara och lämnar luckor+tempot är högre hela tiden i guldloppen.
#10, Men fatta, ngt oförutsägbart kan inträffa.

man behöver inte vinna loppen från ledningen. jag tycker att Lukas L kan ha bra chans. har har en rätt så bra slutspeed i detta sällskap. försökte jobba in honom när han får draghjälp fram till när det återstår 200m kvar av loppet. chansen eller risken är inte stor. han har dock en bra spurt om man tittar på hans tidigare prestationer.
#12, Tack Brutalen!
Rickard, tycker du man ska spela på trav och hoppas på att något oförutsägbart ska inträffa så att ens kantboll kanske kan vinna???sånt slösar jag inte pengar på.
Om nu Lukas Lupin bli framdragen så kommer det ändå finns ett helt fält med hästar framför eftersom spår 12 betyder att han hamnar sist från start och att sedan runda ett helt guldgäng i spåren är fruktansvärt svårt, lägg därtill att Lukas Lupin gör alla sina bästa lopp i ledningen och inte bakifrån.
lär väl inte bli hårt tempo i täten heller så troligen kommer detta vara historiens värsta blufflopp för den som får ledningen. första 1000m på 1.16-17??? sedan är det verkligen omöjligt att runda allt.
Visst har Arnie Somolli dragit på sig snabba pengar och göt debut i guld, men hästen har utvecklats enormt och det är inga odjur han möter, nej han blir min första häst i loppet, Lukas Lupin däremot kommer inte med på min lapp då han gör sin bästa lopp i spets .
#14, Du som snacka rom din miljoner på msn… Då kan man inte bara spela favoriter.
nope gjorde jag inte heller,,,hurså???? jag lär ju knappast få 7 rätt om jag ska hålla på och strecka alla hästar från bakspår i loppen.
jag spikade bara 1 favorit förra omgången, ELias och sedan hade jag 3 spikar som var streckade 20-30-50%. Sedan 3 lopp med flera hästar som var streckade 1-5%.
jag funderar på spik här Bar Code* som kommer antagligen ta ledning här sen släpper han ingen förbi sig

Lukas Lupin har vunnit i gulddivisionen bakifrån, vann även senast bakifrån, men nu är läget iskallt och han är väl ingen het segerkandidat direkt.

Ima super crown vinner
YES!! du steg i mina ögon väldigt mycket nu tös^^
sedan om det finns någon saning elr inte i det du säger bryr jag mig ikke om för att Ima Super Crown förtjänat att få en fullträff nu. Gillar denna häst skarpt och blir inte det minsa förvånad om Ima vinner, spöar Arnie 7 dagar i veckan, elr hur Ina-Scot??? :)

vad skoj att jag plockade fram veckans Hack-häst i denna avd. Lukas Lupin. då vet man att man inte ska spela på honom, han vinenr aldrig efter dessa diskussioner, annars så hade han kanske gjort det. -;)
skämt o sido, han har ju givetvis sämsta spåret av alla i detta lopp. men det kommer lopp då dom sätter nosen först(Sillochnubbe) och med tanke på det lopp han kan få så är det ju inte omöjligt, men saken är ju ven den om man ska diskutera en häst efter som premisserna överhuvudtaget. man säger att "trav är trav" och att "alla i ett lopp han chans att vinna" men nu får det vara slut på det. det är förmodligen bara Harry Boy som plockar med honom till dom som kör spikharry.
Beroende på hur mycket man garnerar så kan man ju plocka med några outsiders som just Lukas p.g.a. bra kapacitet och med några galopper och lite röra i loppet så kan läge uppstå snabbare än man tror…en vintervarning sätter jag för Flying Herkules inte för att Rödnäsan kittlar och inte för att FH kommit igång riktigt, men för att största delen av motståndet kan anses överkomligt, att det brukar infalla någon vinst per vinter samt med lite positionsflyt så finns en ordentlig rapphet på upploppsrakan.
Garnerar man Arnie så kommer i varje fall jag fram till att det bör bli 4-5 hästar på bongen och då kommer minst en av ovanstående krokodiler att fläskas dit….men man har ju haft fell förut ;-)
mvh
Bertil
kapacitetmässigt är Flying herkules en av de bästa i loppet, kanske den bästa med tanke på vilka hästar han har besegrat innan. Spår 8 är riktigt dåligt, men hästen är ju också mycket startsnabb och kan säkert fixa en bra position, tycker inte han varit som bäst på ett tag nu, men tommy kanske får igång han tills denna starten?
med lite flyt så ska han räknas.
Nejdå, inte hamnar han högst upp på min rank, men jag tycker att det kan vara en trevlig krydda på systemet ifall ändå är i färd med att garnera…troligen behöver han några lopp till…
mvh
Bertil
Ima Super Crown borde väl vunnit sist om hon är så bra. Aldrig emd på min kupong.
Flying Herkules har ju inte direkt glänst i början av sin säsong här nu… Nae..
Ser ut att kunna låsa loppet på 4, 1,4,6,12 !
VÄNTA NU! rickard, hur menar du att ima super crown skulle ha vunnit senast??? det skulle jag vilja veta jävligt mycket eftersom han fick ingen chans alls och jag hoppas verkligen inte att du menar dem 10m tillslut då Goop stack ifrån, för att du förstår väl att det tar tid för en häst att få upp farten, särskilt om den är stor i kroppen.
Om goop inte hade tagit upp när han var på väg ifrån vid sista sväng så hade Ima Super Crown vunnit, men precis när Lennartsson fick up farten och skulle gå ut så tog Goop upp och bromsade allt igen.
Vad gäller Flying Herkules så är det väl den enda hästen här som förtjänar att kalla sig för en gulddivisionehäst i detta gänget, möjligtvis Bar Code också om den presterar som för ett par starter sedan. Flying Herkules har fått en 6 lopp i kroppen nu och borde närma sig en bra form, haft en del oflyt i de senaste loppen. Dock inget snack om saken att detta är dne bästa hästen i fältet när han är igång och har form,,,,får se vad Tommy säger i veckan.
Liksom alla riktigt bra hästar så behöver dem en 5 starter på sig för att komma igång, varit samma för alla, conny,triton, mfl behövde flera lopp för att komma igång.
**Tack för dom nya sågningarna!
**Orkar inte ens diskutera föregående starter men *Ima Super Crown* sticker inte nosen först här.
enligt mitt sätt att se, så är FH en bättre garnering än Lukas. Sistnämnde trivs bäst i öppna landskap där sikten är fri…;-)
mvh
Bertil
FH är även en bättre gardering än Favorit också, skiljer bara 2 spår och FH är betydligt snabbare från start och en betydligt bättre häst.
Tur att du slipper ha med Favorit och Lukas då !
vad har det med saken att göra?
trodde att syftet var att hitta de hästarna som har bäst chans att vinna loppet, inte att slippa ha med favorit och lukas lupin.
missuppfatta inte inläggen ovanför som jag o bertil skrev.
MVH Nicklas
Men det är ju era tankar. Jag rankar Lukas högre än Ima och Flying.
Det gör nog jag också rent generellt, men prceis som Thomas också skriver så är Lukas allt annat än lägasgynnad…ta med vilka du vill, men jag har svårt att motivera andra val än de jag redan gjort i nuläget…blir det 7-8 hästar på ramen då få han nog plats, den gode Lukas…;-)
mvh
Bertil
#35, Okej, jag tycker du alltidsäger, "Men få får han ju plats på ramen". Har du alltid 7 rätt? ;)

Slösa era streck ni pojkar, själv spikar jag Arnie S. Jag tycker han vunnit så lätta segrar på slutet så ingen vet hur bra han egentligen är. Kanske får vi svaret på lördag men troligen vinner han med en gäspning igen.
Absolut inte att jag alltid har 7rätt :-)
min ram i nuläget: 4-1-2-8
- Lupinen hamnar runt 6, alltså lite bättre än den nedlåtande placeringen den fick i #35
Systemkonstruktion: Försöker ranka i loppen och plocka ihop en "rå-ram" på 10-25000 rader. Men det kan ju inte lilla jag spela så därifrån sker sedan en skärseld ner till 3-5000rader. MEEEN det blir också för stor insats, så jag reducerar mitt system med 75-80% och då är jag i takt med pluskan.
för mig är det bra om hästar inom ramen stryks…om det inte är spikarna förstås ;-)
mvh
Bertil
Bertil, spelar du ett eget system på 3-5000 rader eller är det tillsammans med andra???
elr hur stora är dina reducerade system?
Intressant info:
Reijo verkar oförskämt nöjd med Bar code tycker jag, han tror på spets och mot detta motståndet som håller sämre klass så kan han absolut vinna, tränar bra osv. Med tanke på vad han brukar tycka så känns det riktigt bra på den sidan.
Tommy hanné verkar mycket uppåt på Flying herkules också, säger att hästen känns ruskigt fin i jobben och verkar vara på gång nu igen, barfota körning om banan tillåter det ska det bli. Den som inte vet hur bra Flying Herkules är så behöver ni bara slå upp tidigare lopp under 2004 och 2005,,,,detta är en riktig topphäst när den är som bäst.
Dessa 2 får bli A hästar på mina system.
Nej, Nej 3-5000rader är alldeles för stora system…därför reducerar jag dessa precis som jag skriver med 75-80%…då får du 600-1000rader x50öre vilket räcker gott och väl
mvh
bertil
#40, Tycker inte reducerat verkar vara bättre, större känsla att ha ett vanligt med.
Japp, så har du alltid tyckt ;-)))))))))))))))))))))))
mvh
Bertil
#42, Haha ja, komemr nog alltid tycka det med.
7 rätt med reducerat känns inte äkta på ngt sätt..
Fingertoppskänslan i att göra bra rankingar ger god kompensation för det obehag du anser dig uppleva ;-))))
- En ranking gör inte sig själv, käre Donald ;-))
- Men visst kan det kännas trist när ramen täcker rätt rad men effektspikar o A-hästar inte uppfyller kriterierna…men det är sällan numera. När jag spricker är det nästan alltid p.g.a. att ramen var för snäv.
mvh
Bertil
så dina system blir 600-1000rader sammanlagt eller per kupong???Hur många system får du ut????(blir kanske 200 rader per kupong och sedan 3-4st???)
faktiskt lite intresserad av att testa reducerat sen, har bara varit med och köpt in mig i sådana tidigare, aldrig gjort sådana själv. Svårt att vinna något genom att lira en 600 rader typ och därför köper jag in mig en hel del i andra bolagssystem.
600-1k i inlämn som täcker 3-5k…det gäller att få fena på hur man ställer kriterierna…Thomas är riktigt bra på detta också…vi kör båda med Joker, så alla kupongerna genreras automatiskt och lämnas som en hel fil till ATG…antal bongar kan variera fr. 30-150st…där avgör parametrarna samt skevheten hos ramen….
mvh
Bertil
Rickard, jag har försökt att förklara det förut, men det krävs mera av dig som spelare att spela reducerat då du måste ta ställning till varje häst i varje lopp. Alla hästar måste rankas som A,B,C eller D-hästar. Tricket är att hitta de bästa A-hästarna och som vanligt de bästa spikarna. Jag spelar för 300 kronor och brukar få till ca 3000 rader med en vinstprocent runt 70% om mina kriterier går in.

Har funderat lite på att testa köra reducerat, måste man använda Jokersystemet eller finns det något gratis program man kan ladda ner?
Thomas, hur många system får du på 300kr??? verkar vara små system då…..
tror nog att reducerade system mest gynnar dem som spelar för större summor,,,rätt elr fel???
Oj, Oj Oj, det finns hur många mallar som helst…och om du kan Pascals triangel så kan du göre system som passar dig själv bäst ma.a.p säkra, A-, B-, C- och D-rank….inga hinder alls!!!!
- Men du måste skriva ut bongarna manuellt…men det kanske det är värt, för jag vet ju inte vilken strategi du har.
Generellt var jag lite avvaktande till Joke i början, men sedan jag skaffat det (tog väl ett halvår innan jag blev bekväm med det), så tycker jag att jag hittat en personlig set up. Meeeen, det tar ett tag, det ska man nog vara inställd på.
mvh
Bertil
Nijo, som jag skrev så får jag ca 3000 rader, och nej. Reducerade system gynnar kanske mera de som jag, som bara har begränsade medel att spela för. Födelen med Joker är att du kan "torrköra" en hel del för att testa ut den mall som passar dig bäst. Utgångshästar, A-D-hästar, eller en betsämd poängsumma som ska uppnås i varje lopp. Jag har aldrig vunnit så mycket på trav som sedan jag skaffade jokersystemet.

borde faktist starta en egen tråd gällande detta spelsystem. kommer lite ivägen för det andra vesäntliga i denna tråd. -;)
försöker låta allvarlig!
Sorry, det har helt rätt. Vi sätter punkt nu.
mvh/Thomas
Nu har jag bestämt min andra spik på ramen som ska komplettera Elias, det blir Arnie Somolli som direkt kommer att ta sin första seger i Guld. Den hysteriskt formstarka 7-åriga vallacken möter inga odjur och jag spikar
Troligen ett klokt val, Thomas…jag kommer spekulera att enligt ovan ;-)
mvh
Bertil
garderar med 1,4,8,12 på stora systemet och på lilla systemet kör jag med 1,4,6,7,8.
Arnie är helt för stor favorit och ska fällas.
Du skippar alltså Self Timer….visst det är en ökenbäver, men kapacitet finnes och han har sprungit bra på slutet
mvh
Bertil
Jag vet, men någonstans måste man chansa och jag bygger alltid mitt system runt två spikar och jag har svårt att hitta min andra spik, har du något bättre förslag?
tycker inte self timer varit bra,, de loppen han vunnit senaste tiden har varit pliktskyldiga mot uselt motstånd och med bra resor.
har inte råd med hur många streck somhelst heller, tror mest på 1,4,8 här och har dem på båda systemen.
#57, Ökenbäver - HAHAHA :D
Nja boys, har kollat lite och tror att detta lopp står mellan 2 hästar. Sjävklart Anrie Somolli men framför allt Bar Code, jag tror att Bar Code bara vinner om han tar spets,,,, kan vara dagens "saftey"….. trodde hårt på Ima Super Crown sist men fick aldrig chansen från ryggen på Westholms springare, dock är det tuffare emot nu och jag tror inte på vinst, Lukas Lupin är ok, men bakspåret avskäcker mig och vinnaren finns är 1 eller 4. Favorit (8%)är dagens skräll och kan vinna med rätt resa…..
Förresten, om man nu ska gardera Arnie som jag nog inte gör så luktar det stor skräll tror jag..
Får nog hålla med om att Bar Code kan vara dagens safety spik, men finns det med adielsson i vagnen?? tycker han kör bort precis allt! släppte ledningen med ymers amber senast,,,förvånar mig inte om han släpper till arnie somolli här.
i vanligt fall så vinner väl Bar Code.
#63, Hoppas att Örjan kniper åt sig ledningen..
nä, för att då kommer jag börja gråta och sedan kommer erik få oväntat besök!!!
Har han Gevalia i Fickan ? ;-))