V75-7 Kalmar 21/11-09
Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling. Auto. 2140:
1 Hoity Toity Face - Karlsson J J 152d1 12,0a
2 Hanoi* - Adielsson E 10310 12,0a
3 Nicolas Cake - Uhrberg T 06101 12,1a
4 Mr McNally* - Jansson T 20330 10,6a
5 Einar Celeber - Widell K 20404 12,4a
6 Elton Silvio - Untersteiner P 22544 13,2a
7 Clear Sign - Bergh R 01003 12,3a
8 Lamborghini S.T. - Svanstedt Å 21231 12,9a
9 Nouvelle Pelle - Falsig B 42d13 13,0a
10 Lorenz Caf* - Kolgjini L 01123 13,4a
11 Glee Face - Takter J 33000 12,2a
12 Ecupos Bitte - Nordström P 10100 12,5a
Lamborghini ST hade jag tidigt senast trots 12:e spår och nu står han definitvt bättre till. Jag ger min första sving med duttpennan rakt i mulen på denne ;-)
mvh
Bertil
Tror mycket på Hanoi här. lättare gäng denna gång

håller med dig Fredd. kommer att spika Hanio, borde klara av detta fällt utan bekymmer.
men de finns några orosmoln på den annars klarblå himlen.
det var FÖR länge sedan det small till på V7 i Silver över denna distans. det oroar mig lite.
glöm ej bort att det finne en bunt med nya hästar i Silverklassen i detta lopp: Hoity Toity Face, Einar Celember, Lamborghini S.T, Lorenz Caf och Ecupot Bitte som endast varut ut mot ston det senaste åren. tillsammans har dessa Statistiskt en segerchans på 15%.
så letar men en fidus så är ju Clear Sign (16%) ett bra streck, ligger innanför ramarna för att få en seger. men hästen verkar inte vilja vinna när det drar ihop sig till tuffare lopp. Robert kommer nog att sända framåt rätt tidigt skulle jag tro.
en annan skräll om man tror att det smäller denna gång är väll Nicolas Cake som har ett bra läge och Thomas kör med gott självförtroende för dagen samt att det är en"lädret" häst. jag vet, man tjatar om att "lädrets"-tid är nu, men än så länge har det inte hännt såå himla mkt på den fronten. kanske dags nu med NiCa?!
Annars statistik:
1-5 vinner 90% av loppen (men 3 av dessa är nykomlingar i Silver)
Debutanter i klassen har statistiskt sett 3% chans att vinna. kanske kan hända nu! var ett tag sedandet hände nu, så den där 3%:s chanse kommer närmare och närmare…
Erik eller Åke tar det här..Sportbilen kom som f_n sist i gävle !

Hoity Toity Face tror jag har bra chans att leda runt om.

hoppas att nu lyssnar på mig och ej streckar någon av det som är nya i Silver (Hoity Toity Face, Einar Celember, Lamborghini S.T, Lorenz Caf) . Vet som inte hur många gånger man måste säga detta åt folk…
Hanio vann plättlätt!
Jag fick 4 6:or , åkte på lennart som var lite surt…. - men brutalen du och jag var rätt ute :) hanoi lekte med detta gäng

ja onekligen, Erik körde hela fältet…
Synd att åka på Lennart när vår store spimästare gonzo hade honom i raden… nästan tjänstefel, om du frågar mig ;-)
mvh
Bertil
#9 jo det är klart , men trodde inte ett skit på den hästen, dels för att den skulle bli instängd (stämde) , men sen så klart kommer luckan :)
Fick lite spelpengar tills dagens v65 på valla ifall!
Bertil, räknas mina poäng ändå, jag skickade in 13:46 efter några minuters superstress .. Några sekunder ska väl inte spela någon roll? :)
Vilken miss av mig. Redan rättat och klart och du kom med… vilket du inte borde ha gjort. Jag är stenhård när det gäller regler, eftersom annars kan man vara utan dem. Men jag får stå för mitt misstag och denna gång slank du igenom, det bör inte ske en gång till ;-)
mvh
Bertil
haha #11 förlåt att jag var lite sen :)