Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 419 ggr
Bertil
0

V75-1 Bergsåker 13/1/07

**Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
****2640:
**1 Rulle Boy* - Ohlsson U 66336 15,4
2 Sipper Sisu - Adielsson E 24205 15,3
3 Eiffel Tower - Eriksson U 54200 15,6
4 Capricorn Label - Uhrberg T 1d142 15,4
5 Coober Pedy - Goop B 21232 14,1
6 Sun Power C.G. - Jansson T 03043 14,6
7 Sven Erik Palema - Lindqvist O A 00205 15,7
8 Fantom Brodde - Lindberg L 41044 14,8
9 Evan Frontline - Johansson J-O 3d161 14,9
10 Eye Opener - Bergh R 2d405 15,9
11 Aggas Jazzy - STRUKEN
12 Stallone Tuna - Eriksson J 22303 13,8

Nijo
0

Cooper pedy var ju riktigt bra senast och måste passas. Sun power Cg gick också bra och lär väl få sina favoritposition denna gången, springspår och sedan ledning. Väl där brukar han oftast hålla hela vägen också.

Aggas Jazzy måste väl även med troligen, trots spår 11, men över lång distans så brukar spåren inte spela lika stor roll och detta gänger är inte särskilt blodigt. Gick mycket bra senast då hon flög förbi allt.

Capricon Label når knappast ledningen från spår 4 i volten och ligger då illa till då han går bäst där.

Bertil
0

De fyra du nämner räcker…vi kan sluta denna sträng här ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

#2, NAe, han näm,nde 3 för många!
Vinnaren stvas Cooper Pedy!

Nijo
0

häng inte fast dig på förra prestationen rickard, den tog säkert mycket på krafterna och ett liknande lopp klarar han troligen inte. Sedan är spår 5 i volt inget bra, riskerar galopp eller tappstart och sedan behövs det säkert en del grovjobb.

vinstchans är det, men ingen spik.

kan väl på samma gång nämna Sipper sisu som har ett hyfsat spår och också är en bra häst, kan mycket väl vinna detta om ett bra lopp.

ina-scot
0

Erik A är grym från spår 2 90% ig chans att han sitter i spets men det är långt mellan segrarna .nr 3 är stark

Rickard007
0

Sipper Sisu ENBART om han får bluffa bort loppet. Cooper Pedy slår ju honom 7 da'r i veckan.

Nijo
0

nah, Sipper sisu är en bra häst och från ledningen måste den räknas. Erik är trots allt vår bästa kusk vad gäller att få iväg hästar snabbt från volt.

tror att du enbart rankar cooper pedy på dens senaste insats och inte hur bra den egentligen är, han vinner knappast detta från dödens. Fungerar väl även bäst från just ledningen vilket han inte når här.

Aggas Jazzy blir favorit va????

Bertil
0

Aggas är ju en genomärlig travare och när det dessutom finns en del form så kommer jag att bereda en plats i systemkön ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

#7, Inte kan Aggas bli favorit ifrån baksåpår?

#8, Den är jag sugen på att fälla. Ska vilja mycket till nu, tuffare emot än när han senast avnn från spår 11.

Nijo
0

nah, tycker att det är svagare motstånd än Aggas Jazzy brukar möte, verkar vara ett ganska dåligt gäng detta och blir inte det minsta förvånad om Örjan bara flyger runt allt i sista sväng. Lär väl förlora om ledaren får fuska bort loppet……men det är som brutalaccent sade innan,,,,inte så många ledare som vinner längre.

Bertil
0

ingen fuskar väl bort lopp? Om man tar ner tempot när man nått ledningen för inte sitta bakom en bäver som svettas mjölksyra som ett sprinklersystem när upploppet nalkas, så kallar jag det för taktiskt korrekt och inget fusk…då är det mer oärligt att köra slut på sin häst i hopp om att samtidigt knäcka någon annan med resultatet att ingendera vinner.

mvh
Bertil

Rickard007
0

#7, Oavsett hur bra Erik är, hästen är inte tillräcklig om han inte får bluffa totalt..

Nijo
0

Nu är du mycket förvirrad Rickard, Sipper sisu har besegrat bättre hästar än detta och de flesta i detta fältet har han också besegrat, detta är en bra häst som mycket väl kan vinna detta utan att behöva "bluffa" bort loppet. Varit ute i flera v75 lopp och finalen, sprungit mot en del sämre gulddivisionshästar också(self timer mfl). Nu har sipper sisu äntligen fått ett bra läge vilket varit mycket ovanligt de senaste 10-15 starterna och jag blir inte det minsta förvånad om dte blir vinst här.

Nä, denna gången är du allt ute och cyklar påg, sipper sisu har bevisat flera gånger hur bra häst det är och detta motståndet är inte särskilt hårt.

Rickard007
0

Då får jag väl försöka ta mig ur förvirringen då! Men den åker inte med på min lapp.

Förresetn, hardu någonsin berömt mina ideér?

Nijo
0

beröm kommer man ingenstans på, det ger ingen 7 rätt på lördag.

Tar du inte med sipper sisu så är det mycket möjligt att du åker redan i första avdelningen. Det är en chansning du får ta då, men du ska inte tro att det är en dålig häst som inte har någon chans här.

Rickard007
0

#15, Okej har du någonsin INTE sågat mina ideér?

Nijo
0

kanske, har skrivit mycket och det är möjligt att det har kommit ut något beröm på något ställe^^

men jag kan inte berömma något som inte är bra ju? möjligt att du och jag tänker olika, men du har ofta väldigt dålig grund för en del sågningar du gör på hästar. 

I detta fallet sipper sisu som fick skit bara för att du råkade se när cooper pedy gjorde en bra insats senast och har inte sett sipper sisu tävla någonsin???

Rickard007
0

Hehe  okej.. Ska såga dig toalt över msn.. Så du blir mörkrädd ;)

Ola007
0

En liten varning för Evan Frontline som går bra bakifrån.

Släng med Capricorn Label, coober pedy och aggas jazzy så är nog detta lopp klart

Bertil
0

Japp, Ola…Evan och då kanske med Aggas i släptåg kan vara loppets utgång i ett nötskal

mvh
Bertil

Nijo
0

Eiffel tower är med på mitt system och troligen ganska högt rankad också. Står väldigt bra inne i loppet, mycket distansgynnad och har gått bra den senaste tiden utan att få komma till riktigt.

Evan frontline åker troligen också med, precis som Ola sade.

blir mångaaaaa hästar här:)

Bertil
0

11 Aggas Jazzy - STRUKEN

Bertil
0

Det var sorgligt!!

mvh
Bertil

Rickard007
0

#23, Nae det gjorde väl loppet ännu lättare? Bara Cooper och Capricorn kan vinna nu väl?

Nijo
0

tycker att det finns 3 andra hästar som har minst lika stor chans.

Sun Power Cg från ledningen

Eiffel Tower + Evan frontline är kraftigt distansgynnade, står mycket bra inne i loppet, bra form och bra lägen.

Coober pedy är som en ålandsbåt från start och blir säkert hängande igen, capricon label har ett klyddspår och tappar eller galopperar från start, går sedan bäst i spets vilket det inte blir nu.

akeb
0

Bland dessa finns vinnaren

9 Evan Frontline

7 Sven Erik Palema

3 Eiffel Tower

12 Stallone Tuna

LarsM
0

Detta lopp kan bara vinnas av 2 hästar,,, jo jag vet att trav är trav. Men de som kan vinna är Capricon Label, Coober Pedy… Visst det är ett långlopp och då gynnas Evan Frontline, men kapacitetesmässigt och med framspår på favoriterna så blir jag iallafall förvånad om inte 4 eller 5 vinner… Ett lås!!!

ååååå Nijo,  Coober Pedy är ingen Ålansbåt från start, han öppnade ca, 07,5 500 m för 3 starter sedan(färjestad 4/11)… Känn på denn!!!!

Nijo
0

från spår 5 i volt 5? nope!

vi ska vara väldigt klara över att det är en fruktansvärt stor skillnad mellan spår 3 i autostart och spår 5 i voltstart.

Möjligt att Coober pedy vinner då det är en mycket fin häst och Timo Nurmos spikar den på sitt eget system såg jag, MEN den är långt ifrån klar och det finns flera bra motbud som kan vinna. Jag rankar dock Coober pedy förre capricon label här,,,,han får bli min spik på stora systemet i brist på annat.

Lilla systemet garderas en del, Eiffel Tower och Evan Frontline kan helt klart vinna detta med lite klaff och om det går mot favoriten, tex blir hängande.

LarsM
0

Jisses…. nu har 2 hästars låset blivit ett 3 hästar lås…. Sun Power CG måste ha dunderchans från spets. Kollat in honom, hade det varit medeldistans hade jag spikat…Avsluatade sista 1000 på 14.8 från andra ytter för 2 starter sedan. Kan vara spets och slut.

Rickard007
0

#29, Capricorn hade tagit dne om Auto men med volt?

Nijo
0

Sun Power Cg tar ledning skitlätt här, inget snack om den saken. Torbjörn släpper nästan aldrig ledningen heller, men om Sun Power Cg håller hela vägen över 2640m är jag väldigt tveksam till,,,,,beror ju helt och hållet på hur mycket press han får på sig.

PÅ grund av detta tror jag att SUn Power Cg är förre capricon label i mål.

Rickard007
0

Capricorn vann efter ett bra lopp. Coober PEdy måste vart sjuk eller dylikt.