V75-6 Bergsåker 13/1/07
Lopp 9. **V75-6. DD-1. Tvilling.
****2640:
**1 Charles de Gaulle - Bergh R 4512d 15,7
2 Chaco Bar - Fredriksson G 34101 16,0
3 Closed Case - Persson S 04112 16,7
4 Lucky Leber - Ohlsson U 41d16 16,2
5 Staro Washington - Jansson T 02106 15,5
6 Sunhill's Columbus - Larsson F B 16304 16,9
7 Mayday Photo - Uhrberg T 01021 15,4
8 Victor Cavallo - Andersson L 123d4 15,7
9 Turbo Overload - Eriksson U 3110d 17,7
10 Thunder Scoop - Lindberg L 13432 16,4
11 Top Disguise - Kihlström Ö 21250 15,6
12 Cruiser Tilly - Eklöf B 23155 15,5
tuff emot den här gången
men kan ju bli lite roligare löpning den här gången om inte annat. :D
Charles lär väl fastna invändigt då han är slö från start, han plockar vi bort.
Closed case gjorde ett riktigt bra lopp för 2 starter sedan, tycker han svek lite senast, kanske inte var så bra egentligen?
Staro Washington är ett roligt drag, fick allt mot sig senast, missade starten och sedan när han gick på i 3:e spår så tvärnitade Charles d g framför också var det loppet slut. Är en bra häst egentligen och formen ska vara på topp.
Mayday Photo, blir väl favorit?? gjort 2 ruggiga lopp i rad nu, får väl se hur bra hästen verkligen är nu. bra chans…..
Sunhill's Columbus, har visserligen varit borta ett tag nu och vilat, men denna hästen kommer jag aldrig att sluta hålla i handen:) kan verkligen mycket och har hög kapacitet, springspår nu kan resultera i ledningen, raka vägen hem fredde???

Closed case är den som först som faller för mina ögon. Ingen spetsfavorit och kommer att få ett bra löp från detta utgångsläge. nu ute på sin bättre distans, men kanske måste få det serverat en heldel för att vinna. dock bra chans till det. ger bra odds…
Chago Bar lekte med motståndet senast. sitter ju bra till redan i starten och Gunnel brukar vara rätt så vild på att köra.
Chaco Bar, en häst som jag gillar lite måste nämna den…
Sunhill's Colombus kan bara instämma i det NIJO har sagt.
Victor cavallo var tillochmed favorit i V75 under sommarperioden någon gång. Lång tifrån formen.. Sen kraftigt kusk minus!
Mayday Photo borde väl dock ta hem detta eller?
Nu är det rätt distans igen och jag funderar på att spika Closed Case
#6, Mm den missade jag i mina tnkar!
känns som att closed case är mycket överskattad och enbart spelad pga ett lopp som troligen inte var så bra som det såg ut eftersom han fick ett mycket bra lopp och flera hästar stannade tillslut.
mycket som måste stämma för att hans ka kunna vinna.

överskattad känns att ta i lite 9:o, men han är helt klat en B-häst i detta sällskap. finns bättre häster om man tittar på form och kapacitet. men men tanke på utgångsläget så borde han bli farlig. och odds/% borde kunna bli bra på honom. tror du inte det? streckvärd är han om man v'ljer att inte ha en bra spik i detta lopp. alltså; garderingsbar!
jag rankar väl closed case som 6:e häst här, visst kan han vinna. Jag har dock sett nästan alla hans starter under 2006 och lirade han en del, blev besviken ofta då han inte klarar mycket på egen hand och jämnt får smygresor.
möjligt CC har utvecklats och blivit bättre nu under v75, upp till bevis om han verkligen är så bra som han gick vid vinsten i v75(det sade jag senast han startade med)

han hamnar kring den rankingen för mig med. 4-5:a i af. hade han haft sämre spår hade jag haft svårt att tro på honom. men med tanke på läget måste man plocka med honom, skulle vara försmädligt att missa honom nu när man har tagit o diskuterat honom så mkt.

rank just nu: 7-2-1-3-6
Rank: 7-6-5-2-1-3

Rank: 7-3-1-2 sedan lucka därefter 6-10
Rank: 7-6-3-2-1-4-8
inte många som tar rygg på mig med Staro washington, blir jag ensam om miljonen på den tro???
#16, HAHA! Nu börjar du tjata om dina miljoner igen. En bra motivation till varför han skall med då?
har gått mycket bra de senaste 5-10 loppen och är verkligen härdad i denna klass,,, har helt klart farter i sin kropp för att kunna besegra detta motståndet med ett hyfsat lopp.
Kan spruta riktigt snabbt, tiderna finns där också.
kan man ha med charles d g, closed case, chaco bar så kan man fanemaj ha med staro washington också eftersom han är knappast sämre än dem. Var ju betydligt bättre än charles senast.
#18, Okej. Ja för Charles felade in i sista kuravn såg konstigt ut. Svårt att slå en som blir diskad?
hade ju ändå varit förre, var solklart i det ögonblicket då staro washington satt klistrad i ryggen på charles. Sedan felade charles och var bara kass för dagen, och nu ut igen direkt efter det loppet??? +stor risk att fastna invändigt, nä han tror jag inget på.
Jasså hur vet du det?
Nijo..läs på gubben ;) charles kändes jättefin för dagen, men blev rädd med sin nya utrustning som robban drog in på upploppet, och oavsett om jag är delägare eller ej så hade challen varit före staro i mål felfri….ja, kan bli svårt att ta sig ut härifrån, han är inte jätteseg från start, men ingen raket.
men normaltsett så vinner väl kanske 7an detta lopp. iaf om man ser till hans 2 senaste prestationer.
hur jag vet vad??? att staro washington varit förre över mål?
+fick bättre resa i rygg på charles som fick dra tåget
+Såg betydligt bättre ut travmässigt och på betet mer, som sagt klistrad i rygg.
Charles såg kall ut redan innan han galopperade, eller hästen kanske bara är så trög??har egentligen inte visat ett skit de senaset 4-5 starterna, bara svikit hela tiden och likväl hittar folk orsaker. Vid vinsten han fick som var mot dåligt motstånd så klaffade allt och han fick bra ryggar att gå i.
Elr du menar hur jag vet att han fastnar invändigt? risken är stor då han är allt annat än startsnabb.
Hästen är trög. Kolla på Bergh när han kör. Får ju köraför spö rätt ofta på han.
Såg fortfarande inte bra ut någon gång i loppet, om hästen gav upp och galopperade pga den tröttnade eller trampade fel tror jag är av mindre betydelse, hästen såg inte bra ut jämför med den som satt i rygg. Staro washington och just därför rankar jag den hästen förre i detta loppet.
men sluta nino..hästen var varken trött eller trampade fel, han blev rädd när robban skulle dra tussarna..jo han är lite trög, men kan fortfarande gå tillräckligt snabbt över upploppet för att hålla staro bakom sig utan problem. vid senaste segern så hade han väl inga ryggar att gå i, han gick ju ledningen, och robban sa att han kunde kört undan redan 600 kvar med honom utan problem, men att det inte sett speciellt snyggt ut så han hade sin andrahäst i rygg..därför väntade han in på upploppet och när hästen i rygg fick lucka så höll challen på att bli nerspeedad, men bet ifrån sig på ett snyggt sätt ändå och var inte trött i mål. segern på v64 kanske du tänkte på? ja då fick han ett bra lopp efter lååååååångt tävlingsuppehåll och visade väl klass direkt? och som 2.a i senaste v75 försöket så var han väl inte helt på topp, men det ska han inte vara nu heller, då han matchas mot final alt. lopp på vincennes den 25.e jan. däremot kontrade han ändå riktigt fint mot alf eme över upploppet.
Jag tror inte på att charles är en sådan bra häst som många påstår förren jag sett han prestera bra en enda gång. Må så vara på lördag och jag inte har med han då. Faktum kvarstår att han har inte gjort något riktigt bra lopp än.
vi får se hur det går på lördag.
att det finns mkt kapacitet i honom tkr jag han visat vid ett flertal tillfällen, även om han kanske fortfarande behöver ett tag på sig med sin stora kropp å växa i den rejält, och vinterträningen kommer ge otroligt bra utslag förhopnningsvis. och det är inte så att jag bara går å hoppas en massa utan grund för det jag säger…för jag har väl aningen bättre insyn i vad som händer och sker runt challen än du hoppas jag…och en sån sak som att han funderar att åka till frankrike med honom nu också tyder väl ändå på att han ändå tror en del på hästen..men givetvis, klart jag respekterar din åsikt nijo..och tkr du inte han visat ngt hittils är det väl upp till dig.

av allt at dömma så såg faktist Staro W lite seg ut på upploppet trots ett rätt lungt lopp. satt ju i 4:e utvändigt. sedan hände det inte så mkt med honom när det andra sprang iväg över upploppet. av det jag tittat på reprisen av det loppet iaf. kanske att Torbjörn J får iväg honom lite bättre denna gång. han gjorde ju ett mkt bra lopp på Mantorp i mitten av dec, men då var ju motståndet lite sämre. men om han kan avsluta som ha gjorde då så kan han vara med på platschans. är ju onekligen beroende av att gå i ryggar läge, och vart hamnar han från sitt 5 spår? kanske är han på väg ur form?!
om ni kan så ta en titt på Chaco Bars senaste lopp på Boden. detta är en mkt storvuxen herre med ett väldigt lätt steg. han tippade fram på tårna senast över upploppet och såg ut som en rund miljon. hoppas verkligen att folk glömer bort att spela på henne(förutom vi här på TiF) näste senast på 75 så gick han i galopp i starten och satt sedan mest med o åkte i loppet och hade krafter kvar hela vägen. detta blir min lilla fidus i denna avd.
Stabilt brutalen!!!
Jag ska syna ditt trevliga råd…troligen bereder jag plats på bongen ;-))
mvh
Bertil
med all respekt för Bergh, men han hade precis 3 hästar som varit i Frankrike utan att vinna några pengar alls så att han tror sig ha en häst som kan gå bra där tar inte jag så allvarligt på. men som sagt, det är mökligt att Challe är en mycket bra och lovande häst, vill dock se han prestera det först.
Vad gäller Staro washington så tyckte jag han såg bra ut, är ju ganska svårt att göra något när hästen framför galopperar och drar han sist.
kan dock vara som så att vi gör det svårare för oss än det egentligen är, Mayday photo bara vinner detta? spingspår, gått riktigt bra de 2 senaste loppen och ser ut att ha riktigt bra kapacitet. Blir troligen mycket svårslagen.

ja det tror jag med. Mayday Photo har ju alla här högst upp på sin ranking. skoj att se att folk här är överens om en sak iaf, men jag tror att jag kommer att ha råd med en gardering i detta lopp, har så svårt att släppa Chaco Bar just nu så han får fanken vara med. -;]
får gå på den där magkänslan. förmodligen kommer det bara att förvandlas till ett illamående… but U gotta have faith!
Hehe, Nijo överdriver lite om Charles iofs gör Brovve det nmed litegranna bara för han är delägare ;) Sanningen ligger någon stans mittemellan!
nijo, läs åp allt du hittar om challen nu då, så kanske du me förstår att han inte är såååå jäkla taskig frnå start som du säger.

han får vara jätte snabb från start(challen). men ingen häst som sitter i tätposition kommer att vinna detta lopp. Gunnel kommer inte dit med Chaco Bar och då plockar hon ner dom bakifrån. iofs så sitter hon i tätposition när det nalkas mållinje. -:D
#35, Hur ska du ha det Brutalen ;)

sitter och tittat på loppen som Closed Case gjort den senaste tiden. visst har det varit lopp som gått väldigt sakta det första 1000/2000m men när upploppet nalkats så han ha likförbannat varit framme vid mållinjen. som senast satt han längst bak och hade säkert 35m fram till täthästarna. men över upploppet växlade ha tempo och var nära att hinna ikapp Simb Skyrocket. samma sak var det loppet innan när ha även där satt längt bak i kön in på upploppet och växlade tempo än en gång.
denna häst passa mig mkt bra eftersom jag vill ha spurtstarka herrer som kan fälla fält.
det jag vill säga är att jag börjar få upp hopp för honom även fast han är en B-häst för mig i detta lopp. men vem säger inte att loppen kan köas på exakt samma sätt som i det två senaste?! då kan han vara där framme och nosa på segern.
hehe, mycket möjligt closed case plockar hem det, problemet är kanske att det kan bli lite för långt fram till mayday photo, ser helt klart ut som att den hästen är bara bäst här fartmässigt, gjort flera ruskigt bra prestationer nu den senaste tiden.
sunhills och staro washington är också 2 väldigt spurtstarka hästar, sistnämde är även startsnabb + tränare/kusk verkar tro på honom en del om han får sitt smyglopp.
just startsnabbheten talar mot closed case här, har tappat en hel del i sina 2 senaset starter på v75 och risken är att det blir för långt fram denna gången också(liksom senast)
Hur många hästar tänker du dig på bongen?
mvh
bertil
Tycker MAYDAY PHOTO blir klarare ju mer man läser om den men veckans stora rysare är nr 11 som har haft allt kvar dom 2 sista starterna värt att kolla upp om man garderar
#40, Örjan är väl alltid rysare ifrån bakspår ;)
Tar rygg på brutalaccent här och streckar Chaco bar,,,,kan helt klart vinna detta med ett hyfsat lopp. Har haft USLA spår mycket länge nu och ändå spurtat riktigt bra hela tiden,,,vann senast överlägset. Står väldigt bra inne i detta loppet, Gunnel flyger över upploppet???
Varit 4:a i BC i sina yngre år också^^
Är det otänkbart att häst nr 2 och 3 håller sig ganska lugna från start, låter challen få ledningen, och sedan väntar häst 2 och 3 på att nr 7 kör fram och sätter sig nöjda som 2.a resp. 3.e utv medan 7an får trava i dödens?..eller är det bara önsketänkande från min sida för att jag är delägare? :D Någon som vet om det är någon annan startsnabb?
Staro washington och Sunhills columbus är snabba ut och kan plocka ledningen med lite flyt. Spetsfavorit får kanske ändå Challe vara, men just nu känns det ganska mycket som att Mayday Photo ska kunna besegra den från dödens.
Jag rankar helt klart Chaco bar förre closed case här, inget snack om den saken. Med lite tempo där Charles och Mayday photo kör mot varandra så tror jag att Gunnel kommer att vinna med chaco bar.

hehe. Nijo hackar på mina tankar. gött att se. *klapp på axeln*
I brist på andra bra spikar i denna omgång så spikar jag Closed Case, som vi vet nu är ute på sin favoritdistans. har svårt att se någon som kan kan ståemot Stefan Persons springaröver upploppet
#46, För chansartad spik tycker jag., 4-5 låter mer rimligt. Tänker då på… 1,2,3,6,7 ?
Du kanske har rätt, men jag har studerat Closed Cased senaste lopp och de imponerar, När vi vet HAN trivs bäst över långdistans och värsta motståndet inte har något bra lopp över aktuell distans, då tycker inte jag att det är en så stor changing
#48, Ja, iofs. Kari låg inte så jättehögt på Mayday Photo ändå, dock hans bästa chans enligt han själv och det säger ju en hel del.
Nu går jag och lägger mig efter en bra pubrunda i Berlin
Godnatt
Thomas
Både Charles och mayday photo har verkligen visat att styrkan är deras främsta vapen så att 2640m borde gynnar dem två kraftigt, blir mycket förvånad om closed case besegrar dem 2. Anser väl att Chaco bar är en bättre häst också,,,Closed case borde kanske streckas, men spik är lite väl modigt. Hård elr dålig bana gynnar han kraftig då han ändå kommer att gå med skor, minus för flera andra hästar.
å andra sidan ansåg s.persson att closed case var lite bättre chans än miramis f.b och den hade stor uppvisning idag^^
kl.23…du lägger dig tidigt du "Weissbier-stinne" gamle man ;-))
mvh
Bertil
#51, Håller med Nijo för en gångs skull. Kors i taket?
nemen va mysigt ;)
ganska klar ändå va? men kan ju inte gå ut för hårt med det bland dessa hårdspelare ;)

Grattis Brovve till segern och en bra häst!!
efter att ha sett värmning och provstarterna så kändes Challe ganska klar, det kan jag erkänna. Jag hade planerat spel på Challe om mayday photo skulle gå med skor, men nu gick den barfota så jag lirade inget vinnarspel^^
tack så mkt continue :)
nijo..mm..var fint odds på nätet. 7ggr pengarna nästan.