V75-7 H-stad 5/12/09
**Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
**Auto **2144:
**1 Paper Moon - Kihlström Ö 04012 12,0a
2 Local Conch* - Jensen F 25111 12,9a
3 Nicolas Cake - Goop B 61013 12,1a
4 Ecupos Bitte - Nordström P 10100 12,5a
5 Master Danchip - Lennartsson P 47122 13,4a
6 Nouvelle Pelle - Falsig B 2d134 13,0a
7 Device - Eriksson H 03202 11,6a
8 Junction - Sjunnesson J 12312 13,3a
9 Hoity Toity Face - Karlsson J J 52d10 12,0a
10 Hanoi* - STRUKEN
11 Prima Stella - Uhrberg T 54312 12,1a
12 Rydens Cindy* - Takter J ddk11 12,9a
Silverdivisionen Försök 4, 2144a
Master Danchip gör bra lopp nästan jämt, men nu har han gått upp en viktklass och då vinner man inte enligt brutalen. Jag streckar nog honom ändå. Näst senast stretade han emot bra innan han fick ge sig mot Beanie MM.
Local Conch topprankas av många och visst är han en tuffing som ofta vinner. Men tappstarter har man inte råd med i längden och det är väl med skräck man ser honom som singelstreck.
Jag är inne på att "Hockey" kör till topps med Device. Örjan lägger sig då troligen bakom denne och inväntar open stretch med Paper Moon som gjort det bra som gäst mot guldhästar. Hon kan dock vara lite bynglig ibland.
Bakspårets Hanoi och Hoity Toity Face kommer säkert att hamna långt fram av hävd och ohejdad vana.
mvh
Bertil

mäh Bertil! jag har inte skrivit att han inte kommer att vinna - den statistiken gäller ju endast debutanter i Silver (vilket är 3% av debutanterna vinner i sin debut). Jag ska faktist säga att det är dags i just den här starten för att den statistiken ska kunna slå in. just nu ligger vi på ca 55-60 Silverlopp under V75. Om man tittar närmare på just dom siffrorna så börjar det bli möjligt nu eftersom ingen debutnt än så länge har lyckats vinna i år. Så jag kommer verkligen att ta med Master Danchip. Det kostar mig inte mycket extra för jag valde att lägga 4-5 streck i detta lopp.,
jag var länge inne på att spika Local Conch, men det landade på 5 streck. tycker att man få bra med pengar tillbax på det ifall den stora favoriten bommar. LoCo kommer att hamna just under gränsen för en start favorit vilket medför att hans segerchanser beräknas till ca 50%, men läget höjer hans segerchanser i och med spår 2.
Men Halmstads snabba bana med det extra innespåret kan innebära att det är en favorit i fara. Jag garnerar!
1,2,3,5,10 kommer med på lappen i detta lopp och skulle favoriten torska så kan det bli bra med deg i och med att 1,3,5 ligger kring 11-15% på strecken jag jag bedömmer att dom har goda chanser att vinna.
statistiskt behöver man strecka 1-5 på streck%:en för att ha en träffbild på 90%

Dags för Hoity Toity nu ? Snyger med,.
10 Hanoi* - STRUKEN
mvh
Bertil