Skärpning Kanal75!!!!
Tycker att vi borde få en rak målgångskamera på alla travbanor!!!
Ringde supporten på ATG-Live och fick till svar att det var förbehållet dom som besökte banorna…..
Urdåligt!!!!! Det är 2009.
När jag ändå gnäller så tycker jag att man själv borde kunna få välja vilken bana som man vill se loppen på.
Ja, visst känns det lite löjligt med en minuts gissningstävlan efter en jämn målgång.
mvh
Bertil
Fast ska det inte finnas några fördelar för dem som tar sig ut till travet? Hur bekvämt ska det egentligen vara att spela på trav? vart tar stämmningen vägen?
Nä egentligen tycker jag att man endast ska kunna spela på banorna helt fram till start. Allt annat spel ska endast vara förtidsspel.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Har du varit på trav??? Även om man åker ut till t.ex. Valla så finns ingen kamera där du från alla kan se hur målgången ser/såg ut!!!
- inte ens en kamera som skickar ut snabbrepris i linje med målstolpen finns.
Endast de som lyckas stå alt har bord i linje med snöret kan se målgången utan vinkelfel.
mvh
Bertil
Ja jag har varit på trav, minst ett par gånger i veckan faktiskt… i ett ex antal år nu.
~ Anneli ~
målgången på bergsåker ses väl från vinkeln 50 meter före mål?

Snart kräver väl folk det skall bli en inomhus bana päå travet med.
Tänk att folk aldrig är nöjda helt med något. Alltid hittar folk något klaga på…
Då kan man snart undra om alla som vaknar snart klagar på sin säng med…..Om dagen skulle bli förstörd;)

Men är de så jäkla noga att se kan ni åka till travbanorna själva och stå där och titta istället för att sitta vid en data (och ta död på travet än mer)!
Trav ska upplevas på plats :P
Bra Divansson!!!
Förstår faktiskt inte varför man klagar om man sitter vid en dator och spelar!
~ Anneli ~
Bara för att två är överens, så betyder det inte att verkligheten är med dem…sorry boys!
mvh
Bertil
För det första bertil så är vi girls.
Sen så kanske du har hört eller läst via din dator att det är ett problem att få ut folk till banorna. Vore ju synd om det dog ut bara för att alla ska sitta bekvämt i soffan å kolla på trav! Ska man sen ha egna kamera vinklar, ja då vet jag inte vart travspelandet är på väg. Ska ni ha egna värmnings kameror oxå, eller kameror i stallet å sen kunna zappa mellan de olika kamerorna?? Eller vad mera vill ni ha?
Nä åk till banan och ställ dig vid mål linjen så ser du vem som vinner loppet! Och det är ju klart mycket bättre stämning på en bana med.
~ Anneli ~

Visst är det skitskönt att åka ut till en bana just nu…
Stå frysa arselet av sig sedan riskera massa tjafs när man har familj.
Först bränna en lax på spelandet sen komma hem och förklara detta när frugan är oxtokig för man åkte iväg…..
NEJ Mera atg live i hemmen…
DE som har dragit in skiten i datorerna är ju ATG,
Sen skriker de om att det ej kommer folk till banorna….
Lite dubbelmoral??
Jo, men min poäng var att inte ens på banorna så kommer det upp en rätvinklig repris av målgången…varför länkar man inte ut bilderna per omgående sekunden efter målgång… så gör man i fotboll, så gör man i ishockey… så gör man i…. ja i stort sett allting annat.
Efter en tight målgång ska man sitta och vänta på svaret, precis som om man hade en lottorad i handen…och trav är baske mig någonting mer än än ett lotteri, där man ska sitta och vänta på dragningen…. Jag tycker att spelarna ska känna att de deltar.
mvh
Bertil
Trav är väll lika mkt lotteri som något annat… Om än lite mera skickligt lotteri.
#11 Om det är så illa som det låter så måste ju något annat vara fel, inte travets fel om du gör frun sur.
Jag är på trav så gott som minst en gång i veckan, och har ingen sur man när jag kommer hem.
Och frysa slipper man göra om man klär sig för vädret vi ha just nu. Dåliga ursäkter tycker jag.
~ Anneli ~

#13 Precis, kläder efter väder ;)
Tycker att atg gjorde fel med liven.. Då minskades publiken massa ju. Att dom då har kvar, något jag inte förstår mig på ..
#14 Fast det är rätt bra med liven iaf. Och tyvärr är männniskan ett hemskt bekvämt djur, och datorn är ju mera bekväm än vad travbanan är antar jag.
Men stämmningen som travbanan kan ge, den får man banne mig inte framför datorn!
~ Anneli ~

15# Stämmningen på travbanan`?
Massa skitlukt och folk som springer runt och skrålar.
Nej jag sitter i restaurangen bekvämt om jag åker.
Gärna ha en chaufför med som får sin del i V5an betald för han ställer upp och kör….
Jag tror att vi är på helt olika plan….
~ Anneli ~

17# Jag skojar ju lite med dig ;)
Jag kommer ihåg när min kusin var travkusk på 80 talet på Bergsåker.
Då kom de ut varje Torsdag med ett knippe morötter och rådde om sina djur, Idag sitter alla bara på sina feta arselen och tror det är några $$$$$ sedlar som springer runt.
Borde finnas mer av din sort på travet som går dit för sporten och ej bara spelet….
#18 Lite svårt att se det skojjiga i det. Speciellt när du inte använder smylisar i inläggen.
~ Anneli ~

Sorry om du INTE tar in viss ironi i det man skriver. Men smaken som baken delad….
Stämmningen på travbanan? Massa skitlukt och folk som springer runt och skrålar
Hur ska man veta vad personen bakom det tänker och tycker?
Stämmningen på travbanan? 
Massa skitlukt och folk som springer runt och skrålar 
Och vad tror man om det inlägget?
Tror inte att det är jag som har dålig humor, men jag känner inte dig och vet inte om du gillar att åka till travbanan eller inte.
~ Anneli ~

21# Me 2 små barn är väl ej travbanan det mest optimala eller?
#22 Nä det kan jag nästan hålla med om, då vill man ha lite bättre väder. Det är en sak jag tycker överlag är synd att banorna har dragit ned på, lekrumen!
Har själv tre barn och alla har varit med på travet sen de va pyttesmå. När man håller på med en sport som denna så har man inget större val, ungarna är med i vått och torrt. Och jag kan ju bara säga att på stallbacken, där är det inte barnvänligt, och på valla får man inte ens ha barnvagn så där blir det problem. Speciellt när tvillingarna va små och man inte fick ha barnvagn…
~ Anneli ~

23# Har gått en hel del på stallbacken där är det ej barnvänligt.
Sen att de drar ned på lekrummen är ju lite synd. Det främjar inte att familjen åker ut i onödan.
Atg får ju in sina pengar ändå. Banorna får slita som dårar för få in folk.
Snart har vi max 10 banor i Sverige.
Sen tror jag ej gratis entre lockar ngt heller. De som går på trav går på trav oavsett.
Ja absolut. Äntligen verkar vi lite överrens ;)
~ Anneli ~
Men det är väl bra att travlopp visas på datan, tv:n och att man kan se det live. Men visst är det ju bra att ha en kamera vid mål. Jag är själv ute på lopp ibland. Då står vissa inne ju, och tittar både på banan, och sen på tv skärmen för att se vem som vann. Inte alltid så lätt. Men alla gör ju som de vill.
Alla upplever trav olika
Denna sträng har ju spårat ur sedan länge, men jag summerar min åsikt idet att kan man mäta och visa en målgång så bör man göra det utan en massa onödig fördröjning. Idag är ju ingen som måste springa till "mörkrummet" och framkalla filmen innan den kan visas.
Travet har massor att hämta igen på denna front vs målgångar i friidrott, målbilder i fotboll, ishockey o.s.v.
mvh
Bertil

27# Inom travet kanske fördröjningen ibland har att göra med "konstiga" stryrningar med på upploppet. Det omsätt ju en del pengar åsså. Inte som i fotboll bara klippa in en repris sekunden efter;)
Men förstår hur du menar.
Jovisst kan det vara tveksamheter map styrning, eventuella galoppsteg etc., men de kan ju ändå reprisera målgången och med hög inzoomning och gärna med. Men mitt "take home message" är att det är i stort sett lika illa att vara på plats som att kolla på TV. Sedan är ju känslan en helt annan när man är på plats, det kommer man inte ifrån.
mvh
Bertil

Jo visst nuförtin när allt är så utbyggt så tror jag de flesta som kan sitter hemma tyvärr…
Slippa allt tjafs med frugan om åka bort en dag. Plus ha mat på bordet hinna lägga barnen. Sedan slipper man frysa häcken av sig en vinterdag. För då skall det nästan vara V75 och en restaurang
Sitter man hemme kan man ta en eller 2 malt för mellan 25 och 40 beroende på hur kräsen man är på 50 Cl.
På banan skall man först betala svindyr entre och sen äta för en 800 om man dricker Öl Vin och Avec grogg….
Ta det x 2 ;)
Sen spelar man bort en del med under dagen om man åker.
#30 Tycker du verkar ha en rätt sur fru…
~ Anneli ~