Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 250 ggr
Bertil
0

V64-6 Solvalla 17/1/07

**Lopp 8. V64-6. DD-2. V3-1. Tvilling.
**Auto. **2140:
**1 Jaeger - Åberg J-O 14243 15,0a
2 Tornado Sund - Lennartsson P 4d2dk 14,0a
3 Alf Eme - Goop B 51232 13,9a
4 Why - Malmqvist R 26164 15,0a
5 Blue Canyon - Kihlström Ö 10323 15,4a
6 Toroid - Westholm J 10401 14,0a
7 Blyge Blixten - Wiman J 12052 13,4a
8 Go Juantorena - STRUKEN
9 Pudding - Eriksson S 15340 14,0a
10 Agobra Bingo - Olsson D 10333 14,1a
11 To be Sir - Franck T 14d21 14,8a
12 Alvena Jojo - STRUKEN

Nijo
0

Alf eme spetsar och vinner??

värst mot är blue canyon.

Rickard007
0

#1, Spets tar väl Why? Var ju dock blek senast och iochmed dte håller jag Alf Eme som etta här. Blue Canyon blir väl en seedvanligt bra slutspurt och blir 2? 3?  Eller rent av 1?

Nijo
0

Why blir farlig om bra ryggar och hyfsat tempo,, fungerar inte i ledningen så han laddas knappast här.

Rickard007
0

#3, Nehe va? Varför kör dom till ledning då?

Nijo
0

Why har ju bara gått i ledningen 1 gång och det var senast, ville testa han i den positionen då eftersom det fanns möjlighet till det. Troligen första och sista gången i ledningen^^,,,,så underskatta inte WHy pga den senaste prestationen, han går mycket bättre bakifrån.

Blue Canyon är också startsnabb, vet inte om örjan kan ta sig förbi Alf Eme.

Rickard007
0

Blue Canoyon från spets loosar väl inte? Eftersom du sa att denn var startsnabb?

Nijo
0

jo, men Alf Eme är ju också startsnabb, därav är det långt ifrån säkert att Blue Canyon spetsar. Men når örjan spets så är troligen detta loppet över.

får kolla lite över det sen i veckan på lite starter dem gjort.

Rickard007
0

#7, Jo man får väl det.

Bertil
0

8 Go Juantorena - STRUKEN

Nijo
0

en häst som kan glömmas bort är Tornado Sund,,, väldigt kapable kille som ibland kan precis allt. Tror han är startsnabb också, kanske spets, isåfall är loppet slut snabbt.

Rickard007
0

#10, Tror du dom låter Tornado Sund vara ifred som nyss komemr ifrån ett kvallopp. Nej den vinner inte oavsett placering.

Hannna
0

Tornado Sund gick monté-kvallopp senast, så det har nog ingen betydelse att han gick det.

Nijo
0

Rickard, om dem låter Tornado sund vara ifred? det är ju skitsamma, hästen är precis lika bra som blue canyon och alf eme när han fungerar så om dem lämnar han i fred eller inte är skitsamma för att han vinner ändå om han fungerar och får ledningen.

DU ska ha det väldigt klart över dig att Tornado sund är en mycket bra häst som har precis lika hög kapacitet som de bästa här, tyvärr har han problem med travet och andra saker ibland.

ThomasH
0

Nu kör Jörgen själv och därför är inte förra veckans överraskning betrodd. Men han var synnerligen duktig, Toroid. Blir det tempo även denna gång så se upp!!

Rickard007
0

#12, Oj ursäkta. Men jag tror inte den får vara ifred ändå.

Nijo
0

som sagt, skitsamma om han får vara ifred eller inte, han är minst lika bra som blue canyon och alf eme, tror nog att dem andra kuskarna vet det också.

Rickard007
0

#16, Tror jag inte han är.

Nijo
0

nähä, bevis finns i tidigare prestationer, kolla in dem istället. Tornado sund har presterat tider under 15.0 flera gånger genom bland annat lopp i dödens. 4 gånger rättare sagt, och över 2140m. Tornado sund har öven varit ute i V75 finaler, vanliga v75 lopp och V64 som han vunnit.

Alf Eme och Blue canyone har aldrig presterat tider under 15.0 över medeldistans.

Kom inte och säg att Tornado Sund inte är en bra häst som inte kan vinna detta loppet såvidare han får fuska bort det i ledningen.

MVH Nicklas

Rickard007
0

#18, Alla kan vinna, men chanserna är olika stora. Hans chanser är relativt små tycker jg fortfarande.

Alf Eme Blue Canyon Why Toroid Är före honom här i min rank tror jag..

Bertil
0

12 Alvena Jojo - STRUKEN

brovve
0

klart alla kan vinna, men som Nijo säger, så har Tornado Sund absolut skapliga chanser att vinna, trots att han inte presterat som en gud på slutet. Men jag tror det blir lite körning där framme, blue canyon i spets med alf eme utvändigt, och sedan vinner Toroid som sist.

Nijo
0

tror Tornado sund eller alf eme spetsar, beror på vem som laddas hårdast.

Rickard007
0

#21, Verkligen skillnad på kusk, men den rankas ju före Tornado iaf!