V75-3 Åby 20/1/07
**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
****2140:
**1 Noss Dream Ride - Uhrberg T 01d11 16,2
2 Stella Rico - Karlsson M 30013 15,8
3 Rydens Cremona - Untersteiner J k1024 16,9
4 Clara Celeber - Oscarsson J 01131 15,8
5 Twigs Oprah - Lennartsson P 15d22 15,7
6 Kathleen Laser - Lövgren J 04111 14,8
7 Åsundens Fanny - STRUKEN
8 Stacy - Untersteiner P 51d02 16,6
9 Smashing Eliza - Widegren D 71550 14,6
**2160:
**10 Cacao - Goop B 02020 14,0
11 Operett Brick - Kihlström Ö 05512 15,1
12 Joeann Nicc - Adielsson E 03420 15,3
13 Nevas Isadora - Oscarsson S 10002 14,9
14 Vanilla Sky - Takter J 00212 15,1
15 F.D.Currie - Svanstedt Å 10554 15,7
hmm, tycker detta loppet verkar mycket svåranalyserat. Åsundens Fanny från springspår och är väl bästa hästen? grymt stark och blir favoriten här???
Måste lägga in ett gott ord för en häst som jag följt en del, twigs Oprah gjorde troligen sin karriärs bästa lopp senast, en häst med riktigt stor talang och kapacitet men kämpar nästan aldrig, vilket han gjorde senast och var grym från dödens.
Kathleen Laser spetsar och räknas kanske då, lite tveksamt om hon klarar en pressande åsundens fanny hela loppet.
Operett Brick var grym senast också, blir livsfarlig nu med en bra rygg till uploppet.
Åsundens Fanny gjorde ju ett bra lopp sist men nu blir dte ju mycket tuffare…
Vanilla Sky ska räknas ganska tidigt tycker jag…
Kthleen Laser spetsar ju enligt Nijo och då är ju seerchansen bra.
Räcker dte med dem 3?
långt ifrån, Noss dream ride kanske spetsar om Lövgren prickar dåligt från spingspår.
3,4,5,10,11,14,15 är också bra hästar med möjlighet till seger.
Svårt lopp just nu.
Urk - det är fanken lättare att bena ut en sill! Preliminärt vågar jag skippa endast Smashing Eliza och den ständigt på tok för upphaussade Cacao, som både står fel inne och har helt fel spår. I övrigt klar skrällfeeling eftersom det kommer att köras rejält om spets och position från början (1,3,6,7).
#3, Om du nämner 1,3,4,5,6,7,10,11,14,15 skulle jag vilja nämna Stella Rico som smög med fint senast.
7 Åsundens Fanny - STRUKEN
Nu får även jag ge mig, som alla andra tänker jag spika Operett Brick, när även notoriskt försiktiga Kari spikar sin egen häst så tror jag på honom
Operett brick kräver tempo och ryggar till in på uploppet, klarar inte av att tåga själv troligen så hon är i stort sätt beroende av hur de andra kör i loppet och vilka ryggar han får, farlig spik.
Tror mycket på Rydens Cremona här, om spets så tror jag knappast hon losar detta, annars är Twigs Prah högkapable också och har äntligen börjat kriga lite, besitter stora fartresurser.
Clara celeber blir nog lite brotglömd med, gick mycket bra senast efter överlägsen vinst, bara 70 i puls efter loppet så man kan undra hur fort hon kan gå.
Vanilla Sky då, prestationen innan den förra var mycket bra, kan bli lite understreckad?
visst, men jag tror hon får mycket svårt att ta in 20m och runda 14 hästar på v75, hon är inte direkt så mycket bättre än dem som är 20m framför och då ska det egentligen inte gå att runda allt.
20% just nu,,, mer streckad ska hon knappast bli tycker jag.
Okej, nae 20% låter rimligt, men dom dära 20 metrarna äts upp snabbt. Elelr hur sa ni om Camilla (som givetvis inte vann).
jo, 20m är ingenting, men att runda 14 hästar är mycket för en häst som inte är så mycket bättre än motståndet, camilla var ju helt klart den bästa hästen i sitt lopp rent kapacitetmässigt.
såfall är cacao betydligt mer intressan om hon fungerar nu igen, tycker det är en bättre häst än vanilla sky i sina lusa stunder. Streckad på ca: 5%?
Cacao är för ojämn, men funkar hon så, bruka rdu spela sådan hästar? Nej, men när inte jag nämnt dem går det tydligen bra.
va? varför brukar inte jag spela hästar som Cacao?
sådana jag spelar som i regel ju, hög kapacitet och styrka till att vandra i spåren själva eller gå i dödens.
Du spelar väl inte för ojämna hästar?
jaha, det håller jag absolut inte med om. Tex vinnarspel på orage de ginae, en häst som galopperat senast 4,5 starterna,,,hmm det är ifs en jämn häst i den bemärkelsen^^
nah, men ojämna hästar har jag inget emot att spela såvidare tränaren säger att dem känns bra i träningen och värmer bra.
Jo men Ludde hästar är ju inte med i den kategorin.
Noss dream Ride, Kathleen Laser och Clara celeber strider om makten i detta lopp. Vem som går vinnande ur det hela är för mig höljt i dunkel…men jag gissar på NDR. Striden kan bli Häftig och då kan Operett Brick få det serverat och här finns såväl form som avslutningsförmåga. Jag bubblar med Twigs Oprah, när vi nu ändå är inne i musikens värld ;-). Med "rätt lopp", om nu denna klysha har något värde, så kan detta vara vinnaren.
Min rank: 1-11-6-4-5
mvh
Bertil
Jag vågar sticka ut hakan och säga att rent kapacitetmässigt är Twigs Oprah bäst i detta loppet och vinner om hon ger 100% av det hon kan och kämpar vilket hon inte gjort under 2006,,,detta är en mycket talangfull travare!
Bästa draget i omgången är annars Rydens Cremona som är min förstahäst i detta loppet, spetsar johan med Rydens här så vinner hon, det tror jag helt klart och spets är absolut inte omöjligt då hon är startsnabb och har ett bra spår. Detta är även en mycket bra häst som jag rankar högre än de flesta andra i detta loppet,,,funderar på att låsa loppet på 3,4,5.
#18, Perfekt sammanfattat, precis vad jag tycker med typ.