Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 297 ggr
Bertil
0

V75-4 Åby 20/1/07

Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling. Auto. **2140:
**1 Speed Demon Love - Adielsson E 13d11 14,9a
2 King Haro - Svanstedt Å 6d11d 16,3a
3 Pompier - Berglöf E 03221 17,1a
4 Sober Sensation - Sjunnesson J 71166 16,0a
5 Pappniak Laday - Lennartsson P 22431 16,2a
6 Bolets Granit - Andersen N 30241 15,4a
7 Komet F.H. - Blomqvist M 3d124 16,5a
8 Dino Chinook - Laursen J 13224 15,0a
9 In the Mood - Uhrberg T kd521 16,7a
10 Jakt - STRUKEN
11 Paulina Pride - Söderström C 22122 15,5a
12 King of Shogun - Goop B 10d16 16,4

Nijo
0

Speed demon Love blir trolig favorit, bra chans från spets. Men hästar som King Of Shogun och In The Mood blir absolut inte lätta att besegra, 2 hästar med stor överkapacitet för klassen. Komet F.H har gjort flera starka lopp nu och blir kanske att räkna med också.

brutalaccent
0

hoh! detta tycker jag är omgångens svåraste lopp, eller så lösar man det på följande sätt genom att plocka alla här. vad säger du Nijo, ska vi helgardera hära?!

Nijo
0

inte tillräckligt påläst i loppet, men jag skulle utgå från 3 hästar som jag nämnt eller spika Speed Demon Love som imponerat i sina 2 vinster på jägers, mycket möjligt det blir spets o slut här.

men annars känns 3 hästar som helgardering här, goop, uhrberg och eriks.

Woody
0

Om Speed Demon Love  är snabbast ut (är han det?  - jag kan dom andra för dåligt) så är loppet nog över.

Nijo
0

Jag tror det, men inte säker. Han är startsnabb, men sedan är det kanske möjligt att det finns någon kanon ut som kommer förbi, ska ändå vara en bra vinstchans eftersom detta är en riktig topphäst, mycket fin stam också.

Bertil
0

10 Jakt - STRUKEN

Rickard007
0

Av att döma av raden har ju Pompier gått bra det sista, Berglöf kör sällan defensivt.

Nijo
0

Komet F.H måste med på lappen, var riktigt, riktigt grym för 2 starter sedan och kan helt klart vinna detta loppet.

pappniak har hyfsat spetschans, king haro satsar på spets också medan speed demon lover försöker försvara den och det blir troligen lite körning här. Därav blir In the Mood och King Shogun farliga då dem har överkapacitet för klassen.

Rickard007
0

M Blomqvist är?

electra
0

#7 å 9

Mathias Blomqvist e Kalmar-amatör, helt ok, kört in hyfsat mycket pengar sista åren (för att va amatör)

Pompier e stark men har ingen vinnarskalle direkt

Nijo
0

lutar åt hård körning om ledningen och storfavoriten kan kanske/troligen inte försvara den. Öppnar upp för King Of Shogun som är en riktig kanon häst,,,,möjlig chansspik trots läget. Enligt Gooparna och Arvidsson är detta en häst som kan klättra mycket högt i klasserna.

Möjligt Speed Demon Love också är en riktig kanonhäst, fin stam och vunnit på fint sätt i sina 2 sverigelopp, men alla segrarna har varit efter att ha fått överta ledningen lätt och mot betydligt sämre motstånd än detta,,,fortfarande en osynad häst.

Rickard007
0

Håller med Nijo lite, King Of Shougun kan vara draget om han är felfri!

brutalaccent
0

Komet F.H. 6% skall enligt tränaren gå utan sina järnbots och kommer även att utrustat med ett helstängt huvudlag. " -honom skall vi ha!"

kommer att spal detta lopp enligt min "bakifrån-princip" hästar i sämre utgångslägen kommer att dra nytta av att det blir körning första biten; säg 500m. sedan in på upploppet kommer Komet F.H. och King of Shogun att slåss på målfoto. låter detta rimligt??

Rickard007
0

Alltså hemskt vad Brutalen kopierar mina tankar, han verkar leta skrällar överallt med.

LarsM
0

Ja boys, om Komet F.H är lika bra som för 2 starer sedan måste han vinna detta pissenkelt, sjukt bra efter galopp, 4 :e spår i sista sväng och med på fotot, sista 500 efter 14.3…. Måste vara dagens bästa lir om Micke kan lotsa iväg honom från start. Nr 12 King of Shogun är en fin häst, men jag ser det tämligen omöjligt att ta längder på Kometen om han får en bra start

Rickard007
0

Härligt att Lars plockar bort Kingen med, kanske blir en lätt seger?

Eller en snöplig förlust ;)

Nijo
0

Lar M, du borde lära dig att se prestationerna i förhållade till motståndet,,,visst gjorde komet f.h en väldigt stark prestation, MEN det var mot dåliga hästar som troligen inte hade haft den minsta chans i detta loppet.

Speed demon love och king of shogun är 2st klasshästar och säkerligen mycket bättre travare än komet f.h som visat sig ha mycket humör och vika ner sig. King Haro är också en bra häst,dessa rundar man inte så enkelt, det kan jag ova dig Lars.

Komet f.h lär hamna bland dem sista tror jag och sedan kan han vinna om det blir tempo eller favoriterna gör bort sig,,,,ett streck är han men absolut ingen spik.

brutalaccent
0

ingen spik inte. nejnej! men han har fått bättre förutsättningar nu eftersom han är van att gå med skor på. det var ju snack om att "Kometen" skulle gå utan skor idag. men med tanke på vädrer kommer han att gå med skor ändå. men med det helstängda huvudlaget kommer han nog att göra ett bra lopp.

LarsM
0

Nijo, du är en jävul på att såga andras tips, om jag var lika kass som du på tippandet så skulle jag vara lite ödmjukare i tonen…

Jag är fullt medveten om att motståndet var sämre då, men hans prestation och det slutvarv han gjorde kan du ändå inte ta ifrån honom, jag tror att det räcker en bra bit även i detta gäng. I en lurig omgång så chansspikar jag.

brutalaccent
0

ledningen verkar vara mkt bra position idag. det tre första starterna har slutat med spets och slut. banan som gör att det är möjligt??

Nijo
0

Lars M, usel jag är??komet F.H hade inte den blekaste chansen idag och jag är dålig för att jag sade till dig???

nu får du allt ta och fundera efter!

Rickard007
0

#19, Fler som verkar tycka att Nijo är hård i tonen.

Nijo
0

FAN vad alla ska böla bara för att man inte håller med,,, är detta ett forum där alla ska hålla med varandra om alla spel? därav blir ingen ledsen,,,ska det vara på sådana vilkor kan jag lika bra skita i det, trodde detta var ett forum där man diskuterar inte bara berättar vilka man tror ska vinna, isåfall kommer det sluta med 10 olika vinnare i varje lopp och det hjälper inte någon+det blir fruktansvärt tråkigt.

gör vafan ni vill, jag skiter i det nu om alla ska gnälla varje gång man ger motbud på ett drag.

Rickard007
0

Nej, men du hackar ju asmkt.!