V75-5 Åby 20/1/07
Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
Auto. **2140:
**1 Hollywood Star - Karlsson J B d4113 15,3a
2 Lonesome Laday - Söderström C 52122 15,3a
3 Shopping Centre - Savin M 23106 15,0a
4 Blue Zorro - STRUKEN
5 Columbo F.C. - Oscarsson S 3d101 14,6a
6 Deimos K. - STRUKEN
7 Diamond Hunter - Haugstad K 1624d 13,8a
8 Ted Sandyman - Emerson M 31054 13,4a
9 Lajos Ufo - Tillman J 21054 14,1a
10 Groucho - Sandkvist J 11216 14,6a
11 Blue Star Classic - Nilsson F 43021 14,0a
12 Made It - Berntsson C 44114 14,9a
Bra chans för Lonesome Laday om han kommer bra till, mycket stark och ska nog kunna besegra detta gänget från dödens om det behövs. Deimos K är en bra häst med en GRYM speed tillslut, hamnar troligen sist här men flyger snabbt över uploppet.

vet ni varför Lärlingarna aldrig kör Stayer??
#2, Nah, men lärlingslopp och stayerlopp i samma kanske hade blivit för mkt ;)
Någon av Halmstadhästarna som vanligt :-)
För att "ungtuppar" har svårt att (få det) stå i det långa loppet
mvh
Bertil

inga av hästarna skulle komma i mål, så som lärlingarna kör. -;)
carlos söderström skulle kunna spetsa med en pansarvagn, denna kusk håller jäkligt hög klass tycker jag:)
trolig spik på lonesome laday.
#7, Är beredd att hålla med..
Columbo F.C från stall som kör i flytet just nu. Jonny B vann med hästen på valla i dec. Susanne kanske inte är lika vass kusk, men hon är iaf snyggare.
Blue Zorro med bäste kusken i gänget ska väl oxå ha bra vinstchans här.
Du kan ha rätt, speciellt om duktiga Blue Zorro. Jag har torskkänsla varje gång lärlingar är i farten och tänker strecka så långt plånboken tillåter.
Tough Luck, mina vänner…här krävs många streck som alltid när lärlingar är i farten, precis som Klass III och Sto-lopp
mvh
Bertil
hmm, flera av dessa lärlingar är ju i stort sätt proffs och kör på v65,v64 och v75 hela tiden, varför ska man vara orolig????Är bra kuskar och därav förstå jag inte varför många kör med teorin att strecka så mycket som möjligt.
Columbo F.C spetsar troligen men har nog inte någon större chans att vinna när lonesome laday kommer fram utvändigt och plockar ner den.
Blue Zorro är väl en helt ok häst, men kräver oftast mycket klaff med tempo och ryggar för att vinna, den räknar jag troligen bort.
Groucho är ett intressant bud om det blir tempo i loppet, kapable häst som var riktigt bra för 2 starter sedan.
Deimos K blir även livsfarlig med tempo, kan gå fruktansv'rt snabbt över uploppet.´
känns ändå som att lonesome laday vinner detta på ren styrka om carlos kör på den egenskapen också, så han inte sitter kvar i kön för länge.
Det man ska vara orolig för att även om flera av dem är mer eller mindre proffs, så tenderar dessa lopp köras som om de har stulit hästarna.
#12, 2 Stycken är proffs enligt mig, Johnnny B och Johan!
Jag kan nog hävda att Christel Berntsson och Frank Nilsson också är mera eller mindre proffs
#15, Ja kanske Frank med men njae, inte Christel men hon är bland de bästa om man räknar bort "proffs-lärlingarna".
Hon kör dock väldigt mycket för att vara en lärling, nästa alla hästar åt sin man, och det är inga dåliga hästar, Vad är då en proffs-lärling?
christel måste helt klart ses som ett proffs, kör bra,mycket och bra hästar.
J B Karlsson är en mycket bra kusk som enligt mig är proffs om johan untersteinder klassas som det.
EKlundh tycker jag också är en mycket bra kusk, själva uhrberg att lära sig ifrån också! kör en hel del bra hästar med.
Haugstedt kör väl inte lika ofta men nästan alltid fläckfritt när han väl kör, likväl Carlos söderström som jag tycker kör riktigt bra alltid.
#17, Är inte tillräckligt bra tycker jag.
nähä, men det är ju en smaksak, dessa kuskar kör ju ändå lika mycket som alla andra gör, det som skiljer är att dem kallar sig för lärlingar då dem är under en annan tränares tak.
En kusk behöver inte vara ett geni för att vinna med en bra häst eller med en stark häst från dödens och det har vi sett flera bevis på samtidigt som vi ser proffs köra bort häst på häst.
många gnäller för ingenting tycker jag
Många av lärlingarna är som sagt nästintill proffs. Andra är riktigt duktiga körsvenner. Men i de rena lärlingsloppen brukar all försiktighet vara som bortblåst. Alla verkar känna krav på sig att agera och visa framfötterna. Tycker ibland att det blir rena "jägarmarschen", dvs den som är sist kör fram främst, och när han han är framme kör den som då är sist fram främst, osv, osv…
#20, Kör lika mycket? Chirstel som du sa var ett proffs körde 134 lopp under 2006, Goop körde ju 2328 hon körde en SJUTTONDEL av vad Goop körde. Cykla mer!
men stabilt att jämföra dem 2, Goop har inget liv. Takter och Ingves räknas som några av sveriges bästa kuskar och dem kör mycket lite lopp, är dem sämre än Goop för det???
#23, Vad beror det på? Takter har ju vart i flera knivbråk, alkoholproblem med emra, det vet du ju själv. Han tar ju timeouter titt som tättt och behöver rehabilitera sig.
´Den kusken med mest problem ju typ, korkat exempel.
"Goop har inget liv" - Om jag finge var i han situation, min dröm.

Håller med dig Richard! Goop får hålla på med det yrke som han har som hobby, dessutom tjänar han grova pengar på sin hobby, stackarn. Att han arbetar mest varje dag är till stor del beroende på att han tycker det är så roligt annars tror jag inte han och en del andra kuskar skulle köra så ofta som de gör. Vore det så jobbigt skulle de nog byta jobb ganska fort.
nu går du ut på helt andra områden richard, är du förvirrad påg? det vi diskuterade är att man behöver inte köra 1 miljon lopp för att vara en bra kusk, exempel på det är Takter och Ingves.
Takter tar även ledigt pga han behöver fritid, senaste 3 månaderna han var ledig var helt och hållet för att ha tid till andra saker också, Ingves är ofta ledig för att tillbringa tid med familjen,,,men är dme sämre kuskar än tex Goop för det??
korkat exempel? väx upp istället och läs på innan du kommer med dumma kommentarer! Du verkar tydligen inte kunna ett skit om j.takter!
#25, Tack Continue, känns som ett år sedan någon höll med mig, bara Nijo som hackar ner hela tiden!
#26, Johnny Takter en av sveriges 3 bästa kuskar. UTAN tvivel. Men att komma och säga att lärlingarna kör lika ofta m.m.
Det är du som cyklar!
går inte att prata emot fakta, du som är statistik nörd borde ju veta att Takter kör ungefär lika mycket som de flesta i detta loppet, mindre än en del skulle jag tro också.
#28, JAAAAAA men det har jag inte förnekat. Han har ju personliga skäl, men han är nog den bästa kusken ifrån början elr så, föddes emd körhänder.
Det förnekar jag ju inte.
6 Deimos K. - STRUKEN

Efter att ha studerat Lonesome Ladays 3 tre senaste starter har jag bestämt mig för spika honom. Stark, rejäl, bra spår och ser ut att vara under utveckling. Den senaste prestationen var jättebra. Knappt slagen 2:a från dödens i v:75 (Squirtle Countach vann). Spik!!!
Hade vunnit det loppet om uhrberg inte pressat så hårt för ledningen, med jämnt och högt tempo i dödens så vinner han detta troligen.
sedan om det blir mycket körning här som flera verka tro så gynnar det lonesome laday ännu mer.
Ja, Lonesome Laday vinner!
Blue Zorro har kapacitet och vinna om ledningen, värsta motbudet, trot allt en zoogin avkomma:)
columbo f.c är i sitt livs form och kan även vinna om ledningen.
Med tanke på bästa kusken så ;) Men dte böir svårt!

jag börjar falla mer och mer för Blue Zorro 42% i detta lopp. verkar enligt hans tidigare starter vara en fin vinterhäst. gått bra just den årstiderna. sedan han han en av fältets bästa kuskar. plus att det två senaste starterna har han haft gott om krafter kvar. näst senast satt han invändigt och bara åkte med in på upploppet och senast vart det samma sak men då hittande han ut i tid och avslutade faktist mkt bra.
men motbuden här är ju inte få, många med hästar som har dokumenterat mkt god form.
#36, Ja den är väl rankad som 2:a enligt mig, Och du inte e utav fältet bästa kuskar utan den bäste!
jo, men det betyder inte så värst mycket, fortfarande hästen soms pringer.
Blue Zorror är en fin häst som mycket möjligt kan vinna detta lopp, men han kräver klaff med lite ryggar eller ledningen utan att någon tokpressar, tex lonesome laday.
Han kommer iallafall satsas mot ledningen, jag är osäker om det går att hålla ut columbo f.c som även kommer satss hårt och det gynnar lonesome laday.

kommer inte alla att satsa mot ledningen i detta lopp?? hehe
skämt o sido. tror att det kan vara många som är intresserade av att köra i spets. några som har chansen att ta sig dit också.
4,5,7 skall tydligen laddas från start. såå, skall vi plocka bort dessa med en gång eftersom det med största sannolikhet kommer att bli körning in i första? dags att titta bakåt i fältet eller på hästar som kan gå bakifrån eller ta över loppet efter säg 1000m?? Lonesome Laday, Lajos Ufo, Blue Star Classic eller Made It?? passa bör iaf Hollywood Star göras, perfekt smygläge och har verkligen gått bra efter längre vila.
nja, men jag tycker att det skiljer en hel del i kapacitet mellan hästarna i loppet,,,givna A hästar är Lonesome Laday och Blue Zorro som är fina hästar med bra kapacitet, resten får svårt.

ja självklart. kanske är det jag som stirrar mig blind på att det är lärlingar som kör, vissa bättre än andra. detta tycker jag gör detta lopp lite klurigt. sedan är det startbrickorna som gör att det blir lite xtra klurigt.
Man kanske ska helgardera xD
4 Blue Zorro - STRUKEN
Oj, en "favorit" strykning. Då vinner nog LoneSome Laday!
det är mitt förstaval också, men ingen spik i mitt fall…ska se om jag hinner återkomma med mina tips…
mvh
Bertil
TACK! då är spiken klar:)
inte kan väl Columbo f.c besegra lonesome laday trots ledningen???

#46 Instämmer till 100%!

dito!
#46, Tackar du sjukdomen elr ;)
Ni lever farligt grabbar då jag tror att vinnaren heter 11, Blus Star Classic. Som Per Lennartsson skriver på sin hemsida, stallets bästa chans och måste absolut streckas. Frallan är en bra kusk (kört våran häst till vinst på halmstad)… i mina ögon dagen drag!!!
Tack och bock säger ni!!!
Håller helt med dig Lars. Det är bästa hästen, men jag vill dessutom varna för att många lärlingslopp vinns från bakspår, och vinner inte Frank Nilsson, så gör Christel Bertsson det med Made It

#50 #51 I will say this only once : Lonesome Laday , Carlos Söderström! 
hmm,, tycker blue star classic alltid är en tjathäst om hur bra den är osv osv osv, hittils har jag bara sett den göra bra lopp i ledningen och nästan alltid mot sämre motstånd.
tror knappast på vinstchans och då får Lennartsson säga vad fan han vill, Maggie Boy var stenklar enligt han senast också och den var usel.
#50, Klart frallan är en bra kusk. Skönt Lars då vet jag att du ödslar dina streck på onödiga kusar ;)
#50, Klart frallan är en bra kusk. Skönt Lars då vet jag att du ödslar dina streck på onödiga kusar ;)
Varnar för Groucho som enligt rykten var toppfin i det senaste jobbet, och är mycket intressant på strecken
den kan jag köpa däremot ^_*
Rille Rille clementinepung du och dina analyser…. Nr 11Blue Star Classic i detta lopp är dagens vinnare, spela hela studiebidraget så har du hela månaden säkrad…. Thats my word and it's only for you
#58, Ja om jag får pengarna tillbaka av dig om inte spelet går in? ;)
Bra varning…jag är inne på samma spår…./SJ
Ni "gamla" är ju lite bakom flötet med.

Självklart!!! För om vi vore framför flötet så satt vi ju i vattnet ;-))
Haha ja precis ;)