V75-2 Åby 20/1/07
**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****1640:
**1 Staro Washington - STRUKEN
2 Iffy - Bergh R 365d2 16,0
3 Millennium S.T. - Nordström P 0d613 15,3
4 One Man Show - Kolgjini L 60031 15,4
5 King of Spirit - Forsgren L 31231 15,7
6 Mr Run - Eklundh A 4225d 14,8
7 Spring King - Kihlström Ö 34053 15,6
8 Viking Crown - Pettersson R k5212 15,1
9 Lass Heathrow - Uhrberg T 51051 16,3
10 Westax Kaffekarsk - Goop B 54325 15,0
11 Stanford Hornline - Lindblom C-E 10042 15,9
12 Prohold Wareco - Takter J 03232 15,4
Staro Washington galopperade senast och är ett intressant bud om Torbjörn kan hålla ledningen, detta är en bra häst.
One Man Show är i grunden en jättefin häst, går bäst i ledningen och är troligen den bästa hästen i fältet när han fungerar. Ludde laddar troligen allt han har som vanligt.
King of Spirit i hysterisk form och med formtoppad kusk. Kan inte gärna stå bättre inne i loppet heller.

Intressant kuskförstärkning på Prohold Wareco. Dåligt spår dock men blir det bara tempo så……
One Man show besegrade Mayday photo senast och såg fin ut, spår 4 i volt är inget kul, men får överta ledningen kanske?
Prohold är en bra häst, men från spår 12 på kort distans är det i stort omöjligt, kvittar om det är högt tempo oftast, i v75 går det inte. Enda chansen skulle jag tro är om Takter kommer mellan häst 5+6 i starten och får flygande start.
Hehe oväntat att Nijo skulel nämna en Ludde häst ;)
#3, Precis, den vinner när som helst och nu sitetr ju Johnny upp!

#4 Med nöd och näppe! Trots att Mayday haft ett längre uppehåll och behövde loppet i kroppen, plus en galopp som gjorde att han tappade 30-talet meter, plus att han fick gå i dödens när han väl kom ikapp, så blev han utkontrad precis på linjen av Luddes häst som fått gå i ledningen i lågt tempo.
Men loppet ser dock inte alls för blodigt ut…
jaha, tyckte att jag såg en o annan kanoner i det loppet, och det var bara One Man shows andra start efter uppehåll, var inte trött i mål heller tydligen.
Men skitsamma egentligen, han har ju visat tidigare hur bra han är så jag ska inte behöva övertyga allt folk här om att One Man Show bara ska vinna detta skitloppet om han får ledningen. klasskillnad!
Ludde gillar ju inte underlaget på Åby. Undra om det har någon påverkan på hästarnas framträdande?
One Man Show väljer jag först av alla. Han har bra chans att spetsa här och själv bestämma tempot. Staro Washington är svår att sia om. Från innerspåret kan det bli både fågel och fisk känns det som, men han är för bra i grunden för att lämnas utanför bongen. Mest tror jag på King Of Spirit, men det troliga är att blir hängande i andra spår och jag vet inte hur psyket är på denna bäver. Därför drar jag till med en liten krydda från Korpens hage, nämligen Lass Heathrow. Visst är spåret risigt, men med lite flyt och bra form så kan kan solen gå upp för att skina på detta ekipage. Han har fått ett par lopp nu efter ett kortare uppehåll och jag tror att vinsten senaste fr. spår 11 över 2140m utgör ett kvitto på detta.
Ett spetsbud är Millennium ST, men jag tror väl inte att gammelfarfar ska orka dansa hela vägen…men det är ju ett lopp modell kort-kort….
Min rank: 4-5-1-9-3
mvh
Bertil
Omgångens öppnaste lopp tycker jag nog, när Ludde är favorit är det ofta öppet.
spetstriden står enbart mellan 2 hästar,,,staro washington och Millenium s.t och den som når ledningen blir farlig då detta loppet håller låg klass. Om jag varit säker på att Staro Washington kommer spetsa så hade jag spikat, är en bra häst med bra form.
One Man Show är hästen med högst kapacitet och enda klasshästen här, men spåret betyder bekymer och var han hamner är lite osäker.
Iffy kan bli farlig här också, gjorde debut för Bergh senast och kom 2:a efter ett lopp i dödens och efter många månaders vila, detta är en ganska bra häst som mycket väl kan vinna detta.
resten av hästarna i loppet sågar jag, dåliga spår eller dålig form eller helt enkelt för dåliga.

4 One Man Show och 5 King Of Spirit är streckade på 64 resp 51 % just nu. Bägge har dock snäva spår och blir det inte galopp kan det bli en tappstart. Går man utanför dessa två är tredjehandaren streckad på 17%, alltså blir detta ett garderingslopp för mig.
Funderar på att chansspika Iffy i brist på andra bra förslag. Eftersom jag redan är slagen i V75 Ligan så..
Ett halv öppet lopp, där jag ser många tänkbara vinnare, dvs ett garderings lopp. Tänk på att framspårshästarna har 20 meters försprång på bakspåren och den som sitter i spets eller de första 4 positionerna efter 500M är den troliga vinnaren. Då ingen nämnt Nr 6 MR Run så måste jag höja ett varnigens finger, kan med en fin start vara vinnaren i detta lopp, andra spekulanter är Nr 1, 3,4,5
#15, Hehe , läst Berglunds krönika på travnet?
EDIT: Hans tips är mirakulöst dåliga. Brukar ha en 2.3 rätt på 4000 rader.
Jag tycker att Ludde har ett härligt flyt igen och spikar hans trevliga och högkapabla Tap In- avkomma, One Man Show
1 Staro Washington - STRUKEN
me2,,,,med staro washington struken så blir min spik på one man show här.
Som väntat felade Ludde bort sig.
som väntat var prohold wareco inte i närheten av vinst
Nae, men jag sa inte den lika hårt som du? du spikade ju ffs.
pga den hästen jag trodde mest på blev struken och den andra fick spår 1 som jag ansåg var dåligt för en häst som inte är startsnabb. One Man show var en chansspik men även det valet jag fick ta i ett öppet lopp annars.
Men man ska ju aldrig spika Ludde ju, om det inte är Going Kronos et.c.
Tog bort den på 10 det är respekt ;)