Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 476 ggr
Bertil
0

V75-6 Åby 20/1/07

**Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
****2140:
**1 Beijing Man - Widegren D 41142 15,7
2 Real Ås - Adielsson E 50232 14,9
3 Remy Detain - Laursen J 0431k 13,6
4 Thuram - Ohlsson U 32100 15,4
5 Decisive Dust - STRUKEN
6 Bexipop - Takter J 01211 15,1
7 Lovebite - Svensson C 10531 13,7
8 Exponent Leber - Forsgren L 52d11 14,8
9 Conrads on Line - Goop B 16021 15,6
10 Loverboy Pellini - Uhrberg T 021d2 14,8
11 Prestige - Söderkvist S 12103 16,0
12 Key to Dream* - Lennartsson P d1112 15,7

Nijo
0

Mycket intressant lopp, flera kanoner till start, beijing man räknar jag bort pga 2140m.

Real Ås kan bli farlig om spets elr bra lopp.

Thuram är en väldigt bra häst och kan vinna detta med lite klaff.

Första tipset utan tvekan till Bexipop som nu får sveriges bästa kusk i vagnen, ska ha en bra chans till seger här oavsett löpning.

Key to Dream har visat riktigt stora fartresurser och kan säkert gå långt, men spår 12 mot detta motståndet blir väldigt svårt, borde kanske ändå räknas.

Rickard007
0

Keý To Dream lä fixa härlig draghjälp till Prestige elelr tvärtom och att Prestige får 2:a ut.

Woody
0

Bexipop övertar snabbt ledningen (av Beijing Man som inte vågar svara denna gång heller över full distans?) och därifrån har hon aldrig torskat. Key to Dream bortlottad.

Nijo
0

troligt resonemang, men Bexipop är inte snabbare än Real Ås eller Thuram från start och om spets ska släppas så lär dem vara framme första och vilja överta…….

brutalaccent
0

håhå. nu jäfflar. ska vi spika Real Ås igen!!

men jag måste verkligen säga at Bexipop och Takter kommer att bli farliga. hästen verkar vara i kanonslag och kusken är verkligen en underdog. honom gillar jag starkt

Nijo
0

hmm, såg att dt tvar volt och Bexipop har springspår. tror ifs Erik är förre i starten med Real Ås, dock väldigt tveksam till om han svarar spets.

Nä, detta börjar likna mer en straffspark för Bexipop, såvidare Key To Dream inte gör en grym insats från dödens, där han kommer hamna med stor sannolikhet.

Roligt bud är Exponent leber som verkligen tänt till och gjort 2 starka insatser med vinst som resultat, vann enna starten från dödens på 13.8 över kort.

brutalaccent
0

men vi leker med tanken att du har rätt Nijo att:

Real Ås kommer in först i starten med Bexipop tar över efter x antar meter. då sitter ju Real Ås i en suverän rygg. lägg därtill att om Bexipop får press under loppet och ändå orkar gå undan presande häst i dödens så lämnar detta en suverän lucka till Real Ås i rygg och han spurtar som han gjorde i onsdags. blir ju perffa för Erik och Real.

det enda tråkiga kommer vara att Erik och Real kommer att bli mkt streckade för att just Erik sitter upp bakom honom.

Nijo
0

mycket streckade tror jag absolut inte, omkring 10% max skulle jag tro. Bexipop och key to dream blir mycket streckade, MEN Real Ås lär inte ta sig förbi Beijing Man från starten och jag tror inte Widegren är sugen att släppa till erik och Real Ås när det finns betydligt bättre ryggar att välja på.

Rickard007
0

Som vanligt är jag ensam att nämna Prestige eller?

Woody
0

Håller med er gubbar om att det är ett kul lopp just för att det lockar till spekulation om hur kusarna blir formerade efter 500 m. Bexi är klart bättre ut med volt än med bil och frågan är om någon är sugen på att ha henne utanför sig. Inte Widegren i alla fall. Sen måste hon ju köras i lagom hårt tempo och visst kan det bädda för någon smygkörd enligt Brutals resonemang(förutsatt att det är en bättre häst än Beijing Man eller Born to Dance förstås!). Av framspårarna har jag mest respekt för Real Ås och Thuram. Förstnämnda vinner dock inte ihjäl sig precis och sistnämnda är ganska hopplös att få felfri från ett trångt voltspår. Så kvar har vi bakspårarna med rätt resa. För all del, men som jävligt enögd ägare till Bexi har jag svårt att se dem ta henne, om hon är som vid sina senaste två starter. Hon hade minst en halv sekund kvar i linorna bägge gångerna enligt kuskarna. Återkommer med insideinfo om hennes träningsform - prima i veckan som gått i alla fall.

Nijo
0

han var ju chanslös från vinnarhålet mot samma elr sämre motstånd senast, varför ska han vinna nu när han har mycket sämre läge?

vet en spelare jag kan para ihop dig med richard^^ han spikade prestige senast på ett system för 2000kr typ,,,han har sagt att det tydligen var han som började med reducerade system också, skickade in dem till skånska dagbladet.

Nijo
0

Woody, du är min hjälte:)

min spik är till 90% klar, men med bra info kanske jag lirar ett större vinnarspel på Bexipop också.

Värst mot är ju Key To Dream helt klart, men kan den besegra Bexipop från dödens? finns ingen annan att vara rädd för tror jag.

Det intressanta blir att se strecken.

Rickard007
0

#12, Nej nej nej. Har Nijo fått ännu en polare att såga mig med nu?

#11, Med vilje. Vi kanske kan tippa ihop jag och han ?

Woody
0

Kör hårt Rickard, Brutal mfl!

Min nya dödspolare Nijo och jag behöver absolut få mothugg för att inte bli helt odrägliga. Detta kan vi storsint bjuda på i trygg förvissning om att vi ändå när det kommer till kritan kan mest och vet bäst, eller hur polarn?

Nijo
0

hehe, klockrent ^^

Rickard007
0

Haha en ny som talar i gåtor och hålelr på elr? ;)

Bertil
0

Ubåtar???

brutalaccent
0

jag vart o grymt impad av Bexipop i hennes senaste start. men om det är som du säger att det fortfarande finns en halvsekund i tyglarna så borde hon ju landa ungefär 20 meter bakom Real Ås som gick 1.14,9M från 2160m. -;)

jag tror att DÅ Olsson har matchat Real till denna match. så jag kommer att lämna detta lopp med 3 st hästar: Real, Bexi och Key to Dream. vi fick i veckna lära oss att Per + Kari = har ett väldigt snitt, så vågar man blunda för detta. inte jag iaf. -;)

Woody
0

Go for it Brutal! Vad ska du spika i stället?

Nijo
0

blunda är inget svårt, det gör jag varje gång jag spikar en häst eller väljer att inte ta med en favorit på bongen^^

Jag är faktiskt mycket tveksam till om KTD kan gå runt hela fältet och besegra Bexipop från dödens, Real Ås kan få loppet här och kan vara farlig.

Men jag står fast vid spiken, anser fortfarande att Bexipop är en av kulltopparna och då vinner man detta loppet, ligger fortfarande plus på denna damen^^ (tror hon kan mer än en att sänka en halv sekund)

Woody
0

Hmm, minnet sviker när man blir gammal. Kan ha varit 1½ eller var det 2½ dom sa. :-)

brutalaccent
0

nu får du bestämma dig Woody Woodpecker. -;)

vad menade du med spiken, om jag hittat någon annan i denna V75 omgång?

Woody
0

Javisst. Det var ju inte i detta lopp du tänkte hugga till, Brutal.

brutalaccent
0

nej. det komemr det inte att bli. men veckan är lång och timmarna långa. det kommer bli mkt funderande innan man kommer fram till npågon rolig/bra spik denna veckosfinal. men det ska nog go bra. själv då? några förutom Bexipop?? -:]

Rickard007
0

Man får aldrig lämna Prestige utanför bongen ;)

Nej men man måste nog ta med dessa tycker jag: 4,6,9,11,12!

Woody
0

Mm Brutal, du har rätt i att det är en jäkla lång process. Man hoppas jämt på att den där stora första spikfeelingen ska hålla i sig ända till lördan - tjusigt intakt och oanfrätt av andras mer eller mindre välformulerade alternativa sätt att se på loppet. Eller av störande hästägare som alltid tror sig veta att den egna vinner :-)

Men det är sällan det.. Jag tycker det nästan oftare är så  att man precis efter att ha lämnat in systemet får den där enorma spikfeelingen för en häst man inte ens hade med - och den vinner förstås sen i 9 fall av 10!

Nog med filosoferande. Jag spikar - ja förutom ögonstenen alltså - King of Spirit som egentligen inte är en sprinter men har hysterisk form och i mina ögon kan få loppet överpacat och kört i halsen. Tänkte mig en dubbel Puro på lördag Glad och Vanilla Sky får nog svårt att runda alla även om hon var grym näst senast. Lite för ojämn dam för min smak.

Rickard007
0

#26, Egentligen ska man lira efter första tanken redna på måndag. Retligt om man grubblat sig mkt under veckan och lämnar vissa hästar utanför bongen som man trodde på först.

Nijo
0

kunskap är makt, oftast får man mycket mer info via tidningar och annat senare i veckan som man inte har i början och därav blir resultatet ofta bättre.

Rickard007
0

#28, Där är jag inte beredd att hålla med dig. Man läser FÖR mycket. Första tanken är oftast bäst!

Nijo
0

jaja, gör ditt system idag då richard,,,det är ju bäst??? så får vi se hur det går.

Om det varit på det sättet så hade väl alla skrivit sitt system tidigt under veckan och lämnat in???

så är inte fallet eftersom många ville veta vad tränare/kuskar säger, balansen på hästarna, banan blir och eventuellt vad en del experter tycker.

ZenoX
0

spik bexipop inget snack om saken

ThomasH
0

Bexipop har verkligen imponerat för Petri Puro, undrar varför han inte väljer Peter Ingves som kusk denna gång. Takter är an hästkar ut i fingerspetsarna och det kan vara en klar förstärkning, eller är hästen så van med Peter Ingves? Jag är nog feg och garderar med Key to Dream* som ju har Åbys långa upplopp att hämta in Bexipop, Är han på tårna så kan det gå. Men två hästar i ett lopp är huvudlöst, så vi plockar också med Real Ås.

Nijo
0

Bexipop gjorde ett av sina bästa lopp i karriären emd Uhrberg i vagnen för 2 starter sedan,,,,så en annan kusk är säkert inget problem.

continue
0

Varför är det huvudlöst med två hästar i ett lopp? Är det bara två hästar jag tror kan vinna då streckar jag endast dem. Det gör att jag kan ta fler streck i ett annat lopp där det behövs bättre.

ThomasH
0

Jo spelar man reducerade system så tycker jag det ät Ok, då kan man vikta de två hästarna lite olika. Annars tycker jag att man ska ta ställning och spika en av dem

Woody
0

Litet info om Ingves med anledning av undring varför han inte kör på lördag. Peter är en klok man som undviker att bränna ut sig med ständigt tävlande utöver sitt jobb i stallet (skoning och träningskörning osv). Han har fru och barn han vill ägna tid åt också och har därför maxat sitt kvälls- och helgtävlande till två tillfällen i veckan. Så nu vet ni varför Puro allt emellanåt låter andra kuskar få vinna med hans hästar Glad.

ThomasH
0

Tack, bra info Woody, och klokt av Peter Ingves

mvh/Thomas

Rickard007
0

#37, Klokt och klokt, så Björn Goop är inte klok?

ThomasH
0

Nej, nja, hade han en familj så skulle man nog börja undra….

Rickard007
0

Jo iofs, men travet är ju även på helger och kvällar, sånt är jobbet. Ingves är knepig.

Woody
0

Vadå, sånt är jobbet? Det är väl vad man väljer att göra det till. Med ditt resonemang skulle Lähdekorpi, Puro, Wahlmann, Hultman mfl vara jätteknepiga för att de väljer att inte köra lopp alls eller vareviga tävlingskväll själva befinna sig på tävlingsbanan.

Nej du, som hästägare föredrar jag definitivt folk som hittat sin balans mellan jobb och fritid och då också tar hand om min häst mycket bättre när de sedan vardagsjobber med den. Utslitna idealister som knappt vet vad som är fram och bak på en häst efter tre nätter på raken med tre timmar sömn efter långresor - no thank you. Tror du att Björn Goop hade kört samma antal lopp i fjol om han hade behövt gå upp kl 5-6 för att hinna sko och träningsköra ett antal hästar hos farsan?

Hannna
0

men Björn går ju upp varje morgon och har hand om fortkörningarna på Lökene, han kanske inte går upp vid 5 men nog kör han hemma också varje dag innan tävlingarna.

Därför är det han gör så omänskligt, när han samtidigt med sitt omöjliga tävlande driver en träningsverksamhet. Inte alls samma sak som för ex Erik Adielsson som inte har något "annat att göra" än att köra lopp på kvällarna.

Hannna
0

Bara igår, tisdag körde han 30 hästar hemma innan tävlingarna på axevalla!

Rickard007
0

#43, Härligt Goop, fortsätt så. Han är grym!

brutalaccent
0

Hannna: Jobbar du möjligtvis hos Goops?? träffade en tjäj på en Sittning inne i Lund för snart 2 år sedan som jobbat för just Goops. det tycker jag vart skoj!

Rickard007
0

#45, Och det var Hanna elr ;)

Hannna
0

#45 Haha, nej det gör jag inte.

brutalaccent
0

jade ju varit rätt skoj ifall det vart Hannna. tycker du inte det Rickard?! men efter lite infosökning så ser jag att Hannna endast är 17 år. vilket gör det i princip omöjligt eftersom hon vid den tidpunkten skulle ha varit 15 år. åldersgränsen på dessa sittningar har jag för mig är 18år. -;)

Rickard007
0

Haha jo klart det skulle varit roligt. Men föga troligt ;)

Woody
0

Goop är då sannerligen grymmare än grym!

Killen träningskör alltså enligt insideinfo från Hanna 30 hästar en vanlig tisdag hemma på Lökene innan han drar iväg på tävlingskväll till Axevalla.

Alla som någon gång varit på en träningscamp vet att ingen vettigt träningskörd häst är ute mindre än 30 minuter räknat från det den är klarselad tills den körts klart. Vi antar att den gode Björn inte behöver göra något annat än sätta sig upp på färdigselad kuse och direkt hoppa på nästa. Då sitter han alltså där och kör häst på Lökene i 15 timmar en dag innan han glatt sätter sig i bilen och kör till Axevalla. Och då har vi inte ens inräknat matpaus eller toabesök!

Nog för att Björn är både en enastående kusk och en jävel på att jobba hårt - amsagor tror jag ändå inte på!

Rickard007
0

Nae,30 minuter är väl lite att ta i?

Woody
0

Det är möjligt ni har rätt Rickard och Hanna - jag kan ju inte veta hur just Gooparna gör. Jag kan bara jämföra med Lunneryd och Puro - ingen av deras hästar är ute mindre än 30 - 45 minuter åt gången. Ber om ursäkt om jag sårat dig Hanna - vi droppar ämnet och koncentrerar oss på lördagstävlingen.

Rickard007
0

#52, Skönt med folk som ber om ursäkt, det gör inte en annan person här på forumet som sågar och sårar folk hej vilt.

Hannna
0

#52 Nej jag är inte sårad, tar inte illa upp.:) Men det stod så på deras hemsida att han körde 30 hästar den dagen. Varför de skulle ljuga isåfall vet jag inte…

Rickard007
0

Klart dom inte ljuger, Gooparna är mycket ärliga.

Nijo
0

vet inte vad de har för upplägg, men i regel är en häst ute i 30-45min och det är enkel träningsfysiologi om det ska ge bra effekt,,,kräver uppvärmning och nedvarvning. Har själv erfarenheter i detta och så är fallet ofta,,,,,

Om detta är snabbjobb han kör då så förstår jag väl inte riktigt hur det går till tidsmässigt,,,,,att Björn Goop kör 30 hästar själv och sedan åker iväg på tävling,,,,,,,är du säker på den infomationen är rätt Hanna??låter lite konstigt.

finns väl säkert mycket vi inte vet i detta fallet så borde nog inte gå allt för djupt och seriöst in på det.

MVH Nicklas

Hannna
0

Ni kan gå in själv på goops hemsida och läsa på nyheter tisdag:P www.stallgoop.se

Woody
0

Nä, visst står det så och då är det så. Sorry Hanna! Vore ändå himla kul att få veta hur sjutton det är möjligt rent tekniskt. Den gode Björn kör väl två stenhårda varv/häst (och sen gör någon annan uppmjuknings- och nervarvningsjobbet för att inte tala om selandet). Han får hästarna i handen på banan, pinkar via kateter till en bag-in-box på sulkyn och käkar grillad hästsvans. Flört

Bertil
0

5 Decisive Dust - STRUKEN

Woody
0

Och mera plats för Bexi att dundra fram!

Rickard007
0

Precis ;)

Nijo
0

ok, som jag ser det så kan det bara på gå ett sätt med Goop och det är att andra värmer hästen först och kör den enligt programmet och sedan sitter Goop upp i några minuter och kör snabbjobben med hästen som då bara tar några minuter.

Rickard007
0

#62, Något sådant måste det vara ja.

Nijo
0

Bexipop har blivit mycket stor favorit nu och Adielsson har fått order om att inte släppa ledningen med Real Ås om han kommer ditt,,,detta öppnar upp loppet lite då.

möjligt Real Ås och key to dream kommer med på lappen.

Woody
0

Men polarn då! Börjar du vackla med Bexi? Jag var i stallet idag och Petri myste på det där braiga sättet. Kanonfin i träning. Hon jämställs nu av Petri kapacitetsmässigt med Fama. Hos en skitnervös hästägare inställer sig då följande provocerande fråga (för att hålla borta de egna tvivlen): Om en Fama i normalbra form hade startat i stället för Bexi i morgon (oavsett position) - hade ni ändå på allvar reflekterat över att gardera henne med Real Ås & co?

Rickard007
0

Bexipop var överstreckad redan fårn början, trots allt 2 klasser denne klättrar i.

Woody
0

Två klasser? Från när? Senast sprang hon i klass I final tillsammans med Beijing Man.

Rickard007
0

Oj, menade 1 klass.

Nijo
0

Fama hade jag aldrig garderat om jag trott hon skulle spetsa, samma sak gäller Bexipop där jag är osäker på om spets. Låt säga hon får trava i dödens hela loppet? precis gått upp 1 klass och hästen är fortfarande lite osäker travmässigt därav kan troligen Takter inte ladda för hårt.

Real Ås är också en mycket bra häst  grunden, liksom Key To Dream och det är smarta streck om man vill chansa för att leta lite mer pengar. Men Visst är Bexipop en stabil spik som ska ha en bra chans här, dock streckad väldigt hårt.

Jag står fast vid att Bexipop är omgången bästa spik chansmässigt, men spelmässigt är det sämre då hon är mycket stor favorit och loppet kan bli jobbigt.

brutalaccent
0

dags för mig att kliva in än en gång. jag tycker verkligen det börjar bli dags för Real Ås att ta hem en seger. han har gjort finfina lopp på sistone. avslutat bra i spåren och med sena luckor. kommer Erik A till spets med honom så tror jag att han kommer att vara svårtuggad. *hoppas*

sedan kan en Thuram 5% som går felfri blanda sig i detta då han redan från start står bra till. och fått en häst utanför sig struken, mer plats att vända upp.

som det ser ut idag kommer det att bli 4 st:

rank: 2-6-4-12

Rickard007
0

Thuram är som Brutalen säger kraftigt understreckad, blir inte spik här på Bexi, det lutar åt- 4,6,9,11!

Rickard007
0

Conrads felar med segern klar eligt mig. LOL!

Nijo
0

troligen, men han travade inte bra på hela loppet och det blev ingen chock när han galopperade precis.

bexipop gick bra och spänstigt över mål.

Rickard007
0

Väntat att Bexipop skulle loosa enligt mig.

brutalaccent
0

tycker fan synd om Real Ås som inte fick vinna detta lopp, utan torskade mot en smygkörande. aja! livet är hårt, bara att bryta ihop och komma igen. -:)

blev lite förvånad över Bexipops lopp, för enligt mig så körde ju Takter bort henne kraftigt. tempot vart ju i det lugnaste laget(1.16,7 första 500m), hade nog fortsatt framåt med henne efter starten och inte backat ner som han gjorde.

ina-scot
0

Då borde ju REAL ÅS vunnit för att få godkänt  men har man ingen vinnare skalle så blir man bara tvåa