Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1374 ggr
Bertil
0

V75-7 Åby 20/1/07

**Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
****2140:
**1 Peasant Gallant - Eklöf B 10400 15,2
2 Capricorn Label - Uhrberg T d1421 15,4
3 Peace Braker - Persson J-O 04256 14,4
4 Nicolas Cake - Lennartsson P d11d5 14,1
5 Affe Fager - Svanstedt Å 13205 15,1
6 Toy Ball - Sundberg H-O 61626 13,5
7 Newport Coger - Bergh R 04103 14,1
8 Across the Lines - **STRUKEN
**9 What a Man - Goop B 52350 15,0
10 Hawkeye de Marco - Ohlsson U 32623 15,1
11 Taylor Made - STRUKEN
12 Mireille Ås - Kihlström Ö 32d55 16,9
**2160:
**13 Zoccer Wadd - Jansson T 22120 14,3
14 Knox Jenil - Kolgjini L 04500 13,6
15 Sun Protection - Sjunnesson J 5d062 14,2

Rickard007
0

Capricorn LAbel ? Affe Fager ny hos Åke, kanske har tänt till ?

Rickard007
0

Zoccer Wadd lär starta ofta nu, blir det mer vinster?

Nijo
0

svårt lopp, Uhrberg valde Capricon label förre peasent gallant och därav har den bäst chans i loppet av Karis hästar, var grym senast.

Nicolas Cake borde räknas med, får han rätt lopp så speedar han ner detta gänget.

Across the Lines har inget bra läge, men ser ut att ha toppform för dagen, var grym senast, tror det är vinnaren om Erik kommer ut.

Zoccer wadd spelar jag nog inte då Svanstedt inte kör, hon har aldrig fungerat så bra med andra kuskar, vi får se.

Knox Jenil har väldigt stora fartresurser och har gjort några mycket starka lopp tidigare, dock varit usel senaste tiden och måste vissa bättring.

continue
0

Kul lopp men svårt. Capricorn Label, Nicolas Cake och Zoccer Wadd känns hetast just nu.

brutalaccent
0

tycker att Nicolas Cake känns het med jag med. iaf nu igen efter att inte ha övertygat. är ju en väldigt stark häst, såv gi i segrarna i slutet av förra året. nu är det dessutom Per L upp i badkaret igen. då kan vad som helst hända.

annars så är det nog bara Capricorn Label & Zoccer Wadd som känns heta. ska bli skoj att se ZW i ny regi. onekligen!

Nijo
0

Kanske inte borde räkna bort Mirielle Ås trots sitt usla spår, gick riktigt bra senast och får säkerligen fina ryggar tillslut, kanske rygg på Zoccer wadd in till uploppet?

Annars får väl Across the Lines rankas högst, brukar ju lösa sig på något sätt från spår 8 i volt, kommer han ut i tid så får dem andra se till och vara mycket bra.

brutalaccent
0

nog är Mirelle Ås finfin! men nog sänker jag ögonbrynen lite när jag sett hennes senaste framträdanden. verkar inte ha den rätta viljan riktigt! men, kanske kommer den i detta lopp, kan vara värd att passa - pga gamla meriter. -;)

Nijo
0

Mirielle Ås var riktigt grym senast som sagt, tappade mycket på galoppen och kom sedan flygandes efter en mycket bra upphämtning, slutade 4.a

senaste framträdanden har varit bra om man bortser från galopperna.

Woody
0

Står mellan Capricorn Label och Across the Lines.

Kakan har svårt från såna spår och Wadden är fortfarande chockad av att behövt lämna Skaraslätten. 

Outsiderstrecken på What a Man och Mireille Ås.

Nijo
0

hehe, mycket möjligt du har rätt woody, kan vara ett fint 2 hästarslås.

kakan?n.cake? och wadden är z.wadd??? ^_*

Rickard007
0

#9, Mirelle Ås / What a Man / Affe Fager då?

Nijo
0

2 första har för dåliga spår och den 3:e är en för dålig häst.

möjligt dem kan vinna, men det måste klaffa en hel del då.

Rickard007
0

#12, Ja om det klaffar då? Vilken häst i detta fäältet har vunnit V75 fårn spår 8 då?

Nijo
0

med tanke på att dessa hästarna i stort sett aldrig startar i volt, särskilt across the lines(gjort 1-2 staratr i sitt liv i volt) så är det troligtvis ingen, men det säger å andra sidan inget.

Spår 8 brukar inte vara dåligt,,,tycker alltid hästarna kommer ut från det spåret, men visst kan det häxa en del, spår 8 är ändå bättre än spår 12.

Rickard007
0

Affe Fager har ju också slagit Breeders' vinnaren D.J Seabrook!

ThomasH
0

Across the Lines var ju tillbaka i gammal gott slag senast och kommer att vinna detta mycket bekvämt, en spik

Rickard007
0

#16, Oj, tror inte det är många som spikar han här..

ThomasH
0

Så bra, då blir jag ensam, han är ju van betydligt tuffare motstånd och kommer att vinna bekvämt

Nijo
0

jo, han lär bli favorit med tanke på den senaste insatsen, kapacitetmässigt så tror jag Across the Lines vinner detta ganska lätt om han kommer igenom,,,Snart Gulddivisionen för denna kanon.

finns troligen bara 1 mot, det är capricon label och det mest troliga är att spika en av dem eller kanske låsa loppet på 2 hästar.

Nicolas Cake galopperar mycket troligt från spår 4, annars mycket tappstart och då är det troligen ändå kört.

Tycker Thomas har rätt angående spiken i detta loppet.

Rickard007
0

Åke tror på Affe Fager! Kan bli en chansspik i V75 Ligan!

Nijo
0

haha, Svanstedt sade även att Affe inte håller 20m på zoccer wadd,,,,är utan tvekan klasskillnad på Affe Fager och Across the lines/capricon kabel.

Rickard007
0

#21, Mm men vilken kusk mer än Svanstedt har vunnit med Zoccer Wadd då?

Nijo
0

ingen, men det har ju inte med saken att göra eftersom jag sade inte att zoccer wadd kommer att vinna loppet,hehe.

ZenoX
0

jag garderar upp i detta loppet Nicolas Cake,Zoccer Wadd som jag ändå måste ha med men får nog det svårt nu åke kör ju ej så men, men vi får se vad som händer så tar ja med 2,5,11,15

nordinhanover
0

Flera riktigt fina hästar på start, med bra form som det verkar dessutom. Blir nästan omöjligt att ta 20 på dem från absoluta kön. Visst har väl Zoccer Wadd visat vissa tecken på formtapp sista två starterna också. Inte direkt dålig men inte så där fantastisk som hon kan vara heller.

Capricorn Label mycket trolig vinnare om han får spetsen.

Nijo
0

motivering till varför du har med 11+15 zenox??? tror knappast dem har en chans att vara top 3 ens, men det vore intressant att veta varför du tror på dem.

Blir förvånad om Nicolas cake kommer iväg från spår 4 i volt här, visat sig vara ganska osäker tidigare.

Lutar mer och mer åt spik på across the lines, tror han vinner detta på ren klass och visar att han är en av de bästa i sin årgång, hör snart hemma i guld troligen.

ThomasH
0

Då är vi överens Nijo, det är inte så ofta, men Across the Lines har ju varit mycket duktig mot hela årgångseliten och kommer att vinna detta då Åbys långa upplopp ger det svårt för de andra att stå emot denna klasshäst. Ser inte några andra hästar i loppet som håller samma klass.

Nijo
0

hmm, som jag ser det så finns det 1,2 motbud,,,,antingen capricon label om den får ledningen och Erik måste backa sig ut med across the lines, kan bli tight då att komma ikapp. Andra motbudet är om Zoccer Wadd visar upp sig från sin bästa sida, kan helt klart vinna OM hon kommer ner i dödens, dock mer troligt att hon blir hängandes i 3:e spår länge.  

har 5ggr pengarna på Unibet för Across the lines, klockrent för ett bra vinnarspel:)

continue
0

Zoccer Wadd står i 12.5 ggr som vinnare och 3.25 på plats. Snacka om bra odds!!

Nijo
0

jo, ser att hon står i 12.5ggr pengarna,,,,men det kan vara mycket smart av unibet då många kommer att överspela henne kraftigt pga oddset,,,,tror inte hon har någon särskilt bra vinstchans egentligen,,,

mest chockande är deras odds på nicolas cake och affe fager som är på 5ggr,,,,dem 2 kommer med stor sannolikhet ha högre odds på banan/atg.

nordinhanover
0

Jag fattar inte haussen kring Affe Fager. Rätta mig gärna men är inte han en jämn, stabil häst som har lite svårt att vinna - segade sig förbi med knapp marginal i ett billigt bronslopp på V75 i somras efter smörlopp vill jag minnas. Nu kommer han ut efter att ha blivit frånåkt från rygg på ledaren (iofs mot lite tuffare motstånd än nu), har fått spår fem och det vimlar av tuffa konkurrenter.

Har jag missat något? Visst kan hästar tända till i ny regi men vi såg ju ingen magisk förvandling i första starten för Svanstedt i alla fall.

Jämne, V75-härdade What A Man står från ett bra smygläge i 2,70 i en H2H mot Affe på Unibet…

Rickard007
0

#31, Åke är revaschsugen att slå Zoccer Wadd förstås. Han har uppåtgående form.

LIRAR DU BARA FAVORITER?

nordinhanover
0

Rickard, möjligen oavsiktligt levererade du ett väldigt bra svar på min fråga "Missade jag något?" ;-)

Nijo
0

rekomenderar er att lyssna på vad ludde säger i veckan om knox jenil eftersom det är en riktig kanonhäst när den vill springa och är i form, ni minns kanske loppet där han fullständigt krossade hästar som ingrid palema och passes.j.pej och vann med mångaaa längder över dem,, de tvärnitade efter stenhård öpning och knox jenil bara fortsatte och fortsatte, i mål på 13.4 tid över medel.

Men jag är tveksam till hur det står till med hästen, var usel efter det, har sedan varit i frankrike tror jag? och tävlat,,gått sådär.

annars ett kul bud om Ludde ger tummen upp.

Rickard007
0

#33, Sent på kvällen ögonen börjar somna, bra elelr dåligt menar du? Var svaret bra?

Hannna
0

Across The Lines STRUKEN

Troligtvis får Adielsson  köra Staro Stripe med 0p istället.

Bertil
0

Kollar upp V75 strykningar och för in imorgon. Denna var ovanligt tidig.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Dj…lar, där rök min spik..

Rickard007
0

#38, Jag skulle säga grattis till dig ;)

Nijo
0

grattis? hade varit veckans bästa spik efter bexipop, troligen hyfsat stor favorit också men ändock.

Bertil
0

8 Across the Lines - STRUKEN

Rickard007
0

#40, Inte enligt mig.

Nijo
0

Rolig chansspik nu är What a Man, mycket möjligt man drar en rövare och spikar han, har riktigt bra form och har sett fruktansvärt laddad ut de senaste starterna och gör i stort sätt bra lopp hela tiden. Mest gått på kort distans senaste tiden, men är bäst på 2140m vilket det är nu.

Väldigt fin rygg på caprcon label här med, så pass upp.

ThomasH
0

Nej, jag vet inte loppet blev väldigt öppet när min spik försvann. Nu blir det en myggsvärm av streck. Capricorn Label, Nicolas Cake, Affe Fager, What a Man och så får väl även Zoccer Wadd plats, jag hör ju till dem som tror att hon kommer att gå bättre när hon får ägarnas omvårdnad och Torbjörn Jansson är ingen dålig kusk.

Rickard007
0

#44, Då hör du till en mycket liten % ;)

Bertil
0

11 Taylor Made - STRUKEN

Nijo
0

öppnar upp för Mirielle Ås som nu får spår 10 vilket är ganska bra. Nu vågar jag ikke spika what a man troligen^^

Rickard007
0

Tänk på att Åke rycker skorna på Affe senast gick han med dom på. Ni vet vad som kan hända med Åkes hästar då!

Nijo
0

ja, galopperar.

affe fager vinner inte detta.

Rickard007
0

#49, Vem vinner då? **proffset!

Meningen med ett forum är att man skall komma med sina tankar.**

Nijo
0

ja? det är ju ingen annans tankar som jag kommer med, tycker du är fruktansvärt gnällig richard och du tar illa upp på precis allt. Sluta vara en barnunge och diskutera istället för det du tror på! 

Bara för att jag inte alltd håller med om dina tips/åsikter så behöver du inte gå i försvar direkt och komma med dumma kommentarer till mig, elr ironisera över mig.

Jag tycker du är en bra kille så stå upp för dina tips och diskutera dem istället!

Vad gäller Affe fager så är det klart han kan vinna med klaff genom bra tempo och en fin position, men denna hästen kräver en hel del klaffar för att kunna besegra sånt här motstånd, större delen av de hästar Affe har varit ut emot har varit betydligt sämre än dessa, detta är silver/guldhästar och dem tror jag inte han klarar av. Ska komma Ihåg att Affe Fager är ny i silver och mot så här bra motstånd medan flera andra har varit härdade mot hårt motstånd under hela 2006,,,,tex Mirielle Ås.

Affe är bättre än många i loppet och sämre än en del, värst mot tror jag spåret är, vilket troligen kommer betyda tappstart och sämre position och det har han troligen inte råd med här.

MVH Nicklas

Rickard007
0

Men snälla, vem är dey som ska sluta vara elak?
Du hackar ner alldeles för mkt, man blir trött på det tillslut….

Nijo
0

hmm, elak för att jag sade att affe fager inte vinner loppet?

du kan inte bli sur bara för att jag inte tycker som dig!

mycket kan jag vara, men elak är jag fanemaj inte.

nordinhanover
0

Om vi återgår till själva loppet kan det vara värt att nämna att de strukna hästarna ersätts med reservhästar, som går in på samma spår som den strukna hästen. Bör alltså betyda att Mireille Ås fortfarande har spår tolv. Om jag inte missuppfattat saken helt.

Bedrövligt att info om detta saknas i startlistorna på atg.se…

Rickard007
0

#53, Det är inte en engångs grej, hela tdien hackar du ner oavsett mina tips.

brutalaccent
0

om jag får kliva in lite i detta bråk mellan 9:o och Rickard. ähh! jag gör det utan att fråga ändå. -:]

inlägg: #51 - "Vad gäller Affe fager så är det klart han kan vinna med klaff genom bra tempo och en fin position, men denna hästen kräver en hel del klaffar för att kunna besegra sånt här motstånd"

och detta är lite av den sanningen vi lever idag. alla som ställer upp i ett lopp kan vinna. se bara på Australiensaren som vann shorttrack i OS-finalen. alla motståndarna trillade i sista kurvan och han bara gled in i mål okörd. samma sak har man sett ett antal gånger i travsammanhang. Like Me Victory vann i helgens V75:a till ca 30 ggr/degen.

vart vill Brutal komma med detta. det är viktigt att vi försöker hålla oss till en lugn och trevlig forum-nivå. dags att tänka över saker man skriver(tycker att detta tjatas på ofta hära)

att komma med konstruktiva förslag och ideér är alltid kul att läsa. men man måste fråga sig själv om det är skoj att sitta o läsa om folk som tar illa upp av vad andra säger? jag lägger inte skulden på någon här men jag tycker faktist det börjar bli jobbigt att läsa sådant.

Rickard: du måste försöka att inte ta allt så personligt när det skrivs här på forumet. hugg tillbax och försvara dine ideér eller köp de andras förslag och gå vidare till nästa lopp.

Rickard007
0

#56, Ja, men har ni någonsin sett Åke köra passivt med en häst som har uppåt form och skoryck? Nu i ett ärofyllt lopp med.

Jag tar inte allt såå personlgit, men oavsett vad jag skriver så tycker han tvärtemot.

Nijo
0

vända på det? oavsett vad jag skrivr så tycker du tvärtemot. Ska jag också börja gnälla??

Men det känns väldigt mycket som att Affe Fager inte kan vinna detta loppet såvidare Svanstedt inte kör just passivt, detta är en häst som inte klarar att tåga själv i spåren elr göra nåot på egen hand. Måste få det serverat och genom passiv körning, så har det iallafall alltd varit förr. Får han detta loppet med bra tempo och bra ryggar så an han speeda mycket snabbt och kanske vinna loppet. Frågan är om Svanstedt är så smart????

Tack för infon nordinhanover, hade glömt att reservhästar går in och därav lever fortfarande min chansspik på what a man då han troligen får ett betydligt bttre lopp än Mirielle Ås.

peace, love and understanding

Nijo
0

"V75-7 är också V75-Mästaren och där kommer de båda strukna hästarna att ersättas av reservhästar. Erik Adielsson kommer att köra Staro Stripe och Stefan Söderkvist kör Viking Song."

från travnet.se

Rickard007
0

#59, Riktigt.

Bertil
0

Att inte Jokersystemet fixar att lägga in ersättningshästarna!!!!
- Va de är slöa på Travronden!!!

mvh
Bertil

Rickard007
0

Som en notis till alla er som sågat Affe, Göteborgsposten har han som 1:a… Sören Englund tycker det är ett roligt drag.

Jag kan inte motstå att spika den nu efter alla sågningar mot den!

continue
0

Hos unibet är Affe Fager just nu andrahandare till 4.75 ggr insats. Favorit är Capricorn Label: 4.25 ggr slantarna.

Rickard007
0

#63, Okej, lirar du mkt där`?

continue
0

Nej aldrig men jag brukar kolla deras odds.

Rickard007
0

#65, Samma som mig då ;)

ThomasH
0

Inget om om Stefan Persson, han är en mycket bra tränare, men nu får Nicolas Cake Per Lennartsson i sylkyn och det tror jag är en mycket stor förstärkning, se upp!!

Rickard007
0

Hmm, det är nog det sista jag skriver i denna tråden innan starten. Jag avslutar med:

REGAF EFFA! Lös den ni ;)

Nijo
0

Pga vädret måste ZW med nu,,,pansarvagn som njuter av detta vädret,,,,nog ingen annan som gör,hehe.

brutalaccent
0

enligt ATG - Live så trivs inte ZW på kletiga banor. hur ska man ta med detta i funderingarna??

brutalaccent
0

klar vinnare åt Rickard. Åke gav honom ett drömlopp! härligt att du står på dig mannen. grattis!!

brovve
0

där satt den rickard! fint :)

continue
0

Härligt Rickard! Kul att du stod på dig.Cool

Bertil
0

FEGA RAFFE

;-)))))))))))))))))))))))

mvh
Bertil

Hannna
0

Affe var bara bäst! och vilken långsida han gick!!

Nijo
0

Affe gjorde ett mycket bra lopp idag och var värdig vinnare, men samtidigt var flera andra dåliga och klarade inte av förutsättningarna.

Rickard007
0

Tackar, lite respekt nu va ;)
Observera att Nijo inte ens sa att mitt tips var dåligt. Givetvis var det dom andra som var dåliga…

Nijo
0

va? konstigt,. trodde jag var helt säker på att jag sade att Affe fager gjorde ett mycket bra lopp och var värdig vinnare,,,, men du tror att jag ljuger richard och egentligen menade att  var var dålig och va endast pga alla andra var ännu sämre??

jag är inte mer man än att jag kan erkänna att Affe fager var bättre än jag trodde,,,,,,,

Rickard007
0

Ja du sa att han var bra, men du sa att flera var dåliga med.
Inget beröm för tipset heller.

brutalaccent
0

efter att ha tittat på loppet så var det ju en bra resa som Affe F fick. så han var väll skyldig att vinna. Åke S gav Affe ett perfekt lopp och det gav bra resultat.

som jag skrev, ZW klarade inte av banunderlaget. och slutade långt bak i detta lopp. blev som lite glad över det. hehe

Rickard007
0

jaja, oavsett vilken resa han fick så vann han. Och det var det jag sa ;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.