Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 280 ggr
Bertil
0

V75-1 Åby 20/1/07

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. Auto. **2140:
**1 Highly Unlikely - Bergh R 055d0 13,0a
2 Nikkei - STRUKEN
3 Grove's Ben - Uhrberg T 4k424 12,9a
4 King Value - Ohlsson U 45301 13,1a
5 On Way Laday - Kihlström Ö 02020 13,8a
6 Mercury Sund - Eklöf B 60602 12,1a
7 Panhandle Hall* - STRUKEN
8 Night Rambler* - Sjunnesson J 25026 13,2a
9 New Grove Global - Söderkvist S k6005 13,4a
10 Magnus Advice - Takter J 510d0 12,9a
11 Nine One One L.* - Mikkelborg O11214 12,8a
12 G.Moll - Goop B dk544 13,7a

Nijo
0

känns som att det ligger en förbannelse över Panhandle Hall*, han  ALLTID spår 7 eller 8.

Lite små svårt lopp just nu ser det ut som, bergh spetsar med Highly Unlikely, blir nog bortglömd här och kan vara ett bud.

Grove's Ben står bra inne i loppet och kan vara en möjlig spik då Uhberg knappast kör i ledningen nu och lär väl hamna 2:a utvändigt elr 3:e.

On way laday kan spetsa också,,,då blir den farlig,,,annars tror jag knappast den vinner.

Rickard007
0

Nine One One L. - bortlottad?

Bertil
0

911L är ett givet streck på bongen trots spåret

mvh
Bertil

brutalaccent
0

Grove´s Ben har inte övertygat/bortkörd i sina senaste starter och jag tror faktist att jag kommer att avstå honom detta lopp. men samtidigt så är motståndet denna gång inte lika skrämmande, så han kanske får plats ändå.

Woody
0

Ett av dom klenaste Silver loppen på länge. Ryms det med en sån som 12-åriga Mercury Sund med den raden, så är det rätt illa ställt, minst sagt. Inte blir man mycket gladare av att se 11-åriga Magnus Advice och 10-åriga Night Rambler 

911L klart bästa hästen men ojämn och inte så övertygande från bakspår. Så man får väl gardera med Lähdekorpis gäng och den rejält kuskförstärkta On Way Laday.

Nijo
0

nja, men jag tror Groves ben fixar detta, är en annan häst när han går bakifrån med ryggar och han har ett bra spår nu så det borde fixa sig med en fin position.

Är som Woody säger, väldigt dåligt silvergäng och jag tror knappast Grove's ben behöver vara som bäst för att besegra detta gänget med dessa förutsättningar.

Highly Unlikely kunde inte hänga med i ryggen på 911 senast, men andra förutsättningar nu och att runda ett gäng i silver(trots det är dåligt) är aldrig lätt. Streckar man 911 så måste G.Moll och med på lappen, tycker det är en bättre häst och dem har lika dåliga lägen nu.

Rickard007
0

#5, Du får i dit tinlägg det att låta som om Night Rambler är dålig. Han akn ju med klaff vinna.

Nijo
0

och att halva fältet galopperar, men han kan vinna faktiskt.

lär inte hända på denna världskartan att han vinner ett silverlopp på v75 och från spår 8 och detta hoppas jag att du inte tror jag säger för att såga just dig Rickard, det är bara så.

Lägg därtill en av sveriges sämsta kuskar :)

Rickard007
0

#8, Han har vart 2:a från bakspår i Silver tidigare slagen med en halv längd då. Så varför inte? Sjunneson tillhör lätt de 20 bästa.

Jag vet att du skriver så bara för att såga mig.

ThomasH
0

Grove's Ben måste visa att han inte är rädd för mållinjen innan han får plats på min bong igen. Det blir den breda pennan i detta lopp.

Rickard007
0

On Way Laday kanske är draget här…

Nijo
0

om ledningen, annars vinner hon knappast.

Tar sig förbi Bergh???

Rickard007
0

#12, Hmm tveksamt. Varför skulle inte den kunna vinna ifrån vinnarhålet elr 2.a ytter då?

Nijo
0

vinnarhålet kan hon vinna från, men möjligheten att komma ner där är mycket liten från det spåret tror jag.

On way laday har visat gång på gång att hon inte går bra bakifrån, klarar inte av att göra någpt på egen hand och kräver bra ryggar hela vägen för att kunna speeda snabbt sista biten. Visst kan det klaffa så bra och ge vinst, men jag tror aldrig på sådana hästar.

Rickard007
0

#14, Men det gör jag!

Rickard007
0

#14, Men det gör jag!

Bertil
0

7 Panhandle Hall* - STRUKEN

Rickard007
0

2 Nikkei - STRUKEN

Bertil
0

2 Nikkei - STRUKEN

Rickard007
0

Såg du inte mitt inlääg? ;)

Bertil
0

Spikar 911L

mvh
Bertil

Nijo
0

Ok, efter att ha kollat en massa referat så är det hyfsat säkert att On Way Laday kommer att spetsa och därav spikar jag troligen, tror knappast 911 vinner detta från spår 11 mot en On Way Laday som sitter i ledningen. Värsta motbudet är en Grove's Ben som kämpar^^

ännu en gång har svenska folket underskattat dåliga spår(spår 11) och det är bara till att tacka och ta emot pengarna.

Bertil
0

Ligger en del i vad du säger och i nuläget har jag plats för garnering och jag får avvakta vidare kommentarer…men jag är benägen art hålla med dig.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

med tanke på det två strukna vi haft i detta lopp kommer jag nog att ta med 8 Night Rambler som gått en finfin tid på Bjerkes 800meter bana (13,9 aM) i senaste starten. lockar med de 6% han just nu är streckad. men hästen vinner ju inte direkt ihjäl sig. -:)

tror även att King Value kan få ett likadant lopp som sist. en finfin ryggresa hale loppet då han är rätt så kvick ut han med. så han kommer med på min bong.

tycker fortfarande att Grove´s Ben har för dålig fighting-instinkt och kommer att låsa detta lopp på 3 st.

rank: 5-8-4-11-12-3

Nijo
0

Såg precis de orden jag ville från Bergh,,,,Highly Unlikley ska laddas och köras i spets om han lyckas försvara den,,,,han är ganska startsnabb och jag tycker detta är en bra häst egentligen. Om ledning och få bestämma lite så räknar jag med vinstchans,,fin 7% are.

continue
0

Tack vare att svenska folket har sån respekt för dåliga lägen är 911 L i nuläget bara streckad på 58%. Ännu en spik är klar!

Rickard007
0

Som Nijo säger On Way Laday ska spikas här, men Brutalen verkar vara i mina spår, Night Rambler håller jag som 2:a i dteta lopp. Men det blir nog spik på Örjan. Eller chansspik på Night Rambler enbart på att strecken är så få. 50/50 just nu.

Jag säger bara till LarsM, om mina chansningar går hem är jag oslagbar ;)

ThomasH
0

Det ska bli ny taktik på Grove's Ben denna gång, Han ska köras i ryggar, kanske är det melodin för att få honom på tårna över mållinjen ,han ska nog streckas denna gång, även om jag fortsatt är tveksam till hans vinnarskalle, så är motståndet inget som man skriver hem till mamma om. Normal så blir dock den i spets gående On Way Laday svår att nå

LarsM
0

Jojo Rille,,, Vissst min första häst utan tvivel är 5 On Way Laday som kanske sitter i spets efter några 100 körda, men jag tror att Nr 4 King Value kan vara en luring. Att baggen skall vinna detta från baksprå ser jag som långsökt och samma för gosskörspojken G.moll. Absolut att 8 Night Rambler kan vinna detta med maxflyt……

Men Brutal,,, har Bjerke kortat av sin bana från 1000 till 800 M, körde de på värmingsbanan då??? ;o). Kom igen!!!!!Generad

Rickard007
0

#29, Night Rambler, kan få ett fint lopp och ska då ses med hygglig chans.

ThomasH
0

Jag är mycket svag för Magnus Advice som kan allt när han är på humör. Den gamla ärrade kämpen får nu trollkarlen Johnny Takter i Jollen, mycket streckvärd.

Bertil
0

Om Grove's Ben måste köras i ryggar för att kunna prsetera, så vinner han inte många fler lopp…och förhoppningsvis slutar det redan här…svaga hästar är för  svaga spelare…och jag bejakar din åsikt ang. vinnarskalle!!

mvh
Bertil

Nijo
0

tror att vädret missgynnar en humörshäst som grove's ben,,,därför är han inte med på mitt system. Utgår från att han inte vill tävla denna gången heller:)

spikar On way laday, lite chansartar men jag tänker inte gardera med hästar som redan är streckade ungefär lika mycket, (30-55%),,,bättre att chansspika då.

Bertil
0

Bra continue!!!

mvh
Bertil

continue
0

#3 #21

Bra Bertil!!

brutalaccent
0

Lars M #29: Fel av mig, skall vara på Klampenborgs bana, givetvis. den är däremot 800m. -:)

Rickard007
0

Jag har ej sett loppet, förvånad att 911L vann.

Nijo
0

nja,,, var bästa hästen, men det var ju lite tur att han hamnade andra utvänigt från spår 11.

On way laday såg absolut inte bra ut aktionsmässig, kämpade bra men fick det inte att fungera.

tror ändå att bästa hästen vann.

Rickard007
0

Okej… såg som sagt inte loppet..

Bertil
0

Ren röta att jag prickade in 911L….någon annan borde ha vunnit

mvh
Bertil

Rickard007
0

Haha, ödmjukt sagt. Ja jag tycker On Way skulle ha vunnit!