Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 709 ggr
Bertil
0

V75-3 Kalmar 9/1/10

Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling. Auto **1640:
**1 Tunk Nafets - Widegren D 50014 12,3a
2 Witness to History* - Jansson T 26350 11,5a
3 Copper Beech* - Lugauer C 41302 11,2a
4 Super Light - Westholm J 51132 10,8a
5 Bambino Banker - Svensson E 35121 11,8a
6 Tom Raider - Nilsson O 02404 12,1a
7 Narval d'Ecajeul* - Takter J 00044 11,7a
8 Korvet Klintholm* - STRUKEN
9 Conrads Epilog - Untersteiner J 04031 12,0a
10 Stargirl - Haugstad K 5d302 11,7a
11 Star Running - Uhrberg T 26232 11,9a
12 Harmonic Silvio - Goop B 40106 11,4a

Bertil
0

Avvakta banförhållanden innan ni spikar Copper Beech. Krävs det tofflor runt om, så är han betydligt kallare enligt Conrad Lugauer.

Super Light är på G och beroende på ovanstående, så är han ett givet garneringsstreck liksom Bambino Banker.

mvh
Bertil

Bertil
0

8 Korvet Klintholm* - STRUKEN

freddiv
0

Kan Bambino Banker snuva Copper Beech på ledningen? eller är det helt kört?!? Jag vet inte :P

Bubblare: Tunk Nafets

skauning
0

Söker ni en riktig "bubblare"…..12 HARMONIC SILVIO…..5%.  Unge herr Goop har jag "feeling" att han kan "dra upp fjädern på". Motståndet ser klent ut eller????

freddiv
0

#4 har också tänkt på den kusen, Goop ser helt klart intressant ut, och han vinner alltid med såna hästar när han är bortglömd.

Bertil
0

Spara pengarna och skippa Harmonic Silvio är mitt råd i all välmening ;-). Den går bäst utan skor och är ingen spurtraket och måste runda alla på kort distans… hur många fler argument behöver ni ;-)

mvh
Bertil

freddiv
0

haha #6 , man blir sån när man inte vill spika en 80% som Cooper beech. Men man får oftast fel..

skauning
0

Bertil…kolla in lopparkivet, där hittar du ett antal visslande avslutningar med H.S.Cool

Bertil
0

Avslutningarna har större värde ifall de kan sättas i samband med seger… förra året vann han endast ett lopp…Jag hävdar att hästen är slut ;-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

hejja Bertil. jag är med dig.

däremot tror jag att Stefan Knut kommer att få rygg eldaren och då blir det ett bra platslir skulle jag tro.

Bertil
0

Man måste ju ta ställning ;-)… men jag menar inte att göra ned andras tips… det är trevligt att det skrivs och tycks i trådarna :-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

ja verkligen. det var ett tag sedan vi har lite "prat" här på TiF. -;)

Meangreen
0

Tänker spika Copper Beech om banan tillåter barfota fram annars

spikar jag Superlight !

brutalaccent
0

det pratas om att stryka Copper Beech utifall att Conrad måste köra med skor.

freddiv
0

Enligt travet nu på tv4 kl 11:15 så ska det gå att köra med valfri balans på Kalmar, Spikförslag: Cooper Beech då?

skauning
0

Bertil !!

Cool Såg du HS avslutning??……Han verkar vara vid liv iallafallSkrattande

brutalaccent
0

#16 - ja, man han till och med bli lite orolig för att Copper B inte skulle orka ända in i mål. men linjen räddade honom idag.

freddiv
0

Cooper Beech är en riktig skithäst egentligen.. så där lätt ska man inte vika sig :P

brutalaccent
0

nej, men han verkar ha två förmågor som går lite emot varandra. han ÄR startsnabb med bör få lopp på rulle och anfalla bakifrån.

freddiv
0

ja, viker sig för lätt, det går inte mot tuffare motstånd. Tänk om han haft Triton eller Commander utvändigt, de hade ju malt ner hästen..

Bertil
0

snick snack… jag sade inget om vilken plats HS skulle hamna på. Däremot var jag inne på att ni skulle spara pengar om ni lät bli att strecka… vilket ni bör ha gjort ;-)

Tvåa eller åtta, spelar ingen roll… ingen av dessa placeringar ger loppvinst ;-)

mvh
Bertil