V75-7 Bergsåker 16/1-10
Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling. 2140:
1 Einar Celeber - Kihlström Ö 46301 14,4
2 Touch the Diamond* - Lindberg L 02026 14,3
3 Udon Håleryd - Forslin G d0406 13,5
4 Västerbo World - Jansson T 07411 14,6
5 Iffy - Westerholm N 43003 14,4
6 Blue Canyon - Rondina-Bisi S 01004 15,4
7 Staro Cold Carat - Bergh R dd0k3 13,8
8 Egola Boy - Samuelsson O 26240 15,2
9 Breezy Broline - Sjöström D 00552 13,6
10 Junction - Karlstedt T 24001 14,2
11 Feelfine Victory - Tillman J 0k300 14,7
12 Caddie Comet - Ohlsson U 22111 14,7
Jag har feeling för att Einar Celeber spetsar runt om här? Har iofs inte så stor koll ifall det finns startsnabba utvändigt, men på förhand ser det lovande ut..
Svar till freddiv: nr.7-8 kan öppna riktigt bra. Om de sen vill behålla ledningen är en annan fråga.
Själv tror jag man "låser" loppet på hästarna 1,4,7,10,12
ja Egola Boy vet jag kan öppna snabbt, men frågan är om det inte blir lite solfjädereffekt och att dessa hästar får för många hästar på insidan..

Min första tanke är att man ska passa Staro Gold Carat som robert var mkt uppåt på senast.. Återigen Robert Bergh.. hmm.. kan bli en bra dag för hans del.

ja, han brukar alltid vinna några lopp när det nalkas Bergsåker. men tycker att han har förvånandsvärt svårt att få dit en seger på V7 under 2009. kanske är hans år i år?!
spets i denna typen avlopp betyder ju otroligt mkt. borde ju stå mellan 1 Einar Celeber (dock rätt så långklivad, osäkert kort ändå) och 7 Staro Cold Carat (galopperat bort rätt såmk pengar i karriären)
det blir svårt de här. Junction gick bra senast men vinner ju inte ihjäl sig. dock fron formstall.
hästarna 3, 4, 11, 12 är alla nya i Silver och torde vara chanslösa på seger.
vilket lämnar mig 3 möjliga vinnare. Einar Celeber, Staro Cold Carat och Junction.
så där gott folk, spara på strecken eller spika någon av dessa.

Joo… Örjan upp på Einar nu också. Kanske är klar? Junction har ju Tommy upp nu som börjat året strålande. Men från bakspår måste det klaffa. Nja, antingen spikar jag nog SCR eller tvåhästars med Einar. Kan nog chansa att gå kort här.

"5 Tycker dock att nr 12 Caddie Comet har sett ut som en stjärna vid sina vinster. Men från 12:e måste det klaffa.. Blir det högt tempo så kanske.. Ser ju ut att kunna bli lite körning till en början, där jag tror att Staro Cold Carat körs för spets. Sen hur lång tid det tar innan han sitter där är jag osäker på men med tanke på att de invändiga vill ha en bra rygg (förutom Einar då som jag dock inte ser i spetsstriden).

miss av mig.. trodde det var autostart.. då hamnar nog inte einar alltför pyrt till trots allt.

Staro COld Carat blir nog min andra spik denna vecka på ett rakt system.

Trolig spik för min del med.. fick punktering senast men höll trots det bra till en 3:e plats. Inte favorit heller.

10 Kommer nog gå upp minst 10 % till imorrn….
Känns som den kommer bli lite skrik bland de 3…
Einar undra fall den inte fick för snabba pengar på sig.
Caddie enhäst som gåt spikrakt upp och spår 12 imorrn.
Antingen står man där med dumstruten eller är helgonförklarad ;)
Staro verkar ha börjat spela pajas och från stallet är man osäker på huruvida man vågar ladda eller ej… jag "feg-väljer" Einar Celeber, men streckar alla på mitt eget system.
mvh
Bertil
feg-val är inte alltid felval ;-)
…meeen Caddie Comet gjorde det riktigt bra trots att han åkt upp två klasser!!!!
mvh
Bertil

verkligen, men sanningen håller sig.
debutanter i Silver vinner INTE. avstod streck på honom, vilket visade sig vara rätt.
du menar att statistiken håller i sig… den är ju inte alltid med nödvändighet sann ;-)
mvh o trevlig kväll på dig brutalen…och övriga
Bertil

sanning/statistik ibland rätt så lika. -;)
men under hela förra året vann inte en enda debutant i silver. så man kanske kan kalla det för en Sanning. -:)
men snart får jag äta upp det. *peppar, peppar*