DD Bergsåker 5/1-06
Luxury Ås tillhör de bästa i förra årets duktiga femårskull, de har ju alla nu fyllt sex år. Luxury Ås har inte startat sedan i augusti så han kan vara lite ringrostig och han avslutade inte på bästa sätt innan vilan. Svante Båths duktiga hingst efter Pine Chip har annars överlägsen kapacitet, minns att han som 4-åring vann över både Dumle Loss och Tunk Nafets och vann E3-finalen som 3-åring. Ringrostigheten gör att vi garderar med en som har visat färsk och bra form, Shogun Wind. I DD2 så ska bara King Apanage vinna, han vann ju Breeder's Crown-Expressen strax innan vilan. Nu har han ett lopp i kroppen och då fungerade han inte och läget är inte roligt så vi garderar. 6 Squeez Box visade färsk form när han var bra bakom Slowstarter G näst senast på V75, men det är ingen hjälte. Staro Unplugged har ju lämnat Roger Walmann och återfinns nu hos amatören Marcus Öhman på Bergsåker. Det verkar som han har fått bra fart på honom igen, kapacitet finns och han är underskattad. Le Garcon Soleil fungerar bara på hemmaplan och knappast det. Nu är det hemmaplan för Lasse Lindberg 5-åring och nu ska vi passa honom trotts spåret.
DD1: 5 Luxury Ås, 7 Shogun Wind DD2: 10 King Apanage, 6 Squeeze Box, 9 Staro Unplugged, 12 Le Garcon Soleil
Jag tycker att det finns motbud till dina tips i avd. 1 och jag dubblar din insats. Generellt så passar jag Lasse i båda avdelningarna och han är verkligen inte chanslös även om det är sällan han tar hem dubbeln numera. Om Ulf Eriksson prickar starten i DD1 så sitter 1.Saddle Brook i ledning i första sväng och då vill det till att favoriterna utanför är travsugna.
I DD2 tycker jag att Thomas har en poäng med 9.Staro Unplugged, men sååå många streck har jag inte råd med.
DD1: 5.Luxury Ås, 7.Shogun Wind; 1.Saddle Brook; 2.Alex Broline
DD2: 6.Squeeze Box, 10.King Apanage, 7. Love Forever; 12.Garcon Soleil
Givetvis kan man göra olika reduceringar av detta system, men riksen för att man hamnar mellan stolarna är inte rolig.
mvh
Bertil

DD1:7
DD2:4,5,6,7,8
Hej på er !!
Mitt spel idag:
Sys.1 DD1: 7 DD2: 6
Sys.2 DD1: 7 DD2:12
Sys.3 DD1: 5 DD2: 10,12
Det är mitt förslag idag!
Hoppas någon sitter!!

Gratiis till alla som satte dubbeln idag. Lasse Lindberg var namnet för dagen. Båda dubbelloppen och 4 inom V65. Imponerande!
DD1: 5 Luxury Ås DD2: 12 Le Garcon Soleil
DD-odds 13,93
På norrlandsbanorna regerar norrlandskuskarna så här års!
Lasse är en hjärtkusk hos mig och jag gäds mer med honom än en liten egenförlust på DD :-)
mvh
Bertil
Å grattis till er som "vinstade" på tipsen.
mvh
bertil
Å tack Bertil, förr eller senare så kommer dina DD raden att betala tillbak sig, det vet vi. Grattis Roger, vilket flyt du har nu!!