Oj kanske ska skriva vad jag tycker:
jag tyckte det var ett bra beslut han vann ju med hela 57% tror jag det var

finns ju ingen annan. kanske att Hot Shot Knick skulle ha vart nominerad iaf.
Bra, men dessa borde vart nominerade enligt mig:
Going Kronos Thai Tanic* Hot Shot Knick Gigant Neo
Nu tror jag på denna tävling igen. Going Kronos var den enda tänkbara vinnaren. Jag menar att detta är nog Sveriges nästa världsstjärna och en mycket värdig arvtagare till Viking Kronos.
Helt rätt om ni frågar mig…:-)
Men visst fanns det en gammal sträng i detta ämne…
mvh
Bertil
#5, Ja, men den är arkiverad ;)
Inga strängar är arkiverade!
#7, Nej, såklart dom inte är. Men menade att den låg långt ner i den tunga högen av papper ;)

Helt rätt val enlig mig!
Rickard, bäste vän…arkiv är bara till för er yngre….vi andra finns ändå ;-))
mvh
Mr Teufel
#10, Haha ;)

Det var rätt!
Sedan kan man ju fråga sig vad mer Järvsöfaks kan göra, han är obesegrad och går världsrekord. Men samtidigt är hans världsrekord ett "nordiskt rekord", medans Goings 2 verkligen är "riktiga" världsrekord!

om svesnka folket hade fått bestämma så hade det ju blivit Järvsöfaks å jag undrar då vad fan svenska folket tänkte på?

Alla som röstar, alltså svenska folket, vet inte vad Going Kronos är för någonting. (han syns inte lika mycket i media och är inte lika omtyckt som Faksen som bara vinner och vinner och gjort det i 9 år). Men Going är ett fenomen! Det kan man väl säga om Järvsöfaks också i för sig, men de prestationer Going gjorde under 2006, det finns inte ord!
Visst är Faksen också ett fenomen och som norrlänning så vurmar jag ju lite för kallbloden…MEN konkurrensen som Going har att fightas emot går ju inte att jämföra.
Splitta priset: Årets Varmblod och Årets Kallblod
mvh
Bertil
Nu blev ju Faksen just årets kallblod, ett sådant pris finns ju redan.
Bra, det löste vi snabbt…emn Årets Varmblod återstår
mvh
Bertil

jag tycker att järvsöfaks ska vara årets häst.
nu blev han inte det, med anledning att Going kronos var bättre och förtjänade det mer.
sorglig dag för travet om Going kronos inte vunnit.
Sant så sant.

# 19
Anledningen till att inte Faksen blev årets häst var väl att omröstningen ändrats? Folkets häst är han i alla fall fortfarande. Han kan ju inte göra så mycket mer än att vinna allt…
Men jag håller förstås med om att Going hade en outstanding säsong 2006
visst var järvsöfaks bra, men han fick ju pris som bästa kallblod och det är lite dumt att j'ämföra det med varmblod tycker jag.
som upplevelse var Going Kronos mycket större att få se, bland annat på grund av att man redan sett järvsöfaks vinna allt.
Omröstningen gäller "Årets häst" Järvsöfaks har ju varit lika duktig alla år. Going Kronos är utan konkurrens årets häst, och vi kommer att få se honom som en världsstjärna mycket snart om han får vara frisk.
Håller med Tomas.