Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 309 ggr
Bertil
0

V64-1 Solvalla 23/1/07

Lopp 3. V64-1. Tvilling. Auto. **1640:
**1 Pinekiller - Adielsson E 40600 13,2a
2 Super Qui - Skoglund J 0d144 13,5a
3 Days of Glory - Karlsson J 05012 12,7a
4 Born to Dance - Kihlström Ö 11331 14,7a
5 Star Running - STRUKEN
6 Hush Money - Karlsson J B 36046 12,7a
7 Jojo Orly - Goop B 60k31 12,3a
8 Chogo - Malmqvist R 65512 12,6a
9 First Tilly - Kontio J 30062 14,1a
10 Hercules Laser - STRUKEN
11 Augusta Bell - Lennartsson P 03304 13,1a
12 Schejken Bill - Jussila K P 53031 12,7a

Rickard007
0

Ett 1640 lopp där spets kan vara värdefull, men vem hittar dit?
Inte kan väl Born to Dance spetsa här med?

ZenoX
0

jag tror att Born To Dance kommer att vinna detta lopp oavsett vad som händer

brutalaccent
0

även fast han inte spetsar så är han tillräkligt snabb ut för att sitta i täten efter 500 meter o dämpa tempot. vem skall sätta upp tempot utvändigt om honom?? Hercules Lasersom sitter i i bakspår?! kanske, men jag tror inte det spelar någon roll över 1640. detta borde BTD skratta hem.

Rickard007
0

Ja möjligt, beror på vem som tar spets och om denne vill släppa.

ZenoX
0

1 Pinekiller kan den ta ledningen då tror jag inte att erik vill släppa men det beror på vad örjan gör

Bertil
0

BTD har jag som spik i nuläget…vistt finns det hot, men jag behöver även streckutrymme…funderar på att inte reducera systemet denna gång

mvh
Bertil

Nijo
0

BTD är tveksamt om den kommer med på system,,, lär bli kraftigt överspelad pga bluffloppet senast och Örjan når ALDRIG spets här.

Spets tar super qui, days of glory eller hush money beroende på hur hårt dem laddas.

Super Qui och Hush money är heta vinstbud, liksom Hercules laser och first tilly, Chogo kan väl aldig räknas bort heller mot detta motståndet.

Rickard007
0

#7, Ingen mer? ;)

Nijo
0

om man ska knäcka en stor favorit så måste man fanemaj se till och vara säker på att plocka med den rysaren som ska plocka ner han med, annars är ju allt skitsamma^^

har bara 1000kr i spelkapital så helgardering blir det nog inte eftersom den sitter nog i avd2. :)

Rickard007
0

#9, Okej, oj bara 1000 jag har 0:-

Bertil
0

5 Star Running - STRUKEN

ThomasH
0

Är böjd att hålla med Nijo, Tycker att Born to Dance är lite överspelad. Han behöver ju ett riktigt "Örjan-lopp" för att vinna. Min förstahäst är Super Qui men streckar även Hush Money, som ju brukar vara som bäst under vintern, och vinter har vi ju nu.

Rickard007
0

En litet utropstecken!!!! Chogo blir nedstruken ett spår nu oxå.

Nijo
0

spår 7 elr 8 känns lite som skitsamma,,, men det är en mycket bra häst som ska räknas.

Vill dock höja ett finger för victory tillys brossa, First tilly som gjorde ett bra lopp senast efter uppehåll. Ganska komplett häst som helt klart kan vinna detta, säkert den häst med högst kapacitet. Tror dock inte distansen gynnar riktigt.

Hush money är mycket startsnabb och kommer laddas hårt för ledningen, svårslagen där och han har besegrat bättre motstånd än detta.

Rickard007
0

Nae, inte för mig iaf.

Bertil
0

10 Hercules Laser - STRUKEN

Rickard007
0

Synd, för vi ville ju att den skulle torska igen till Nijos förtvivlan.

brutalaccent
0

hehe. för alla som inte verkar ta BTD på allvar. nu skall det väl vara bevisat att det inte bara behövs en örjan körning med denna häst för att han skall vinna. han var ju faktist riktigt bra och helt överlägsen i detta lopp.

Rickard007
0

Sant.

Nijo
0

äh? vad menar du? överta ledningen lugnt och sedan dirigera loppet som tidigare? Ingen som synade favoriten och varje jävel fattade väl att han skulle vinna om ledningen!

detta loppet visade inte ett skit om BTD!

Rickard007
0

Som avnligt är hästen kass när Nijo inte trott på den.

ThomasH
0

För första gången någonsin så håller jag med Micke Nybrink, f-n vad trist när alla släpper favoriten till spets och sedan bara kör för 2:a platsen. Tycker nog att Karlsson J B skulle ha provat att försvara spetsen.

mvh/Thomas

Rickard007
0

MM visst är det tråkigt. Men man vet ju at´t den chansen är ganska stor.

Nijo
0

Richard, snacka inte skit!

jag har absolut inte sagt att BTD var dålig, men jag påstår att han vann pliktskyldigt med ett perfekt lopp.

Stallet till hush money går ut och säger att dem laddar för ledningen, ska köra barfota, hästen känns mycket bra, ska ha vinstchans osv osv,,,,sedan släpper kusken ledningen!!! fruktansvärt dålig stil.

brutalaccent
0

kusken ser väl att han har bättre chans att "kanske" få lucka på upploppet. fanns ju ändå några hästar som skall vara kapabla att sätta upp lite tempo utanför ledaren.

inget ont om BTD detta lopp. öppnade ändå 1.11,0 första 500 innan han vart i spets och varvet malde han på i 13,8 tempo för att landa på en rekordsänkning av sitt sprinterrekord på nästan en sekund. enligt mig fanns det ingen anna häst i detta lopp.

det var skrattmatch hela vägen till vinnarcirkeln för BTD.

Nijo
0

BTD stod inte för öppningen eftersom han kördes inte särskilt hårt i starten, Hush money stod för 1.11 öppningen. Noga att veta vem som gjorde vad i loppet.

First Tilly som kanske var främsta utmanare var ju tydligen väldigt sjuk, chogo galopperade som också var en utmanare, en pliktskyldig seger och jag tror knappast BTD vunnit från dödens.

En kusk som lägger sig i vinnarhåletoch samtidigt tror att han ska få en lucka och vinna loppet är en väldigt dålig kusk, JB Karlsson körde om allt förutom vinst.

Rickard007
0

Det är du Nicklas Ivarsson som ska sluta snacka skit.

Bertil
0

Jag ber om ursäkt för att mitt tips att spela BTD, verkligen!

mvh
Bertil

Nijo
0

jaha,  richard! du påstår att jag har sagt att BTD var dålig vilket jag inte har och det finns det ingen bevis för. Är inte det att snacka skit då??

Hitta inte på saker som jag inte sagt, mycket lågt!

BTD var inte dålig, men vann pliktskyldigt då ingen försökte att syna favoriten.

Rickard007
0

Diskuterar inte, det blir för hård samtalston. Förstår du inte det att du måste tagga ner lite?

Nijo
0

nu går du i försvar när du insett ditt misstag, erkänn istället påg.

Rickard007
0

Vad ska jag erkänna ?

ZenoX
0

du är ju så jävla sur Nijo för att du spikade Hush Money du behöver inte hålla på och hacka på andra då eller? håll det för dig själv istället

Nijo
0

jaha? det har inte med saken att göra, jag spikade hush money på 1 av 3 system, men det är ju knappast det som är problemet här.

ska jag anklaga dig för att ha sagt en massa saker som du inte har, zenox? tror nog du blir sur då också!

vem har jag hackat på? mer än richard för att han skriver felaktiga saker?

allt jag begär är en ursäkt!

ZenoX
0
Rickard007
0

Isf skulle jag begära 1 miljon av dig Nijo.

Rickard007
0

Ursäkter asså.