V75-3 Jägersro 27/1/07
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto. **1640:
**1 Sundance Clover* - Lugauer C 56132 12,1a
2 Beardmore* - Günther P 60020 12,1a
3 Lukas Lupin* - Untersteiner P 16012 10,9a
4 Skogans Joker - Takter J 03131 11,6a
5 Anelka - Juul S 14306 12,2a
6 Ima Super Crown - Forsgren L 33520 12,9a
7 Harpos King of Pop - Nordström P50131 12,7a
8 Blue Chip Star* - Adielsson E 02012 12,5a
9 Robinson Starlight - Goop B 15002 11,7a
10 Born at Last - Sjunnesson J 30413 12,9a
11 Home Blåbjerg - Uhrberg T 20030 11,3a
12 Ingrid Palema - Svanstedt Å 31211 12,0a
Intressant lopp:
1 Sundance clover* tar väl ledningen här eller ? så jag tycker då att han ska räknas på kort distans.
3 Lukas Lupin tycker jag också ska med här
4 Skogans joker gjorde en riktigt bra comeback senast efter att vunnit utvändigt om ledaren ( DERRICK DI JESOLO* )
ska vi nämna nån från bakspår tycker jag att 12 Ingrid Palema har störst chans bland dom
Tack ZenoX för dina tips…jag adderar en varning för Blue Chip Star som kan komma till trots läget. Formen är i antågande och vinklad vinge bör gynna denne herre.
mvh
Bertil
ja vaför inte
Det är risk för att Born At Last blir bortglömd och vår vän Thomas kommer att påminna oss till öronen vissnar är jag rädd ;-)))
- OCH jag tror att han har rätt, eftersom BAL börjar komma igång så smått nu!!
mvh
Bertil
Någon som har info om jänkaren Beardmore??? dem har ju en förmåga att vara mycket startsnabba och det är oftast de främsta egenskaperna.
Möjligt att det blir hård körning mellan 1,2,3 här och isåfall vinner SKogans Joker, troligen bästa hästen och han kan säkert göra mycket på egen hand här. Bra chans!
Ima SUper Crown kommer jag annars fortsätta varna för, såg mycket fin ut senast tills galoppen kom, kan mycket väl vinna om det klaffar lite med positioner och tempo.
Blue chip star, debut i guld oh spår 8 på kort distans+var dålig senast när han vek sig från ledningen,,,,,tror jag inget på, Born at last tycker jag är väldigt ojämn, var kass senast vill jag säga och då avstår jag. (mycket kapable häst annars)
Håller fullständigt med Nijo angående Blué Chip Star spår 8 och gulddebut. Nej inte en chans.
Lukas trodde jag på tills, jag såg kusken.
Sundace Clover är väl förstahandsvalet nu istället.
Men beror ju på hur snabb jänkaren är och om den vill ha spets.
Då vinner Ingrid Palema om hård körning.
Edit:Glömde nästan **Skogans Joker.
1,4,12 - heltäckt ;)**
japp rickard kommer nog köra som dig 1,4,12 fast jag kommer nog att ha med lukas också

Ima super crown vinner enkelt
hehe, fast jag tror du har fel Nea så kommer jag att hålla på ditt tips:)
Lukas Lupin blir väl förstahäst här, härdad i guld, mycket startsnabb, bra spår och kort distans. Verkar upplagt för seger. Sundance clover är trots allt ny i guld och kan nog nte försvara spets/vill inte?
Känns väl som omgångens bästa lås om man inte vill spika,lukas lupin+skogans joker borde man känna sig myket säker på.
(((pass upp för Ima super crown!!!!)))

#9 det tipset är från hjärtat inte från hjärnan så
Men man skall väl tippa för att hästen ska vinna eller? Även om du vill att hästen ska vinna så går dte inte alltid.

det har funkat för mig jag vet aldrig vilka som ska vinna
Okej, funderat på att sluta tippa då ?
Lukas Lupin* är nu ute på rätt distans och har spetsläge, men jag gillar inte hästen, dock måste jag motvilligt erkänna att han blir första häst i loppet. Det som oroar är ju att Korpen just nu inte verkar ha form på stallet. Ingrid Palema har toppform och ska inte glömmas bort trotts läget
Härligt Thomas att du tror lite på Ingrid!
streckade faktiskt ingrid palema på 7 hästar på enna system, mot mina principer men motståndet är inte så hårt och det kan bli tempo på det, med mycket tur så kanske.
Sundance clover streckad på 30% nu, inte lite överstreckad? debut i guld? och får sedan svårt att hålla spets mot Lukas Lupin, lär blir hård öppning om han mot förmodan lyckas behålla ledningen.
#16, Nae, 30% är ganska lagom tycker jag. Hmm som du själv säger kan bli körning. I gapet på Ingrid!