V75-7 Jägersro 27/1/07
Lopp 10. **V75-7. DD-2. Tvilling.
****2640:
**1 Maximal Value - STRUKEN
2 Remy Detain - Laursen J 431k0 13,6
3 Sommelier - Takter J 31171 15,8
4 Kings Blondie - Nilsson M 32111 16,4
5 Estragon Dag - Untersteiner P 30423 15,4
6 Baron Rols - Uhrberg T 12100 14,4
7 Tuff Du Mä - Andersson P 00340 15,3
8 Technician - Andersson A 30412 15,2
9 Royal Snix - Adielsson E d0103 15,6
10 Lovebite - Svensson C 05314 13,7
11 King Iran - Svensson J 740k3 14,9
12 Hurricane Line* - Goop B 2d1d1 15,1

Oj! Verkligen ett lopp med högklass!
Baron Rols visslar till spets eller?
Baron rols galopp senast men gick rätt bra ändå tyckte jag
3 Sommelier var bra senast på jägersro som absolut ska räknas här
12 Hurricane Line var också ruskigt bra senast

Varningsflagg på Lähdekorpis hästar som tävlat ojämnt och många har underpresterat den senaste veckan!
Baron Rols galopperade senast i ledningen av ren friskhet, när Björn skulle lätta på tömmarna 800 kvar slog han ihop av ren iver.
Hurricane Line var som sagt riktigt grym senast och distansen är en fördel för honom.
Jag har svårt att inte plocka med Kings Blondie …..har man näsa för att sätta nosen först, så har man otfast nära till en stjärna på bläsen från mig
mvh
Bertil
ah det har du rätt i Kings Blondie måste med här också
Ni har glömt vinnaren, Royal Snix, möjlig spik.
Barons Rols går bäst över kort distans och behöver lopp i kroppen, Hurricane Line har dåligt spår, Sommalier står hårt inne i loppet, startade tex 20m framför hurricane line senast de mötes och var 50m efter i mål?
Royal Snix är en häst som kommer gå väldigt långt och 2640m måste passa perfekt för han.
#8, Jo han spurtade ju febrilt senast. Undra hur upplägget blir denna gång. Dock svårt och se att den besegrar Baronen!
Baronen har otur och galopperar :)
nah, men detta är bara hans andra start och sådant brukar sätta sig i benen över 2640m, Kari brukar inte direkt träna dem i form, utan han startar dem igång istället. Tror det blir ett mycket segt uplopp för baronen, och då kommer Royal snix flygande, eller bara gå förbi från dödens?
Möjligt resonemang, men håller ändå Baronen som 1:a.
Men som sagt om hästen har otur så ;)

Baronen går minst lika bra på medel som kort, hans 13.4/2140 på en kladdig bana med 09 öppning och 13 första varvet var grym. Men han lär ju inte ha den formen nu, har nog inte gått några längre distanser på senaste tiden så det är lite frågetecken kring det.
Jag tror inte att Royal Snix kommer att vara med i det här loppet så mycket så jag kommer att ta bort den
jaha, vad utgår du från då? har ett bra spår och det är stor chans till felfri avgång,,,tror knappast royal snix galopperar i detta loppet. Framförallt pga det är längre distans och då minskar risken till galopp för hästar som är osäkra på att växla tempo(behövs inte i lika stor grad)
#12, Visst lite formfrågetecken, men det är ju andra sidan lägesfrågetecken på Royal Snix.
kan man säga för Baronen också, nästan alla hans starter har varit i auto med bil, inte alls säkert att han reder ut voltstart och springspår, används inte springspår rätt så är det troligen det sämsta spåret man kan ha.
Om baronen har ledningen elr ej är ringet jag bryr mig om direkt eftersom han går bakifrån med, men 2640m är lång distans och han har bara 1 lopp i kroppen efter lång vila, mycket frågetecken kring det.
Exakt Rickard bra sagt
#16, Okej, jag visste inte att han gick lika bra bakifrån med. Isåfall kan det bli lite taktik körning mellan Uhrberg och Adielsson!
Jag anser att Royal snix fick det nästa bästa spåret han kunde få eftersom nu sitter han i andraspår direkt, är i vanliga fall dålig ut och kommer illa till, nu lär han sitta hyfsta bra till och kan sitta där bak om det blir tempo för att sedan spurta, annars går erik fram till dödens och sätter upp tempo.
frågetecken för läget med Royal Snix är helt fel tycker jag, sitter bättre till än Hurricane Line.
Baron Rols vann de flesta av sina lopp i början från just bakifrån där han flög fram i sista kurvan, även avgjort i enkel stil från dödens. Baron Rols besitter alla egenskaper en häst ska ha tycker jag, därav är jag inte orolig för om han missar spets, problemet är att han troligen inte har något tempo i kroppen, särskilt inte för 2640m.
Så Nijo, håller jag med dig igen. Royal Snix är nu ute på rätt distans och denna gång får han Erik i jollen, en möjlig spik
Okej, ser ut att bli detta låset - 6,9,12.
1 Maximal Value - STRUKEN
Nr 9 Royal Snix är defenitivt en tänkbar spik, gillar lång distans och oavsett position är han med på linjen. Att 12 Hurricane Line skall vara mer än dubbelt så mycket streckad ser jag som väldigt konstigt då han har ett kasst spår och fina hästar på start(läs Baron Rols) samt Royal innanför sig…. Jag spikar Erik denna gång,
Uhrberg var positiv till Baron Rols och trots att distansen är ett litet minus så trodde han att loppet stod mellan Baronen och Hurricane Line, intressant.
faktiskt längesedan man såg gooparna så optimistiska som dem är inför starten med Hurricane line nu, dem är lite som walmann, ständigt hemlighetsfulla och ligger lågt med sina chanser i vanliga fall. Men när dem väl tror på sina hästar så vinner dem lätt.
Hmm efter flera dagars fundering håller jag nog Hurricane 1:a, prestationen sist var bra alltså. Nu är jag lite velig men..
Royal Snix blir min spik, han går felfritt från bakspår och då vinner han tämligen enkelt
#26, Hmm visst har han vinstchans, men enkelt? Nae målfoto isåfall =)