Jokersystemet - krångligt att komma igång!
Jag har precis skaffat Jokersystemet, men har klara problem att få det och fungera genom min brandvägg F-Secure.
Thomas har du brandvägg när du kör Jokersystemet ?
Jag har följt instruktionerna och givit JOKERSWI.EXE och JOKERUPG.EXE tillåtelse att köra genom brandväggen (precis som jag gjort för andra program med liknande krav). Jokersystemet vill inte i alla fall utan bara hänger (timglaset på hela tiden) efter att jag klickar på telefonen för att uppdatera listorna.
Jag vill inte bli tvingad att köra helt utan brandvägg pga Jokersystemet. Alla andra program accepterar att bli släppta genom på det sätt jag konfigurerat. Kommer nu ihåg varför jag gav upp på Jokersystemet förra året. Det är mycket krångligt om man har någonting som inte exakt matchar deras simpla grundinställning.
Idag finns det väl knappast någon som kör helt öppet via bredband utan brandvägg med alla trojaner etc som riskfaktor.
Så om jag inte får igång det tillfredställande så dumpar jag sk-ten och kör för hand med mitt eget reduceringssystem om än mycket enklare. Synd bara på onödigt investerade pengar i Jokersystemet. Kunde ha räckt till några veckor i bolagsspelet istället. Kan inte heller påstå att deras dokumentation är mycket att hänga i julgran heller inklusive supporten. De bara hänvisar till dokumentationen.
Bra att veta, jag avvaktar så länge.
mvh
Bertil
hafor, bertil
Jag har aldrig haft något problem. Sitter på ena datorn bakom en Rotor (hårvdaru brandvägg) och på den andra datorn bakom en mjukvaru barndvägg. hafor, har du kryssat i under inställningar att du sitter bakom en brandvägg? Mina inställningar säger "brandvägg proxyport 80. Har aldrig haft några problem, inte på jobbet heller som har en kraftig brandvägg.
Synd att du har problem. Är du säker på att Jokersystemet har aktiverat ditt abonnemang? Om inte, så får du bara ett timglass när du försöker uppdatera starlistor.

Ska tillägga att jag efter hjälp från en bekant lyckats komma igenom problemet. Tycker fortfarande att Jokersystemet är lite sunkit i sitt gränssnitt och att man inte har bättre felrapportering i systemet. Det är väldigt svagt att skylla på anti-virusprogram och brandväggar. Andra program jag har som accessar Internet har jag INTE haft samma problem med som Joker.
Hur som haver visade det sig att jag var tvungen att avinstallera en funktion som kallas "Föräldraövervakning (kallat F-Secure Web Filter)" från min Säkerhetsverktyg F-Secure. Det skapade en konflikt trots att den inte var aktiv. Mycket märkligt kan man konstatera. Jag är övertygad om att de har ett riktigt hack när det gäller att hämta data över internet. Ingen annan produkt jag använt har sådana restriktioner som Joker. Det värsta anser jag dock att programmet bara hänger utan att ge ett felmeddelande. Mycket svagt.
Nåja, man har ju ett val att göra. Får hoppas att det är bättre på att ranka hästar och ge reducerade system med kvalitet istället. Det borde de ju i alla fall vara bra på.
Jag är dock alltid kritisk till leverantörer som alltid skyller på andra produkter, bara för att de inte vill lägga ner tid och investeringar på att uppgradera sin datahämtning till moderna gränssnitt.
Kan inte uttala mig om dåligt gränssnitt eller ej. En viktig funktion som dock tyder på att "hacket" att inte bara hämta startlistor med också att lämna in raden via ATG.se inte är det bästa. Du måste hämta den "gamla kupongen" på ATG.se och du måste ta bort lösenordet för att spela (en funktion som finns på ATG.se). Jokersystemet har inte lyckats anpassa sig till ATG.se nya online layout.
Men, i övigt tycker jag funktionerna att kunna välja alla möjliga olika typer för reducering är kanonbra.

#3 Tack för dina tips Thomas. Om man köper Jokersystemet med kort så kan man börja använda systemet så snart man laddat ner och installerat det. Man får sin användarkod i kvittot vid köpdialogen.
Rutan att fylla i om man istter bakom en brandvägg är enbart använd vid det tillfälle man ska hämta sin nyckel. När det väl är gjort används inte denna markering (har fått detta bekräftat från support.guiden.se). Tydligen så sitter jag med en brandväggsprodukt som har en konflikt med Jokersystemet (se förra inlägget).
Jag har redan adderat JOKERSWI.EXE i brandväggen med tillåtelse att komma åt Internet.
Ok, jag ska sluta spy på Jokerssystmet nu när jag trots allt fått igång det ;-) Ska fokusera på hästarna istället :-)))
Hej
Jokersystemet och brandväggar:
F-Secure har erkänt en bugg i sitt säkerhetsprogram från 2005 (även uppgraderingar) där föräldrarkontrollen ingår och som orsakar att inte det fungerar att hämta in startlistor i Jokersystemet. Det har vi fått bekräftat av F-secures svenska supportavdelning och att de skall komma med en uppdatering.
För att man skall få det att fungera med Jokersystemet måste denna föräldrarkontroll avinstalleras, hur man gör det framgår på denna länk:
http://support.f-secure.com/enu/home/supportissue/fsis2005/general_q11.shtml
Normalt räcker det att ge JOKERSWI.EXE tillåtelse i brandväggen, dock inte i detta fall, läs mer om detta under våra Vanliga frågor på vår hemsida:
http://www.guiden.se/jokersystemet.html
ATG:se:
Dessvärre finns det ingen annan lösning än den gamla spelkupongen för inlämning på atg.SE, det går helt enkelt inte med den spelkupongen på ATG.se. Vi arbetar istället på en annan, och bättre, lösning på hur man skall lämna in sina system till ATG.se.
Frågor om detta besvaras på e-post:
Travhälsningar,
Janne Pålsson
www.guiden.se
Guiden Support Jokersystemet.
Har människan varit på månen????
mvh
Bertil
Nej, det vet du väl? Allt är bara en bluff
mvh/Thomas
Jovisst, en amerikansk flagga som vajar…..luften står ju stilla på månen, det är ju allom kännt.
Jag kanske struntar i reducering. Det får inte vara för krångligt och samtidigt blir man ju hiskeligt arg ifall man har alla i ramen, men ändå inte får sju rätt.
mvh
Bertil
Men, Bertil, man kan spela så många fler hästar och har man 6 eller 5 rätt så blir det oftas fler femmor och sexor när man reducerar.
Ärligt talat Bertil, så tycker jag att du ska prova, 750 spån är väl inte oöverkomligt för dig. Personligen har jag aldrig spelat en "vanlig rad" sedan jag köpte Jokersystemet. Förstår inte hur jag kunde överleva tidigare att att kunna reducera. Jag har aldrig missat 7 rätt när jag haft 7 rätt på "ramen". Ok, nej jag är inte betald av Jokersystemet för att göra reklam.
Visst är det priset som avskräcker, men jag sätter ut huset till försäljning och köper ett system :-))))))
Har du valt "förlängt supportavtal"?
Antar att du struntar i Guro.
mvh
Bertil
Nej, Guro ingår på något vis, jag har aldrig betalt för den. Om man numera ska göra det så tycker jag att det är en mycket bra tjänst där man överskådligt får vilka kusar som möttes sist, vilket odds min kuse hade och vilka prispengar vi pratar om. Dessutom en kort loppanalys. Supportavtalet betalar man en gång per år, det måste man tyvärr göra, utan supportavtal så kan du inte hämta hem starlistor. Supportavtalet är således bara en förtäckt årlig kostnad
mvh/Thomas
Varför uppdateras inte jokersystemets programinformation när det gäller starttid?? Just nu är klockan snart tolv på tävlingsdagen och det är ??? när det gäller första V75 start.
mvh
Bertil