Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 459 ggr
Bertil
0

V75-5 Jägersro 27/1/07

**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****2140:
**1 Iffy - Adielsson E 65d2d 16,0
2 Chakaranda D. - Sjunnesson J 0d0d2 15,9
3 Uddens Intrip - Persson F 01623 16,5
4 Livi American - Uhrberg T 24022 15,7
5 Fleur Fizz - Juul S 03037 14,5
6 Kathleen Laser - Lövgren J 41110 14,8
7 Cacao - Goop B 20203 14,0
8 Rydens Champonessa - Untersteiner P42042 16,0
9 Tango Gold - Svanstedt Å k0002 16,3
10 Bella Gigant - Alderborg R 1ddd1 14,3
**2160:
**11 Vanilla Sky - Takter J 02121 15,1

ZenoX
0

Jag tycker det ska räcka med 2 hästar här Kathleen Laser som kommer susa till spets här tror jag då tycker jag att han ska räknasoch Vanilla sky som gjort det riktigt bra det senaste

Bertil
0

Tror som dig, fast då väljer jag att spike den ene…just nu vet jag inte vem

mvh
Bertil

ZenoX
0

mhm jag tror antingen att nån av dom vinner men jag vågar inte på mig nån spik här det får bli dom två

Nijo
0

konstigt resonemang………Cacao gick bra senast som 3:a och stod då på samma tillägg som Vanilla sky, nu är hon 20m FRAMFÖR! och har springspår.

Cacao är ljusår bättre än kathleen laser, inget snack om den saken!

Annars har vi en annan kanon i form av Livi American som troligen är den häst i loppet med högst kapacitet.

Ni har rätt i 2 hästarslopp, men det är mellan Cacao och Livi American det kommer stå melan.

ZenoX
0

aha du får tro som du vill men jag tycker cacao har svårt och komma först över målinjen

Nijo
0

ähhhh, ok? skulle vilja höra ditt resonemang kring den åsikten….

Jag kommer spika Cacao här, bästa hästen med bästa förutsättningarna i loppet.

Står väldigt bra inne i loppet och jag tror knappast någon från första volten är i närheten av Cacao, möjligt livi american men den har spår 4 och får inte ledningen.

Rickard007
0

Det är ju korkat att säga något annat än att Cacao har bra chans nu eftersom den värsta konkurrenten står 20 meter bakom. Senast skiljde det inte 20 meter imål.
Dock skall även Livi Amercian passas, vem tar spets? Kathleen Laser? Isåfall kanske man behöver strecka den med. Men jag tror det kan bli spik på en mörkbrun sak!

Nijo
0

Lövgren måste ju släppa ledningen tycker jag,,,hästen står hårt inne, går bäst på kort distans och vill säkert inte ha en manglande cacao utanför sig.

Från ledningen förlorar Cacao inte detta vid sunda vätskor, från dödens eller andra utvändigt tror jag på hyfsat bra chans ändå.

ZenoX
0

Spelar roll tar tillbaka det om cacao men jag tror att Kathleen Laser kommer sitta i spets hela loppet

Rickard007
0

Vaddå tar tillbaka?

Nijo
0

En bra kusk släpper ledning till en betydligt bättre häst och jag rankar Lövgren som en bra kusk, därav tror jag att han släpper ledningen till en häst som har dubbelt så mycket pengar på sig och har varit ute i betydligt hårdare omgivning än hans egen.

Kathleen laser spetsar, släpper sedan till Cacao. Om inte tror jag inte Lövgren och hästen tar sig till mål^^  (iallafall inte bland dem främsta)

ThomasH
0

Caco är ingen  vinnare, mycket snack om den hästen, jag tror att Joakim Lövgren gör som sist, spets och slut, har ju dragit springspår igen

ZenoX
0

tack thomas att du hjälper mig lite hehe :D ty

Rickard007
0

Är på Nijos sida. Cacao vs Vanilla Sky !

Nijo
0

sist galopperade lövgren och kathleen laser från spår 6 i volt.

vinsten innan dess var det mot sämre motstånd och fick dirigera lite. *Rättelse*, Mycket sämre motstånd, hon är mycket uppanmäld i detta loppet+ute på längre distans.

Vi får se vad Lövgren säger i tidningen sen om taktiken. Vet att han rankar hästen högt men den är väl inte så här bra?

ThomasH
0

Senast på V75, vann han från springspår! Då var inte motståndet så dåligt, och om jag inte minns fel så trodde du inte ett dugg på honom då heller, Nijo

Nijo
0

Thomas, Kathleen Laser startade i lördags och galopperade, därav en "0" i hennes kolumn. det är fakta^^

Nope, trodde inte på henne då heller(var på jägersro), men den gången stod hon mot hästar i sin egen klass,,,,nu möter hon hästar som är 1 klass bättre,,,står mycket hårt inne i loppet. det lär inte heller blir något blufflopp med att minska tempot i ledningen och sedan är det inte kort distans denna gången som senast hon vann från ledningen. Alla vinster har ifs varit på kort distans.

Tror isf betydligt mer på hästar som Rydens championessa och livi american. Men jag blir förvånad om Goop och Cacao inte vinner detta på ren styrka.

ThomasH
0

Cacao vinner inte, det är bara en snackhäst som aldrig levererar. Det är Möjligt att Kathleen Laser står trångt inne i klassen, men en häst kan inte mera än bara vinna, hur bra är hon? Har vi sett botten i henne? Men visst ska hon garderas, men just Cacao kommer långt ner på min lista, tycker inte om "icke vinnare", 3 vinster på 21 starter förra året.

Rickard007
0

Skitsnack om att Cacao bara är en snackhäst.

ZenoX
0

vi behöver inte prata mer om detta lopp vinnare 6 Kathleen Laser :D

Nijo
0

ni gör som ni vill, spiken är stenklar på Cacao.

i vilket fall somhelst så tror jag KNAPPAST att kathleen laser vinner detta, rankar henne bland dem sista i loppet.

Rickard007
0

För en gångs skull håller jag med Nijo, vill dock inte plocka bort Takter!

Rickard007
0

Edit: Vanilla Sky har haft otur i spårlottningen… :)

ZenoX
0

men jag kommer inte spika Kathleen Laser kommer ha med Vanilla Sky. men jag tror att Kathleen Laser har störst chans

ThomasH
0

Kathleen Laser kommer att springa barfota bak, som vi segern näst senast.

ZenoX
0

okej tack för informationen Thomas

Nijo
0

främsta motbuden mot cacao är troligen  Rydens Champonessa och Tango gold, dem besitter hög kapacitet och verkar lite på gång nu.

Vanilla sky ska troligen gå med skor runt om, ikke bra.

Bertil
0

Kathleen Laser har jag som första rankad

och snacket om Cacao ter sig märkligt…han har bara vunnit 3 av de senaste 23 starterna och det gör honom inte till någon storfräsare…men det finns nog de som blundar för fakta…

mvh
Bertil

ZenoX
0

ah jag håller med bertil och Thomas fullständig. säger bara Kathleen Laser som kommer lunka hem detta lopp

Nijo
0

lev i er drömvärld, cacao ska ha en mycket bra segerchans och det är en mycket bättre häst än kathlees laser på alla sätt o viss.

allt är relativt till vilka hästar man möt och förutsättningar man haft tidigare, cacao har fina förutsättningar nu mot betydligt sämre motstånd. Även stallet har annonserat att det är en mycket bra segerchans.

Om ni ska leta motbud så kan jag knappast tänka mig att kathleen laser ska vinna, blir mycket förvånad om lövgren ens väljer att svara och köra i spets.

Rickard007
0

#29, "Lunkar" den hästen hem det loppet, tror jag jag slutar med trav. Om Cacao kommer fram utvändigt, så GLÖM att Kathleen kan lunka!

#30, Word!

Bertil
0

Du vänder och vrider allt till din fördel hela tiden och gör dig till döms över andras åsikter och förslag…anser du att du alltid har rätt samt privilegium att trycka ner mina och andras åsikter???

Vill du vara ensam här på TIF?

mvh
Bertil

Nijo
0

menas med det? ni får döma mina/richards förslag men vi får inte döma eran?

ganska simpelt, jag tror på 1 häst och du 1 annan bertil, därav trycker vi ner varandras tips automatiskt. Handlar inte detta forumet om att kunna hitta bra tips/vinnare lika väl som att kunna ge avslag på andra hästar?

Verkar mer som att ni tror kathleen laser ska vinna bara för att hästen ska, ingen grund elr motivering till varför ni tror på vinst eller varför andra skulle lira den mer än att ni tycker det…….

Om inte ens tränar/kusk tror på någon segerchans  ser det inte särskilt bra ut och detta från en tränare/kusk som vanligtvis är ganska optimistisk. (lövgren)

Mycket Vänliga Hälsningar /Nicklas

Bertil
0

Lugnt nijo…jag softar ett tag…

mvh
Bertil

LarsM
0

Jaha.. så Nijo har tagit fram motorsågen IGEN Fundersam… inte så ovanligt. Nijo borde vara miljonär vid det här laget som har Såååå klart för sig.

Jaja, åter till travet…. 2st kan vinna detta lopp enligt min mening. 11 Vanilla Sky eller 7 Cacao, dock har jag inte sett den där rätta gnistan i Cacao utan hävdar med bestämdhet att 11 Vanilla Sky är bästa hästen , men som vanligt avgör positioner och om Cacao blir släppt till spets så vinner väl den.

Nijo
0

vanilla sky med skor och 20m bakom,,, tror jag mindre på och är inte med på 4 hästar. Kan väl vinna då det är en bra häst men jag tycker uppgiften ser lite svår ut+översteckad+täta starter vilket är ett frågetecken. (desamma gäller Cacao)

Tango Gold är kanske fältets mest kapable häst och gick bra senast från dödens, om Svanstedt har fått igång TG bättre tills imorg så är det ett mycket tidigt bud, se upp! (3:a i oaks bland annat)

Rydens Champonessa värderar untersteiner högt med och hon krigade mot kulltoppen hela förra året, kapacitet finns helt klart för vinst.

Livi american verkar på gång igen och Uhrberg trodde på vinstchans i sin krönika, också en häst med myket fart i sig.

vad gäller att vara miljonär Lars M, det kanske jag är…. Å andra sidan är det alltid lättare att veta vilka som inte kommer att vinna mer än vilka som kommer att vinna.

Rickard007
0

Dock har Nijo ganska räätt i detta loppet, men man kan säga det på olika sätt !

Rickard007
0

Oturligt med Cacaos första galopp, hade denne fått överta hade det nog blivit vinst.
Förresten Kathlen Laser fick drömlopp, felade som oplacerad på Upploppet. Den var värdelös som jag och Nijo sa!

Bertil
0

Japp, jag ger mig gärna…MEN det ska ni också göra varje gång ni missar…men det är sällan jag hör från er att "jag gjorde fel"….

MEN är ni bara ödmjuka så är TIF en bra skola för er opolerade bohemer ;-))))

mvh
Bertil

Nijo
0

"ah jag håller med bertil och Thomas fullständig. säger bara Kathleen Laser som kommer lunka hem detta lopp "

av zenox

med betoning på "lunka" haha.

visst, jag erkännde väl att jag hade fel senast bertil? kom inte ihåg om vad, me visst sade jag att jag hade fel.

Nijo
0

såg det inte även ut som att kathlees laser störde cacao till dens andra galopp???

Bertil
0

Om jag anammar din typ av omskrivningar Nijo, så hade jag, ZenoX och Thomas helt rätt i det att vi INTE trodde att Cacao skulle vinna ;-)))

Starkt av oss att våga stå emot!!!

mvh
Bertil

Nijo
0

hehe, visst,men saken är den att cacao hade utan tvekan kapaciteten att vinna felfri, det var inte kathleen laser i närheten av. Fick drömlöppningen och kunde absolut inget till slut.

men visst, du har ju rätt på ett sätt Bertil, trav är trav och då ska man just hålla sig till trav.

Rickard007
0

Haha , jag erkänner fel men inte Nijo!

LarsM
0

Nijo,,, kan du inte säga att Cacao var ett kasst tips, den hade inte en chans att vinna detta lopp…(galopp hör inte till trav)alla men, men, om och om inte fanns kunde alla skriva vilka som vunnit. Oavset så hade ingen nämt Bella Gigant. Nääää ta sanningen i vitögat och erkänn att du också kan ha fel…. Du kommer växa som människa om du blir lite ödmjukare… Please!

Nijo
0

Cacao blev ju ett dåligt tips med tanke på att hon galopperade och inte vann, men det är ju hel klart en häst som ska ha bra möjligheter att vinna med dessa förutsättningarna. Även stall Goop trodde på bra vinstchans och sådant hör man inte ofta.

finns ju inga säkra, men det är inte rättvist att jämföra cacao med kathleen laser tycker jag, skiljer oehört mellan dem 2.

Stor besvikelse att livi american inte lyckades vinna detta loppet när det blev ledning och allt. Verkade på gång och allt efter de senaste starterna, fin kapacitet vet ju alla.

Rickard007
0

Håller med LarsM i principen fast i detta lopet har han ju rätt:d