Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 294 ggr
Lupinen
0

Veckans V75. Toppen hästar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Veckans V75 omgång! 

Lukas Lupin gjorde värkligen en toppen insats idag! Öppnade snabbt, försvarade täten mot Flying Herkules och höll undan fantastiskt bra!

Vilken Toppenhäst! Kul att se att han slog de andra som om det var den lättaste joggingrundan han gjort på länge! Han har fortsatt tur och det syntes att Kari var nöjd med insatsen från lastbilen Flört  Det är bara att tuta och köra för Lupin Pojken som bara kan rada upp sina segrar!  1000 meter på 13,1 är inte dåligt och när han startar om några veckor igen så blir han nog storfavorit! Då är det bara att spika och hålla tummarna!?

------------------------------------------------- 

Pulpa är på gång igen! Hon gynnas nog av bakspår då hon är lugnare och slipper att bli stressad då hon kan gå bakifrån och fram. Hon förtjänar nog ett streck i nästa lopp på V75 trots allt. Hon försökte bra  först i andraspår mot ledande Global Glory och hon gjorde en tapper insats och gick hela vägen in i mål utan galopp!

Tequilaracingrose fick ett bra lopp och kunde hålla täten med sina långa kliv. Även Rebecka får en eloge av mig för hennes duktiga försök, duktig häst. Slowstarter G fick mig att häpna. Han var inte alls så bra som jag och många andra trodde. Visst kom han i slutet men det var många som trodde att han var bättre…

---------------------------------------------------

Acclaim var helt.. Helt lysande!  Från att ligga sist nästan hela loppet, till att på upploppet spurta till en första plats! Den här hästen ska man aldrig prata dåligt om! Han vet vad han gör och han är medveten om att han snart nog är bäst i klassen! Fortsätt kämpa Acclaim! Glad

Mister Tyler  var duktig i täten men när sen Elektra Rick tog över och bara drog ifrån in i sista kurvan började man bli lite orolig. Speediga Galaxy Speed tog snabbt upp jakten på Elektra Rick och sög dig närmare på upploppet. Sida vid sida och Det var Galaxy Speed som satte nosen först på mållinjen efter en super bra fight!

Spännande omgång var det den är veckan och jag tycker alla medlemmar vart duktiga, hjälpt till och kommit med bra förslag om hästarna! Tack ska ni ha! Det är kul att vara medlem på sidan när alla är så glada!   Nu kör vi nästa vecka igen och jag vill gratulera alla som vann någinting!

Mvh//Lupinen