Guldstrul ännu en vinter...
Dags igen för det vanliga problemet med gulddivisionen så här års! På Solvalla körs försök i gulddivisionen (medan det är final i övriga klasser, rörigt?).
Endast sju hästar kommer till start för att göra upp om förstaprisets 150.000, och det är märkligt att ATG gör samma "maja" varje år! Topphästarna är endera utomlands eller i vintervila så här års, och för att hålla slitarna igång så har man varje år varit tvungna att konstruera dubbelklasslopp, och samma sak kommer säkert att hända även nu. Men som sagt, pinsamt att man aldrig lär av tidigare års återkommande problem med bemanningen i Guld…
Jo men det är ju typ 5 hästar som är utomlands. Vart är resten?
5? är nog närmare 10-20.
Tycker att det är mera spelvänligt att köra Guldspecialen denna tid på året. Ge Guldhästarna ett tillägg på Bronshsästar över 1640 meter, det konceptet är alltid mycket spelvänligt och roligt
Något måste ju göras, och Guldspecialen låter som ett gott alternativ!
#2. Huh ge mig 20 namn och jag häpnar. Kan inte ens 5 på rak arm.
Guld hästar: conny nobell, opal viking, triton sund,lass dropp, giant diablo, tag the devil, super light, Rite on track, kahili, riva del sole, (jetstile), think yatzee, cider ås, hot tub,
Silver: talang sund, airstrike, bambino banker, royal winner, mack november,ladon du goutier,
Finns flera som jag inte kommer ihåg just nu, Bergh har ju flera stycken där……..
Okej, Kahili? Riva Del Sole? Cider Ås ?de har ju lknappast startat i guld. Plus att Hot Tub bara är där nere så.
Ähhh, allt handlar om hur stark Gulddivisionen och ATG är…skriv kontarkat med alla Ök och om dessa bryts, så utfaller tävlingsförbud halvårsvis om det inte finns läkarintyg
Det gäller nog för AG att försöka förstå att de inte är till för hästägarna…precis som att Statens Järnvägar inte ska sälja resor, vilket de hittills inte förstått…
mvh
Bertil
Richard, vad fan snacka du om?
Hot Tub har gått mycket bra i frankrike och vunnit 6 lopp av 13 elr liknande, Riva Del Sole håller ju bra gulddivisionsklss med tanke på vad hon presterat i frankrike och i en del av loppen i sverige under 2006, Kahili är också en bra häst som skulle klara sig mycket bra i tex lördagen utgåva av gulddivisionen, desamma med cider ås.
allt är relativt till motståndet, men nu under vintern skulle kahili och cider ås klara sig bra, Hot Tub+RDS klarar sig mycket bra även under sommaren. Vad jag vet så har alla 4 startat i gulddivisionen och är berättigade att starta där med tanke på deras insprugna pengar.
Riva del sole och hot tub tillhör klart bland de bättre hästarna vi har i sverige, imponerat stort i frakrike och även i en del lopp i sverige under 2006.
Det jag säger är att Hot Tub inte kan starta med bil, därför startas han myclet där nere med framgångar.
Cider Ås kommer förmodligen aldrig vinna en gulddivision. Tror inte han ens har vunnit en Silver.
EDIT: Commander Crowe hade lekt med dessa om lång distans ^^

Cider ås duger inte nej. Men du missade nog Riva Del Sole i söndags va? Hon var verkligen läcker, bara sprintade undan på lätta ben och var förkorssande överlägsen trots 1.12 första 1100m, landade på 1.12.2 fullväg. Horpestad snackade om Oslo Grand Prix efter loppet, norrmännens elitlopp. Lätt Sveriges bästa sto just nu!
#11, Han vinenr aldrig Oslo Gran Prix med den, kanske med Gazza =) Men visst, sveriges bästa sto just nu. Eller norksa, Tom rä ju norrman :;)
Jag håller med Hanna, Riva Del Sole har utvecklats ytterligare och kan vara Sveriges bästa sto just nu.