V64-3 Solvalla 31/1/07
**Lopp 5. V64-3. Tvilling.
****2140:
**1 J.R.Blues - Berglund D 10000 18,9
2 Elegant Accent - Malmqvist R 1d000 16,0
3 Terrible Trick - STRUKEN
4 Night Man - Widell K 60200 17,6
5 El Rey - Sundberg H-O 303d2 17,5
6 Mrs Young Swede - Lindblom C-E25dd0 17,3
7 Movie Maker - Pärssinen J 43623 17,1
**2160:
**8 Swedish Tealight - Kontio J d1541 16,6
9 Can Can Carjan - Ohlsson U 65d61 16,4
10 Buzzin Blues - Olsson D 01524 16,1
11 Sixten Tim - Goop B 22d06 15,8
12 Neon Swing - Eriksson L 55540 16,0
13 Missile - Lennartsson P 52660 16,5
14 Dude Kemp - Frick J 01101 18,3
15 Jolly Jimmy - Kihlström Ö d62d2 15,9
kanske tid för Sixten tim att ta sin första seger? varit en jäkla snackhäst som varit mycket spelad alltid.
Dude Kemp blir väl troligen favorit och ska nog ha en bra vinstchans, verkar finnas mycket fart i den hästen, imponerade lite vid segern senast.
Can Can Carjan rundade fältet på ett fint sätt senast, dock sämre motstånd, men formen verkar vara på topp.

Terrible Trick ser ut att vara en lovande häst (eller bäver för att låna ett uttryck av Bertil). Jag har studerat hans två senaste lopp i lopparkivet och när han förlorade mot Douglas Will på Solvalla avslutade han 15 (egen klockning) sista varvet, trots att han hamnat i en trött rygg i näst sista kurvan och tappat en hel del mark gentemot vinnaren, han gick med full fart in i mål. Vid den senaste starten vann han lätt och var ohotad i mål. Solklar spik för mig utan att kunna motståndet.
sådant brukar inte sluta bra, spika någon utan att kunna motståndet. Kan försäkra dig om att Dude kemp är en klassklättrare och har varit mycket bra vid sina segrar, kolla iallafall upp den hästen är mitt råd eftersom det lär blir en motiverat favorit. Möjlig spik för många.
Missile är också en mycket bra finne, gick mycket starkt som 2:a på v64 och solvalla för ett tag sedan och har efter det lottats till spår 11 på medeldistans 2ggr och därav inte mycket att orda om med sina 6:e platser. Klart en häst att se upp med.
dessa 2 har även dubbla springpår och lär komma flygandes ganska snabbt tror jag, säkert tagit in sina 20m innan första kurvan

#4 Jag brukar ofta spika utan att kunna motståndet. Det såg du väl bevis på idag när jag spikade Quantum Speedy
! Skämt åsido, jag ska kolla upp motståndet via lopparkivet (vilka möjligheter lopparkivet ger att studera hästarna mer ingående) och kanske ändrar mig då, men det ska mycket till , tror jag, att ta in20 meter på TT.
Haha genast var Nijo framme med en ack så trevlig kommentar ;)
sluta gnälla richard, var absolut inget fel med min kommentar och jag tror knappast att continou tog illa upp på något sätt.
Har ingen aning om vad för häst TT är så jag kan inte direkt uttala mig om Dude kemp kan ta in 20m elr ej, är dock en väldigt bra häst för klassen som går med ganska mycket tyngder och har flera sekunder att förbättra på sina rekord.
får väl också ta och kolla upp i lopparkivet senare……
#7, Haha jag var inte gnällig. Bara var lite kul ;)
3 Terrible Trick - STRUKEN
En öppnande strykning och jag går på Rickards spår att Can Can Carjan bör streckas tidigt…ingen spik eftersom det finns vassa bävrar på tillägg precis som Nijo är inne på.
mvh
Bertil
underbar strykning, blev genast mycket lättare nu och spiken är troligen stenklar på Dude kemp. Möjligt jag garderar med sixten tim och missile.
#10, Du kan ju =)
Swedish Tealight har bra form och ska ses med stor chans, blir mitt förstastreck, men även Dude Kemp ska tidigt med på lappen