V64-4 Solvalla 31/1/07
Lopp 6. V64-4. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Ymers Amber - Hallstensson J 12d00 13,4a
2 Com Poncho - Rydgren M 60112 15,8a
3 Markus Emm - Andersson J H 00322 15,7a
4 Helge Gul - Frick K K 61163 15,2a
5 Anguz R.C. - Rickardsson P 33312 13,8a
6 Pontiac Index - Untersteiner J 23023 14,1a
7 Mackmody - Wallin T 33014 13,0a
8 Frasse Filiokus - Hedin A 1d421 15,1a
9 Pandora Brick - Koskela J 12d30 14,3a
10 Maiden Flash - Frank G 10712 15,5a
11 G.Q.Man - Hjorth M 51213 14,9a
12 Nyfiken Blågul - STRUKEN
Här är jag nog lite sugen på Mackmody…
Hästen blandar sina prestationer något så fruktansvärt mycket, enna gången är det grym prestation och sedan kommer det 2 usla, osv osv……
Nu kör inte nollan Adielsson så då kanske Ymers amber körs i ledningen! klar vinstchans då.
Com Poncho med sin gryma spurt kan säkert plocka hem detta med en hyfsad resa och lite tempo.
Frasse Filiokus är ju en travare med mycket hög kapacitet och är riktigt grym när han fungerar, kan vinna detta trots spår 8. Desamma gäller väl G.Q Man……..Pontiax Index har gjort 2 bra lopp i rad nu, 2 starter sedan höll han mycket bra från dödens och har bästa kusken denna gången,blir farlig. Angus R.C blir väl mycket streckad med, kan mycket väl vinna.
ganska svårt lopp och många garderingar kan behövas, elr en chansspik.
Ne för klippan Hallstensson kör!
Tror mycket på G.Q.Man och funderar på att spika
fuderar på att spika Mackmody, tror det ska vara en hyfsat bra segerchans med lite klaff.
12 Nyfiken Blågul - STRUKEN
Nu har jag bara 11 hästar på ramen….skönt!
mvh
Bertil
tycker g.q man verkligen är överstreckad här,,,ca: 50%,,,herregud. Spår 11, varit seg i de senaste starterna och har en dålig kusk nu som jag knappast tror kan få igång hästen. Det är fortfarande en osäker häst som kan galoppera lite överallt,,,,,avstår spel på den.
Seg? Vilket lopp såg du? Han galopperade i starten och hämtade in det mycket bra med en rykande avslutning. Visst det är lärlingar och vad som helt kan hända. Antigen så streckar man alla, eller star man ställning och spikar loppet bästa häst. Lärlingslopp vinns oftast av bakspårshästar.
hmm, statistik på det? vet inte om jag håller med riktigt annars,,,,står fast vid att jag tycker han ger ett segt intryck, kusken vann 1 lopp på hela förra året? ska nu köra en ganska svår häst som är galoppbenägen och bakspår är aldrig en fördel.
avstår mer än gärna spel på G.Q Man
Jag saxar hur loppreferatet från Guro " Stg tappade mycket, 7:e utvändigt efter 800 meter, 750 kvar. I 4:e spår 350 kvar, bra avslutning 15/2000!"
Håller med Nijo det behövs en ordentlig kusk på en sådan.