V75-3 Solvalla 3/2/07
*Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto.*2140:
**1 Derrick di Jesolo* - Uhrberg T 32602 12,2a
2 Acclaim - Eriksson H 25313 12,5a
3 Bar Code* - Adielsson E 11541 13,2a
4 Brunton Tilly - Kontio J 260d1 11,5a
5 Nolte - Goop B 34d01 12,4a
6 Taylor Boko - Lennartsson P 45050 12,4a
7 Anelka - Kihlström Ö 43063 12,2a
Vilken exremt katastrofal gulddivision. (Är ju dock ingen final)
Jag hatar ju ganska mycket och i detta fältet hatar jag typ Brunton, Bar Code, Anelka, Taylor Boko. HAHA!
Acclaim är dock en häst som jag gillar skarpt, nu ett litet fält får väl 3 ytter som sämst. Kan spurta ner detta mediokra gäng.
Tror mera på Bar Code i detta lopp då jag tkr Acclaim var , kanske inte blev, men iaf inte riktigt så speedig som vi vet den hästen kan vara, så lite frågetecken för den. men känns väl annars som att det står mellan dessa 2.
Jo visst Bar Code är tidig, men gillar ej den hästen!
Brunton Tilly spetsar om han laddas och blir min förstahäst, möjlig spik om Jorma går ut med att han tänker ladda försets.
Derrick de jesolo ska ju vara en italienare av den högre klassen och siktas mot större uppgifter, var sådär senast och har nu 1 start i kroppen,,,kanske om bättring nu.
Bar Code gör säkert ett br lopp med…..
aCCLAIM DÅ ?
aldrig gillat hästen och aldrig spelat den, lär inte göra det nu heller. Visst finns det bra chans att han får sitt lopp nu när det inte finns så många hästar med, men kommer det bli tempo??tror knappast det. Mycket troligt att det kommer att gå mycket sakta som oftast när det bara är en ca: 7 hästar med,,,Acclaim är inte bättre än häst 1,3,4,5.
Japp, Nolte! går före på mitt system om jag ska gardera.
Om Brunton ska bli/vara något så ska han vinna detta…men jag undrar sa flundra…Acclaim är en ärlig travare…är du också det Nijo???
Med Bar Code låses loppet och diskussionerna kan avslutas, trots Rickards förfasan
Varje häst har sin roll i sin specifika situation, att på ett nedlåtande sätt förbehålla sig rätten att nedgöra en specifik travare är i enlighet med signum…"loser"
mvh
Bertil
#6, Inte konstigt att du håller Nolte före ifos han är cool ;)
min redgörelse är att jag inte anser att acclaim håller gulddivisionsklass, då kvittar det vilka förutsättnigar som ges och hittils har jag haft rätt då han inte vunnit något lopp i denna klass. Anelka och taylor boko hör inte till här heller, det är medelmåttiga silverdivisionshästar i mina ögon och har som vanligt troligen ingen chans mot hästar som brunton tilly, bar code, nolte såvidare det inte blir mycket överpace och allt klaffar för dem. Det är dock inget jag utgår från eftersom då behöver man egentligen helgardera alla lopp.
Bertil, förklara vad du menar med "Varje häst har sin roll i sin specifika situation" ,,,,är inte det en självklarhet? vad har det med mitt uttalande om att jag inte tror acclaim kommer vinna???
en självklarhet är inte ett för alla ett axiom ;-)
mvh
Bertil
gåtmannen, förklara dig lite bättre,snälla.
MVH Nicklas
Håller med !
Om det skulle börja regna, så kommer det högst troligt uppifrån!!
mvh
Bertil
#13, Är du säker?
är han ju inte, högst troligt sade han. Läser du inte richard?
#15, iRONI MANNEN!
precis, pågen!
#17, Haha. Men jag fattar ändå inte vad gåtmannen menar.
Äsch, luta dig tillbaks, rulla en feting och rök lite, så hamnar ni på samma våglängd och förstår säkert varandra jättebra ;)
Eller så är Bertil bara lite retfullt hemlighetsfull idag och inte alls påtänd :D
ciao
*LOL*
Brunton Tilly bör vinna detta lopp men en spik är han inte då jag tycket att Nolte var klart förbättrad senast när han vann. Bar Code kanske kan ta spetsen före Brunton Tilly och åker med på systemet. Dessa kusar låser loppet
jo, men blir det lite körning där framme törs man ju inte lämna acclaim utanför heller
Thomas läser mig som en öppen bok, hehe.
tycker i stort sätt likadant även denna gången. Förutom då att möjligtvis att derrick di jesolo åker med på systemet beroende på hur Kari uttalar sig.
kan dock bli en spik på brunton tilly om man inte hittar en bättre…..
jag tror att Brunton tilly kan vara en fin spik här spets o slut?
#22, Härligt Brovve, härligt!
#24, Det som smatalsämnet vart i de senaste 5 inläggen typ :)

Det finns ju faktiskt ett par bra hästar med i loppet, sen att det inte blir fullt lopp är en annan sak. Både acclaim och Bar code är ju riktigt bra hästar. Nolte var fin i comeback sist.
#26, Nae bra och bra. De vinner knappast en guldivision på sommaren.

Klart man inte kan jämföra sommar divisionerna. Men jag tycker det är bra hästar med för att vara guld mitt i vintern.
håller absolut med hannah! inte alls så tokigt..men visst kan det vara så att brunton vinner detta, men skulle inte kalla det bra spik..förmodligen inte i förhållande med vinstchans kontra den procent han lär stå i på lördag, jag tycker bar code var lysande senast, och hoppas och tror att han kan ta ledningen sedan är det klart. såvida han inte får tryck och accalaim vinner.
Nej jag håller ej med.
OM Bar code spetsar så är det mycket troligen en mycket bra vinstchans, men startsnabbheten har inte direkt varit särskilt bra tycker jag. Sedan vet vi inte riktigt hur bra Derrick di jesolo verkligen är, kan vara en riktig kanon och kanske vinner skitlätt på lördag. Allt han behövde var ett lopp innanför västen?
å andra sidan tror jag knappast vi har sett botten i bar code, finns säkert betydligt mer utveckling kvar i han.
#31, Har du sett Botten i ACCLAIM's spurt när den är vass? ^^
ja och den var fanemaj inte bra, haha!
ett jäkla skämt om den hästen blir favorit i ett guldlopp igen!
Där håller jag med dig, han får inte plats på min kupong, även om han just nu är favoritstreckad
tror det är farligt att lämna den utanför faktiskt
Mycket farligt, hur resonerar ni då?
det är väl alltid farligt att lämna hästar utanför systemet, trav är trav och alla kan vinna. Men accliam är inte alls en lika bra häst som bar code, brunton tilly och derrick di jesolo, ska inte ha något särskilt bra segerchans tror jag.
Och jag lämnar Derrick di Jesolo*, tror inte att detta är en så bra häst, inte med bara ett lopp i kroppen.
mycket möjligt att han behöver fler lopp i kroppen,,,,dock tror jag att det är en häst som kommer att vara med i de största loppen under sommaren.
men visst kan du har rätt thomas,,,behöver troligen fler lopp i kroppen.
Nah du lämnar både Acclaim och Deriick DI Jesolo utanför, det systemet vill inte jag köpa mig in på ;)
Nja, jag kan fundera på Acclaim , av ren feghet, för jag tror att Brunton Tilly eller Bar Code vinner.
Okej, så du vågar inte ta bort han alltså ;) För att den har blivit spelad till favoo elr?
kommer knappast bli favorit när v75 stängs,,,tycker väl att spelarna borde lära sig,,,,är alltid mycket spelad och har bara vunnit 1 gång mot guldhästar, räcker helt enkelt inte till och det är fakta.
Nah inte förvånad om han blir det. Men som du säger han BÖR inte vara det, men men.

Varför denna varning för Brunton Tilly har inte vunnit på rikstoton sedan 0411.
Däremot BarCode börjar växa in i klassen seger senast, känns klar.
Mvh
Dyltz
Därför att Brunton Tilly är en bra häst och har inte mötte ett så klent gäng på mycket länge. men, jag håller med dig, Bar Code kanske blir svår att knäcka om han visar upp samma förmåga som senast, men jag är inte övertygad om att han hinner för Brunton Tily till plankan och då kan det bli ett svårt lopp, han kan inte fuska bort loppet som senast
#45, Befogad varnig. !