V75-6 Solvalla 3/2/07
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Why - Malmqvist R 61645 15,0a
2 Victor Cavallo - Andersson L 23d42 13,9a
3 Peach Princess - Widell K 02114 15,8
4 Lindy Later - Adielsson E 21112 14,8a
5 Charles de Gaulle - Bergh R 512d1 15,7
6 King of Spirit - Forsgren L 12314 15,2a
7 Toroid - Goop B 04012 14,0a
8 Millennium S.T. - STRUKEN
9 Westax Kaffekarsk - Andersson M J4325114,3a
10 Stanford Hornline - Lindblom C-E 00425 14,0a
11 Blue Canyon - Kihlström Ö 03231 15,4a
12 Alf Eme - Uhrberg T 12323 13,9a
Detta loppet tycker jag håller ganska hög klass.
Charles du Gualle gled undan på ett bra sätt senast från ledninge, men hittar han dit nu? Tveksamt va? Men han ska givevs räknas.
Lindy Later 2a trots galopp senast och vinst inom rikstoton innan dess, hittar hon till spets?
Victor Cavallo måste jag nämna gillar dne hästen lite, men fttar inte varför Tränaren Leif Andersson ska envisas med att köra den själv. Tack vare det så åker den ju bort.
Blue Canyon vann välförtjänt sist men nu ser det knivigare ut. Plats?
Samm gäller Alf Eme angående chanserna i detta lopp.
Peach Princess måste jag nämna så jag gjort det för Nijo's skull :D
måste ju säga att det är tacksamt att få både Alf Eme och Blue Canyon på bakspår…men finns ju en del övriga att passa, som du nämner, Lindy Later Peach Princess men tycker även Toroid är värd att nämnas i detta lopp, har ju visat ruggig speed. Victor liftade ju med bra i rygg på Challen senast också så…någon som har nån aning om startsnabbheten hos dessa hästar? Är nyfiken på hur Peach och Lindy är ut.
För inte vill dem väl köra ledning med Why igen väl?
Why körs absolut inte i ledningen, Lindy later är sådär ut, liksom charles de guelle.
Peach princess vet jag faktiskt inte hur startsnabbheten är med, men det är troligen mitt förstabud i loppet, bra spår och är i sitt livs form nu.
victor cavallo tror jag är ganska startsnabb och spetsaktuell, är en bra häst i grunden och kan faktiskt vinna detta från ledningen.
2,3,4,5 är bästa buden här tror jag, och framförallt peach princess då.
Jo men varför envias Leif med att köra de själv? Sätt upp en proffskusk. Stefan har ju kört den förr ex.
Mmm, har åxå respekt för Peach sedan hon vann mot challen på Valla..men även om hon når ledningen får hon inte sitta där ostörd, hur klarar hon det? Och dödens är nog inte att tänka på, hon ska nog gå på rulle har jag en känsla av.Men rätta mig om jag har fel. Och Victor, är han stark nog att få lite rejält med press från ex. Lindy Later? Usch, tkr det känns lite klurigt detta. Men klart nöjd med framspår på Challen iaf ;) dock är inte Auto till hans fördel. Inte alls lika bra ut bakom bil som i volt.
Nej Victor måste få mkt hjälp på vägen. En lugn resa, en hård resa coh han tar inte pengar tror jag.
Tycker att detta är ett tvåhästarlopp som kommer att stå mellan Lindy Later och Charles de Gaulle
9 Westax Kaffekarsk tycker jag kan vara en rolig skräll här. annars och nämna är väl att Blue Canyon, Alf Eme, Charles de Gaulle och Lindy Later är ju dom bästa hästarna här jag tror det är dom det kommer och stå om men glöm inte bort Westax Kaffekarsk som kommer fälla många på upploppet kanske alla ??
westex kaffekarsk tillhör inte alls samma klass som de bästa i detta loppet, lär troligen inte ha någon chans trots en maxlöpning. Helt enkelt inte en tillräckligt bra häst vill jag säga, liksom kathleen laser var i lördags. (hoppas du inte tar illa upp för orden zenox, men att WK ska vinna detta känns mycket långsökt)
Blue Canyone och Alf Eme är båda mycket bra hästar, men att besegra sådana hästar som Charles och Lindy later med dessa förutsättningarna tror jag blir mycket svårt då det inte skiljer särskilt mycket i kapacitet mellan hästarna, möjligheten är väl då med högt tempo och överpace vilket inte känns så aktuellt.
Vi har väl inte sett botten i Charles än och det kan vara så enkelt så att han bara vinner detta? verkar finnas bra kapacitet och det skulle vara intressant att se hur han hanterar ett svårare upplägg än senast, tex dödens.
#10, Håller med Nijo angående Westex Kaffekarsk inte en chans att den vinner. Då behöver 9 hästar fela och denna prestera på topp = Inte så stor chans ;)
trevligt att du börjat gilla challen lite nu nijo ;) eller jag kanske bara tar helt fel :)
Tycker det är lite minus på auto bara.. :( annars ser det ut som en ganska lämplig uppgift med dem tuffaste emot på bakspår.
men återkommer givetvis med lite mera inside info till er på TIF senare fram i veckan angående detta :)
Jag räknar kanske inte att den ska vinna men den kan ju få en framskjuten placering
jag har aldrig haft något emot challe, men han hade inte presterat något bra inför senaste loppet, iallafall inte vad man kan vänta sig av en sådan kapable travare. Inte mer än rätt att vara försiktig med att lira han då.
Ett varnade finger kanske är på plats nu när Björn Goop sitter upp bakom Toroid igen. Han fick ju en enorm fart på Jörgens häst senast han körde.
#16, Ett lopp 3:e inner och spurtade bra. Njae bör inte vara tillräckligt stark för att vinna en final.
Rickard, någon gång måste även du inse att det inte alltid är bästa hästen som vinner, utan den hästen som får bästa loppet.
mvh/Thomas
jepp, men spår 7 lovar inte gott för Toroid, överhängande risk att han blir hängande i spåren.
Bästa loppet tror jag Lindy later får genom ledningen och då ska det troligen vara en ganska bra segerchans, gjorde ett bra lopp senast tycker jag med.
#18, Det har jag insett för länge sedan. Men påpekar jag det får man skäll av Nijo. Dock tror jag inte att Toroid kan vinna trots drömresa nu.
Han behöver tempo, men jag tror inte heller att han vinner, men oroas bara lite över den fart vänsterhänta Goop fick på honom senast.
#21, Hehe okej. Ett bra platsspel om du lirar plats?
Jörgen Westholm gör en bedömning av sina hästar på sin hemsida. Om Toroid skriver han att formen får en 5:a på en 5-gradig skala. Motståndet han möter får en 4:a, som betyder skralt. (1:a är övermäktigt och 5:a är skräp). Läget får en 3:a. Han tror tydligen på bra chans.
#23, Hoppsan har han tiiat i fel startlista eller? Snacka om optimistisk.
vi snackar om killen som trodde han skulle vinna prix d'amerique med super light, Westholm är allt mycket optimistisk och han har fel väldigt ofta.
Okej hehe jo. Däför plockar man bort Toroid elr?;)
oj, är inte detta ganska vass klass1 final? inget jag säger bara för att challen startar, utan det känns verkligen som det är bra klass på loppet. och toroid är inte för mig iaf, ngn som sticker ut över mängden här.
Jo den är ju inte så dålig som Westholm tror i alla fall. Vilken tomte :D
Jag tycker inte att det är en av de vassaste klass I-finalerna. Inga vistmaskiner och jag har aldrig tyckt att Westeholm är en tomte. Härligt med positiva kuskar/tränare. Låt oss slippa tränare som alltid tycker att de kanske kan vara bland 3, utan vårda och värna tränare som sticker ut hakan, tränare som Ludde och Westholm
Jo men du sa att Westholm sa att det nästan var skräp soom motstånd (4/5). Det säger ju ganska mycket.

Lindy Later bör ha gott fråmåt med loppet senast.
Hemmaplan tror STH är grymt revaschsugen året 07 kunde ha börjat lite starkare.
LL känns trygg som spik.
Mvh
Dyltz
Håller med.
8 Millennium S.T. - STRUKEN
japp, men jag skulle kunna ge mycket för att veta hur Bergh tänket köra,,,skulle inte förvåna mig all som han laddar allt han har och satsar på ledningen, den som svarar ligger ganska dåligt till det sedan. Troligen Lindy Later då, ,,Blue Canyone kan få loppet och det är en ruggigt bra häst som blir svår att stå emot över uploppet.
'Måste säga det eftersom jag påpekat det förut nijo, BLUE CANYON inte CANYONE!!

ranken säger allt: 4-3-6-11-12
intressant richard,,,,,borde jag börja följa ordagrant vad du skriver nu också???
Haha nijo, bli inte tjurig nu men jag minns att jag sagt det förut. Jag stör mig lite på det hehe. Men visst skriver jag fel på hästens namn. Påpeka det gärna ;) Det var inte som om jag vore sur på dig om du trodde det xD

bara man vet vilken häst det är man menar, sedan spelar ju inte stavningen större roll.
Jo jag vet :P