V75-2 Solvalla 3/2/07
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Husar Tilly - Takter J 03011 16,6
2 Dino Chinook - Laursen J 32240 15,0a
3 Vicky du Ling - Uhrberg T d3d33 14,9a
4 Sir Remington - Kontio J 05311 15,7
5 Charlotta Hits - Rosén T 21227 15,9a
6 Pompier - Berglöf E 32213 17,1a
7 King Haro - Svanstedt Å d11d2 16,3a
8 Speed Demon Love - Adielsson E 3d111 14,9a
9 Kippis - Kihlström Ö 30441 15,1
10 Aces Jollybob - Goop B 23231 15,1a
11 Demi du Nord - Olsson D 75130 14,8a
12 Zero Sum Game - Eriksson H 14211 15,3a
Detta loppet känns extremt öppet!
En liten favorithäst är Zero Sum Game som gick kanon i ett V75 lopp, 3:e spår ett helt varv höll ändock kanonbra. Vunnit på bar sätt efter det loppet, läges är ju urtrist. Men den skall inte ses som chanslös.
Kippis vann det loppet som nyss nämnde var 2:a i, samma spår då som nu. har inte startat sen dess och det var väl ett bra tag sedan nu? _Skål!
_Husar Tilly vann sin första start som 3åring sist efter fin resa. Dock en V75 final nu men inte helt borta om bra lopp.
Vicky Du Ling känns som bästa hästen elr? Galopprisk?
Måste bara säga att den blivande stjärnan Commander Crowe hade nog vunnit detta lopp med 20m tilläg..
_Jag vet att den inte tillhörde detta meetinget och iochmed det fick den inte starta här.
EDIT: Står den i Järvsöfaks odds i sin final? (Om den går ut där)_
Speed Demon love, trolig favorit trots spåret och ska klart ses med chans igen tycker jag, finns mycket kapacitet i han.
Kippis imponerade på mig senast då han vann från dödens, bra rygg på en startsnabb häst nu och kan vara en rolig chansspik tror jag,
Sir Remington hade ju lekstuga med vicky du ling senast dem mötes och var flera längder före, bra häst som är på gång nu och om ledning så blir han svår att plocka ner. Beror nog på om Dino chinook kommer köras i ledningen.
Hästar jag tror mindre på som säkert blir streckade är, Husar Tilly, Zero sum game och kansk vicky du ling som verkar totalt ur form.
Skämtar du? Är Zero Sum Game ur form ?
nä, men vicky du ling har dålig form.
husar tilly och zero sum game har ju gått bra, men har dåliga lägen och svåra förutsättningar.
Okej, du formulerade dig lite slumrigt ;)
Sir Remington är värd att passas även om spåret är lite mjöligt…
mvh
Bertil
#7, Sant dock Kontio som kör :|
Tycker inte att Husar Tilly vann ett blufflopp senast och är utan tveklöst loppet bästa häst. När dessutom Takter sitter med taktpinnen så spikar jag
vadå? motstånet senast höll ju mycket låg klass och sedan fick husar tilly en perfekt resa i andra spår genom hela loppet och hade tur med att utvändiga hästen tröttnade så luckan kom.
Om spets och bestämma så kan det givetvis bli vinst, men kan Husar Tilly nå spets? Vill ens Takter sitta i ledningen med denna 3 åring? Sist men inte minst så är ju frågan om Husar tilly inte kommer få en massa tryckare och vika sig sedan om ledning.
Många startsnabba hästar som kommer försöka spetsa här och Husar tilly får troligen mycket problem, verkar helt klart vara en väldigt kapable travare som kan göra mycket bra ifrån sig under året, men jag avstår troligen från spel nu då uppgifter ser väl tuff ut.
MVH Nicklas
Husar Tilly ska vä ha stor chans här, får han spets blir han svårslagen men precis som du säger rickard Vicky du Ling är nog bästa hästen här men det är stor galopprisk. Nån mer att nämna är Sir Remington gjorde en fin insats och ska räknas om han gör om den. sen tycker jag att Speed Demon love, Kippis och Zero sum game ska med här
Tomas du måste ju utveckla dig, aldrig att Husar Tilly är detta loppets bästa häst. Inte en chans.

någon som glömt hur många meter SIR Remington var före det andra i just det loppet. och loppet var senda inte heller ett smyglopp.
nämnde det innan, men det var väl bara just vicky du ling som han möte från detta loppet? Var säkert en 4 längder förre i mål då…….
Zero Sum Game mötte han inte i alla fall :-)
Tycker att kanske Speed Demon Love är lite överstreckad. Visst är det en bra häst, men hade ju tur med lucka från vinnarhålet senast på Åby
hur vet du han är/blir överstreckad? ganska tidigt stadium för det. Sedan avgjorde han ju mycket lätt när luckan kom, kan ju inte göra mer än att vinna……..
men visst, det är en häst som fått mycket serverat vid sina segrar och det är svårt att veta vart man har speed demon love i loppet, klarar han av en hård resa???
ganska svårt lopp annars med många möjliga vinnare, tycker att alla förutom 5 och 11 helt klart kan vinna detta loppet. Möjligt jag kör med 10 streck här……..
#16, Håller med den kommer få alldeles för många tsreck på sig.
hur många är för många streck????
Allt över 15% är för mycket enligt mig!
Blir mycket förvånad om inte Speed Demon Love blir favoritspelad, och det är för många streck…
#21, Sant så sant.
En av mina två spikar hamnar i detta lopp…just nu ivarje fall…
mvh
bertil
sir remington eller kippis?? svårt att se någon annan spikas i detta loppet.
elr kommer du överraska mig bertil?? :)
BERTIL spika då SPEED DEMON LOVE okörd senast husar tilly inte en chans mycket bättre motstånd nu
25
Tack för din omtanke ina…kanske, kanske inte…i nuläget har jag Sir remington och sport-jorma…ska kolla lite mer och lyssnar alltid på din råd..
mvh
bertil
Tack för den samma här med dina tips (respekt ) hi hi hi
**Sir Remmington, Zero Sum Game, Kippis, Husar Tilly, Acces Jollybob.
**Vinnaren kan inte hittas utanför denna 5ling?
JO eller kan du inte stava du menar väl SPEED DEMON LOVE gånger 5 ha ha ha
#29, Vann efter drömlopp senast, mycket dåligt läge. Eftersom jag anser att den är kraftigt överstreckad med lockas jag knappast till att ta med den.
Richard, Pompier och King Haro kan mycket väl vinna också, liksom Husar Tilly om han får luckan in mot uploppet.
Jag Spikar själv Sir Remington på enna systemet då jag tycker att han verkligen har börjat leva upp till sitt rykte genom 2 mycket fina prestationer. Har stor respekt för Speed demon love och det är möjligt att detta är en blivande kanon, dock spår 8 nu och måste göra grovjobb vilket troligtvis skapar problem.
Men jag har ju med Husar Tilly i den Femlingen. Men de andra 2 du nämner, naje bara stora skrällar för mig.
ok, sorry. Då skjuter jag från höften då och slår till med en riktig rysare i form av dino chinook som jag tyckte var bra för 2 starter sedan efter en hård öppning.
ska en Rysare eller Skräll vara streckad minst???hehe
#3, Den varnade jag pytlite för sist, eftersom prestationen som du säge rvar bra gången inna. Då gick det åt skogen. Platsskräll?
Vill varna för Pompier som enligt rapportena har jobbat dunder under veckan och visade ju upp en enorm spurt senast, 10/400
Ojsan bra info. Frågan är om den räcker ändå.
#1, Min befogade varning var befogAD ;)